تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816503270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يارانه ها نقدي پرداخت مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: يارانه ها نقدي پرداخت مي شود
رئيس جمهور اعلام كرد : حساب ملي براي همه افراد كشور پيش بيني شده است كه در يك برنامه ريزي مشخص يارانه ها به اين حساب واريز خواهد شد.
به گزارش شبكه خبر ، آقاي محمود احمدي نژاد كه سخنانش به طور مستقيم از شبكه يك سيما پخش شد با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت : براي هر خانوار ايراني تا شش نفر پيش بيني پرداخت يارانه نقدي شده است كه براي سه ماه به حساب مشخص هرفرد ريخته مي شود و اين حساب تا سه ماه قابل برداشت نيست. و در زمان معين و با اعلا م قبلي مردم مي توانند از آن استفاده كنند.

رئيس جمهور گفت : همكاران ما در دبيرخانه اصلا ح ساختار اقتصادي در دولت نحوه اجراي اين برنامه را در آينده اعلا م خواهندكرد.

او افزود : به زودي مركز آمار ايران اطلا عيه خواهد داد تا در مرداد هركس متقاضي استفاده از يارانه است فرمي را پركند تا زمينه ها و چگونگي اختصاص يارانه طبقه بندي و اطلا عات لا زم در اين بخش جمع آوري شود.

آقاي احمدي نژاد گفت : نظام كنوني پرداخت يارانه مشكلا ت فراواني دارد و الان در جهت عكس حمايت از محرومان است .

رئيس جمهور گفت : دولت راهكارها را شناسايي و برنامه ريزي كرده است تا يارانه همه قشرها را در بربگيرد و نگراني ها را برطرف كند و به جامعه آرامش دهد و به طوركلي جامعه را در جهت عدالت پيش ببرد و زمينه رشد همه استعدادها را فراهم كند.

احمدي نژاد توضيح داد : سهم يارانه ها با توجه به افزايش قيمت انرژي روند تصاعدي دارد و نمي توان اين گونه ادامه داد با اين روند تا سه سال ديگركشور فلج است .

او گفت : قبل از هر برنامه ريزي براي اصلا حات اقتصادي جلسات متعددي با نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلا مي ، صاحبنظران اقتصادي ، استادان دانشگاه ، مديران دولت و صاحبنظران رسانه برگزار خواهد شد تا با يك كار ملي بيماري هاي اقتصادي كشور درمان شود.

رئيس جمهور با اشاره به اين كه همه مشكلا ت اقتصادي كشور به هم گره خورده است گفت : اگر بخواهيم اصلا ح اقتصادي را به سرانجام برسانيم به سه تا شش سال زمان نياز داريم و به عنوان مثال اصلا ح ساختار بانك ها به سه تا شش سال و نظام توزيع به دو سال زمان نيازدارد.

احمدي نژاد افزود: همه زيرساخت هاي لا زم براي اصلا حات اقتصادي آماده است و زمان كافي نيز براي آغاز آن در نظرگرفته شده است در اين دوران نظر همه صاحبنظران نيز گرفته خواهد شد و حتي به برخي از استادان دانشگاه از طريق نامه اعلا م خواهد شد كه نظر خود را درباره موارد مشخص اصلا ح ساختار اقتصادي بيان كنند.

رئيس جمهور با اشاره به سند چشم انداز بيست ساله و سياست هاي كلي نظام اعلا م كرد: بايد با اتكا به چرخه توليد سالم از طريق منابع و امكانات به سياست هاي چشم انداز دست پيدا كرد اگر ساختار خوب كار نكند رسيدن به اين اهداف امكان پذيرنيست .

رئيس جمهور در ادامه سخنانش نظام بانكي را از عوامل ريشه اي در اقتصاد كشور دانست و گفت : بدنه بانك پرزحمت ترين بدنه دولت است و فعالا ن اين عرصه لحظه اي آرامش ندارند اما آنطوركه بايد براي قانون عمليات بانكي كشور ساختار تعريف نشده است .

آقاي احمدي نژاد گفت : اكنون نظام بانكي كشور قادر به ارزشيابي فعالان اقتصادي نيست و نمي تواند سود واقعي اقتصاد را ارزيابي كند.

رئيس جمهور افزود : در بسياري از مواقع بانك ها فرصت نظارت ندارند زيرا ضوابط پرداخت تسهيلا ت بانكي ابتدايي است در صورتي كه اين ضوابط بايد پيچيده و همراه با اطلا عات دقيق و كد اعتباري براي دريافت كننده تسهيلا ت باشد.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: اكنون بانك ها نمي توانند منابع بانكي را در جهت اهداف اقتصادي مديريت كنند و شاهد استفاده هاي كلا ن برخي سودجويان در اين زمينه هستيم .

آقاي احمدي نژادگفت : ساختارهاي بانكي راه را براي سوء استفاده از مصارف عمومي باز كرده است .

رئيس جمهور افزود: اكنون بانك هاي كشور تقريبا انحصاري هستند و مدير بانك نمي تواند تحولا ت بانك را به روز پيش روي خود داشته باشدكه دولت در حال فراهم كردن زيرساخت هاي آن است تا مديران بانك و وزير اقتصاد بتواننداين تحولا ت را پيش روي خود داشته باشند.

آقاي احمدي نژاد برمطالعه اقتصادي نظارت و بازگشت تسهيلا ت به بانكها تاكيد كرد و گفت : اين گونه فعاليت ها موجب سالم سازي و به موقع شدن منابع در اقتصاد كشور مي شود.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به اينكه برخي شركت هاي وابسته به دولت در يك سال و نيم گذشته با افزايش قيمت مسكن منابع بانكي خود را براي خريد ملك هزينه كرده اند افزود: نظام بانكي كنوني كشور اجازه سوداگري مي دهد و با يد راه هاي سوداگري مسدود و اين نظام اصلاح شود.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش در تشريح طرح بزرگ تحول اقتصادي برنامه هاي دولت را براي بخش مسكن برشمرد.

رئيس جمهور گفت : ما در بخش ساختمان مشكلا ت ديگري هم داريم خصوصا اين تحولا ت نرخ ، قبلا براي مردم گفتم بخشي از آن مربوط به گذشته بود يعني تا قبل از اين دولت بخشي مربوط به سوداگري و بخشي هم مربوط به عقب افتادگي ها ست .

رئيس جمهورگفت : يكي از اشكالا ت نبود صنف سازندگان مسكن است مصوب شد وزارت بازرگاني با نظر وزارت مسكن اين كار را انجام دهد.

آقاي احمدي نژاد افزود: بايد معلوم شود كه چه كسي نظارت كننده بر ساخت و ساز مسكن است وحتي زيرمجموعه سازندگان مسكن از جمله صنف گچ كاران و بناها تشكيل مي شود اگر بناست تاييديه يا گواهينامه صادرشود از طريق اين صنف ها صادر مي شود.

رئيس جمهورگفت : ساختمان جزو منافع ملي به حساب مي آيد هر ساختمان بايد صد سال كار كند.

آقاي احمدي نژاد افزود: بخش دومي كه بايد براي آنها صنف تشكيل شود كساني اندكه دردوره هاي اخير وارد شده اند و كارشان فقط خريد و فروش مسكن است نه ساخت مسكن البته ما انجمن انبوه سازان داريم اما صنف نداريم .

رئيس جمهورگفت : وقتي يك مسابقه شروع شود يك عده هم كه اهل اين كارنيستند وارد مي شوند نمي گوييم خريد و فروش مسكن كاربدي است . دولت تصويب كرد خريد و فروش مسكن به عنوان يك شغل محسوب شود وزارت بازرگاني اين را اعلا م مي كند و همه خريداران و فروشندگان مسكن بايد ثبت نام كنند.

رئيس جمهور گفت : ساخت مسكن مهر به سرعت در حال پيگيري است .

آقاي احمدي نژاد افزود: براي سازندگان مسكن امتيازاتي قرار داده ايم از جمله واگذاري زمين ارزان يا زمين اجاره اي .

رئيس جمهور گفت : براي كساني كه مي خواهند ساختمان بسازند و اجاره دهند نيز امتيازات وسيعي قرارداده ايم .

آقاي احمدي نژاد افزود : در بخش شهرسازي تراكم ها را بالا برده ايم به خصوص در شهرهايي مثل تهران و ديگر شهرهاي بزرگ .

رئيس جمهور ادامه داد: منابع بانكي در بخش مسكن سازماندهي شد الا ن ابلا غ شده است به زودي در بخش مسكن شروع مي شود وام براي خريد و فروش مسكن ممنوع خواهد شد.

آقاي احمدي نژاد گفت : كارهاي ديگري براي كنترل بازار مسكن شده است بالا خره معلوم نيست يك ساختمان چنددست مي چرخد بايد راه سوداگري را ببنديم .

رئيس جمهور افزود : پايگاه اطلا عاتي آماده شده است و به زودي وزارت بازرگاني با كمك سازمان ثبت اسناد اعلا م مي كند تمام كساني كه مسكن دارند بايد مسكنشان را ثبت كنند.

آقاي احمدي نژاد گفت : تمام قولنامه ها رسمي مي شود هر معامله اي كه صورت مي گيرد بايد در آن فضا ( پايگاه اطلا عاتي ) ثبت شود و گرنه سازمان ثبت اسناد معامله را ثبت رسمي نمي كند.

رئيس جمهور همچنين گفت : نبود پايگاه اطلا عات فعاليت هاي اقتصادي موجب بروز بي عدالتي در پرداخت و دريافت ماليات شده است .

آقاي احمدي نژاد خاطر نشان كرد: ماليات بيشتر از كارمندان و كارگران و دريافت كنندگان حقوق ثابت اخذ مي شود در حالي كه بسياري از بخش ها كه فعاليت اقتصادي دارند ماليات نمي پردازند.

رئيس جمهور گفت : در بسياري از كشورها ماليات 20 درصد توليد ناخالص ملي را تشكيل مي دهد اما اين رقم دركشور ما 7 درصد است .

آقاي احمدي نژاد افزود: ظرفيت جمع آوري ماليات وجوددارد اما فرصت هاي مالياتي به طور دقيق تعريف نشده است وجمع آوري آن تعادل و توازن ندارد.

رئيس جمهور گفت : در بسياري از كشورها اصل اين است كه هزينه دولت از ماليات تامين شود اما در ايران 52 درصد آن از فروش نفت و فقط 43 تا 44 درصد از ماليات تامين مي شود.

آقاي احمدي نژاد افزود : البته پيش از اين 67 درصد هزينه دولت ازنفت تامين مي شد كه در دولت نهم اين رقم به 52 درصد كاهش يافته است .

رئيس جمهور گفت : به عنوان مثال سال گذشته 802 هزار معامله ملكي انجام شد در حالي كه قيمت ملك ديگركمتر از 50 ميليون تومان نيست فقط 125 ميليارد تومان ماليات از اين فعاليت اقتصادي اخذ شده است .

آقاي احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ماليات حق عمومي مردم است گفت : دولت تلا ش مي كند يك پايگاه اطلا عاتي خودكار از فعاليت هاي اقتصادي ايجادكند تا فعالا ن اقتصادي با عبور از اين پايگاه به شكل خودكار ماليات پرداخت كنند.

رئيس جمهور علت پايين بودن ميزان پرداخت ماليات در كشور را ناآگاهي بسيار از نهادهاي اقتصادي و مردم درباره ضرورت پرداخت ماليات دانست و گفت : هرچند عده معدودي با ايجادرابطه ناسالم از پرداخت ماليات فرار و زندگي خود را به حرام آلوده مي كنند اما نبود نظام دقيق پرداخت ماليات موجب شده است بسياري از مردم از ضرورت پرداخت ماليات بي اطلاع باشند.

رئيس جمهور در ادامه سخنانش درباره افزايش قيمت نفت نيز تصريح كرد: برخي با طرح اين سوال كه پول نفت چه مي شود متاسفانه دولت را متهم مي كنند و مي گويند 30 ميليار دلار پول نفت گم شده است .

آقاي احمدي نژاد با اشاره به اينكه برخي انتظار دارند دولت بلا فاصله پول نفت را در عمل به جامعه تزريق كند افزود: اين كار ممكن است و با ساز و كار و ورود جنس از كشورهاي ديگرعملي است اما واقعيت اين است كه اين پول در جيب دولت نمي رود و فقط به اندازه قانون بودجه مي توانيم از پول نفت استفاده كنيم .

رئيس جمهور گفت : براي نمونه دولت آذر پارسال برداشت يك ميليارد و 200 ميليون دلا ر از حساب ذخيره ارزي را از مجلس درخواست كرد اما تصويب نشد.

آقاي احمدي نژاد گفت : پول نفت وارد حساب ذخيره ارزي مي شود اما دولت نمي تواند از آن برداشت كند.

وي به آثار افزايش قيمت نفت اشاره و تصريح كرد: اگر اين افزايش قيمت به طور طبيعي باشد و جايگاه خود را در اقتصاد جهان پيدا كند به نفع همگان خواهد بود.

رئيس جمهورگفت : قيمت نفت در مدت طولا ني با بازي سياسي پايين نگه داشته شده بود و گاهي قيمت يك بشكه آب ده برابر نفت بود.

احمدي نژاد افزود: اروپاييان از قيمت نفت ماليات مي گيرند و سود آنان از توليدكنندگان نفت بيشتر است اگر اجازه دهند حاضر به عرضه بنزين در جايگاه پمپ بنزين با حدود 40 درصد پايين تر از قيمت آنان هستيم .

رئيس جمهور گفت : قيمت نفت ايران و توليدكنندگان مصنوعي و قيمت عرضه آن دركشورهاي استفاده كننده (اروپا) واقعي است .

احمدي نژاد افزود: بايد قيمت نفتي كه در اروپا عرضه مي شود به توليدكنندگان پرداخت شود.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن