تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816734892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس نظام پزشكي، رئيس كميسيون بهداشت مجلس شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رئيس نظام پزشكي، رئيس كميسيون بهداشت مجلس شد


عمومي- سميه شرافتي:
پس از يك روز تاخير، با برگزار شدن انتخابات اعضاي هيات رئيسه كميسيون بهداشت و درمان در جلسه اين كميسيون، سيد شهاب الدين صدر، نماينده مردم تهران با كسب راي ۹ نفر از نمايندگان كميسيون بهداشت، به‌عنوان رئيس كميسيون بهداشت و درمان انتخاب شد.

دكتر حسين‌علي شهرياري به‌عنوان نايب‌رئيس اول، دكتر انوشيروان محسني نايب‌رئيس دوم، دكترشاهرخ رامين به‌عنوان مخبر كميسيون، دكتر علي كائيدي و علي‌اصغر حسني به‌عنوان منشي‌هاي اول و دوم اين كميسيون انتخاب شدند.

راي‌دهندگان به رياست اميدوار رضايي بر اين كميسيون ۶ نفر بودند و دكتر مرندي هم ۳ راي كسب كرد.

به اين ترتيب، سيد شهاب‌الدين صدر در شرايطي به رياست كميسيون بهداشت و درمان انتخاب شد كه كارشناسان، شانس دكتر مرندي براي رياست بر اين كميسيون را بيشتر مي‌دانستند، ولي ظاهرا دكتر مرندي چندان علاقه و تلاشي براي كسب آراي نمايندگان كميسيون به خرج نداد و در نهايت كمترين آرا براي رياست را به دست آورد.

اين در حالي است كه به گفته دكتر حسين حسني بافراني، نماينده مردم نائين، نامزدهاي ديگر بيشترين رايزني را براي پيروز شدن در اين انتخابات داشتند.

در عين حال گفته مي‌شود كميسيون بهداشت مجلس هشتم قصد دارد هسته اصلي فراكسيوني به نام سلامت با حضور ۱۰۰ نماينده در مجلس هشتم باشد؛ فراكسيوني كه رياست آن به‌عهده دكتر مرندي خواهد بود.

به گفته دكتر حسني، پيش‌بيني مي‌شد مرندي به خاطر پذيرفتن رياست اين فراكسيون با همكاري دكتر مسعود پزشكيان، از صحنه رقابت انتخابات رياست كميسيون كنار رود. با اين حال، اين اقدام صورت نگرفت.

به گفته نماينده مردم نائين از امروز نمايندگان مجلس اولويت‌هاي كاري خود را با توجه به آيين‌نامه داخلي كميسيون بهداشت تعيين خواهند كرد. «به استناد اين آيين‌نامه كميسيون بهداشت اقدام به تشكيل كميته سلامت، كميته آموزش و پژوهش و كميته رفاه و تامين اجتماعي خواهد كرد.»

دكتر حسني با بيان اين عبارات توضيح مي‌دهد: البته به تعداد اين كميته‌ها افزوده خواهد شد، چون به پيشنهاد برخي نماينده‌ها تشكيل كميته بحران و حوادث غيرمترقبه هم ضروري است.

علاوه بر اين، كميته آموزش و پژوهش از اين كميسيون جدا خواهد شد. ضمن اينكه كميته عملياتي نظارت بر اجرا شدن قانون برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز هم ممكن است تشكيل شود.

دكتر حسني در توضيح علت تشكيل شدن اين كميته مي‌گويد: تمامي نماينده‌ها متفق بودند كه برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز به‌طور كامل اجرا شود و به همين دليل، يكي از اهداف ديگر كميسيون بهداشت و درمان مجلس هم اين است كه هفته آينده از معاونان حوزه‌هاي مختلف وزارت بهداشت دعوت ‌شود تا درباره نحوه اجراي سند چشم‌انداز و قانون برنامه توسعه چهارم گزارش دهند.

به گفته دكتر حسني، در دوره‌هاي قبلي مجلس تجربه تشكيل فراكسيون سلامت وجود نداشته، اما در مجلس هفتم فراكسيون فرهنگيان با ۱۲۰ عضو شروع به كار كرد و بعد از مدتي جايگاهش در مجلس انسجام يافت.

براي همين است كه نمايندگان كميسيون بهداشت و درمان اميدوارند فراكسيون سلامت هم به اين اندازه مستحكم و قدرتمند شود تا مشكلاتي كه از نظر قانونگذاري در حوزه سلامت، رفاه و تامين اجتماعي وجود داشته، از سر راه برداشته شود.

تاريخ درج: 3 تير 1387 ساعت 19:08 تاريخ تاييد: 3 تير 1387 ساعت 21:07 تاريخ به روز رساني: 3 تير 1387 ساعت 21:05
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن