تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820193993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارگردان: برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك كارگردان: برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان ضروري است
يك كارگردان سينما گفت: با گذشت ‪ ۲۲‬سال از اولين دوره برگزاري جشنواره فيلم كودك و نوجوان ، لزوم برگزاري چنين رويدادهاي فرهنگي بيش از پيش احساس مي‌شود.

"حسين قاسمي جامي" روز دوشنبه در حاشيه برگزاري بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان همدان در گفت و گو با ايرنا افزود: تلاش سازندگان فيلم كودك و نوجوان بايد بر اتفاقات واقعي معطوف باشد.

وي كه با فيلم "زمزمه بودا" در بيست ودومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك در همدان حضور دارد، گفت: توليد فيلم‌هاي فانتزي و تخيلي زمينه‌ساز بي‌توجهي به نيازهاي واقعي كودكان است.

وي با بيان اينكه كودكان قربانيان اصلي جنگ‌ها هستند ، افزود : كودكان براي درك بهتر واقعيت‌ها و شناخت بهتر هم سن و سالانشان به فيلم‌هايي از اين نوع نياز دارند.

وي از قرباني شدن كودكان بي‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين ابراز تاسف كرد و گفت: اين بچه‌هاي معصوم به كدامين گناه مورد ظلم واقع مي‌شوند.

وي از رده سني جشنواره انتقاد كرد و گفت: اگر فيلم‌هاي توليد شده در رده سني كودك و نوجوان به دو گروه كودكان كمتر از هشت سال و به بالا، تفكيك شود بازدهي كار بيشتر خواهد بود.

وي افزود: توليد فيلم براي نوجواناني كه به دركي از وقايع رسيده باشند با توليد فيلم براي كودكان متفاوت است.

وي با ابراز خرسندي از برپايي جشنواره كودك و نوجوان در همدان گفت:
ساخت فيلم براي كودكان مشكلات خاص خود را دارد و با دور شدن از دنياي كودكانه و گذشت زمان، درك مسايل روحي كودكان براي فيلم سازان بزرگسال سخت مي‌شود.

وي افزود: دنياي ناشناخته كودكان توليد فيلم براي آنها را مشكل مي كند و توليد فيلم با ديدگاه فرد بزرگسال منجر به برداشتي جزئي از اثر "درباره كودك" شده اما اگر از منظر نظر يك كودك ديده شود فيلمي "براي كودك" خواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: فهم فيلمي كه درباره كودك باشد براي بچه‌ها سخت است.

وي گفت: استقبال از جشنواره بسيار خوب و پرشور بوده و اثرگذاري فيلم‌ها راضي‌كننده است.

وي در پايان از مسوولان فرهنگي همدان و بنياد سينمايي فارابي تشكر و قدرداني كرد و افزود: سينماي كودك زنده به همين جشنواره است.

وي اضافه كرد: جشنواره فيلم كودك و نوجوان تنها جايي است كه سينماي كودك حرفي براي گفتن دارد.

بيست ودومين جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان با حضور ‪ ۳۹‬كشور خارجي و نمايش ‪ ۲۷۲‬فيلم داخلي وخارجي در همدان تا پنجم تيرماه ادامه دارد.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن