تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش البرادعي به تهديدات آمريكا و اسرائيل عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: واكنش البرادعي به تهديدات آمريكا و اسرائيل عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران
خبرگزاري آريا- مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: اينكه گمان كنيم مي توان با توسل به زور به منازعه هسته اي با ايران پايان داد اشتباه است. توسل به زور فقط در صورت موافقت سازمان ملل امكان پذير است.

به گزارش خبرگزاري آريا، محمد البرادعي در گفتگوي اختصاصي با روزنامه الرايه قطردر خصوص حمله به نيروگاه هاي اتمي و تبديل شدن آن به يك مد و تهديدات آمريكا و اسرائيل بر ضد ايران و سوريه گفت: اميدوارم اينگونه نشود ، توسل به زور فقط در صورت موافقت سازمان ملل امكان پذير است.

البرادعي در خصوص گزارش اخير خود درباره ايران گفت:اين گزارش متعادل است و در آن به برخي حقايق فني اشاره شده است.

وي افزود : من مي دانم هر گزارشي كه از آژانس صادر مي شود واكنش هاي سياسي زيادي به دنبال دارد و مي تواند تعيين كننده جنگ يا صلح باشد، وظيفه ماست كه همه اطلاعات را در اختيار جامعه بين المللي قرار دهيم و علاوه بر آن نه خطرات را كوچك نشان دهيم و نه آنها را بزرگنمايي كنيم.

وي از پاسخ دادن به پرسشي درباره گزارش سازمان اطلاعات آمريكا درباره توقف برنامه هسته اي ايران در سال 2003خودداري كرد و افزود:به علت آنكه آمريكا در اين باره اطلاعات كافي در اختيار ما قرار نداده است نمي توانم در اين باره اظهار نظر كنم.

مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به پرسشي درباره ادعاي پنهانكاري هسته اي ايران گفت: درست است كه ايران پنهانكاري كرده است اما اين بدان معني نيست كه اكنون بمب مي سازد. ايران بر صلح آميز بودن نيروگاه هسته اي خود اصرار مي كند و ما چيزي در دست نداريم كه بتوانيم سخنان آنها را رد كنيم. با اين حال برخي پرسش ها وجود دارد به همين سبب مايليم ايران با آژانس همكاري جدي داشته باشد و از جمله اجازه دهد با برخي افراد گفتگو كنيم و برخي اسناد را مورد بررسي قرار دهيم تا پاسخ پرسش هاي خود را پيدا كنيم.

البرادعي در پاسخ به اينكه به رغم ادعاهاي غرب درباره تلاش ايران براي ساخت بمب، سخنان ايران را باور مي كنيد گفت:وظيفه من اين نيست كه درباره اهداف ديگران اظهار نظر كنم ، ما پرسش هايي در اختيار ايران قرار داديم و منتظر نتيجه هستيم.

مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه افزود: تا اينجا مي توانم بگويم ايران در مسير مجاز گام برداشته است.

البرادعي ادامه داد:اينكه گمان كنيم مي توان با توسل به زور به منازعه هسته اي با ايران پايان داد اشتباه است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن