تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

15 ميليارد تومان اعتبار به حوزه پيشگيري از اعتياد اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:موج: 15 ميليارد تومان اعتبار به حوزه پيشگيري از اعتياد اختصاص يافت
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر رياست جمهوري با بيان اينكه اعتبارات بخش پيشگيري نسبت به سال گذشته 6 برابر شده است، گفت: سال گذشته اعتبارات اين بخش 5/2 ميليارد تومان بوده كه اين رقم درسال 87 به 15 ميليارد تومان رسيد.


به گزارش خبرنگار سرويس اجتماعي برنا، اسماعيل احمدي مقدم دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر رياست جمهوري در نشست مطبوعاتي امروز با تاكيد بر اينكه سال گذشته اولويت اصلي ستاد در بخش درمان وكاهش آسيب متمركز شده بود، اظهار داشت: مهمترين رويكرد امسال ستاد مبارزه با موادمخدر پيشگيري از آسيب هاي ناشي از اعتياد است.

وي كنترل مرزها در راستاي مقابله با ورود موادمخدر به كشور، افزايش توان تجهيزاتي و انساني در برخورد با عرضه و قاچاق مواد مخدر و گسترش برنامه هاي درمان محوري اعتياد را از ديگر فعاليت ها و تلاش هاي ستاد دربرخورد با مواد مخدر عنوان كرد و افزود: تغيير سياست هاي نظام جهت تشكيل راهبردي همه جانبه براي مقابله با مواد مخدر و همچنين مبارزه با آن از مهم ترين فعاليت هاي ستاد محسوب مي شود.
وي افزود: كشفيات مواد مخدر در سال گذشته 50 درصد نسبت به سال 85 افزايش داشته است.

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر رياست جمهوري با اشاره به طرح جمع آوري معتادين پرخطر،تصريح كرد: افزايش آموزش هاي اجتماعي و اجراي برنامه درمان محور در سال گذشته جهش بزرگي را در حوزه درمان و كاهش آسيب هاي ناشي از آن ايجاد كرد.

وي از ارتقاي مشاركت هاي عمومي و مشاركت هاي سازمان هاي مردم نهاد خبر داد و گفت: همكاري مراكز خصوصي كارآفرين، جهت پذيرش معتادان بازپروري شده در مراكز كار و اشتغال، يكي از بارزترين دستاوردهاي مشاركت هاي اين سازمان ها به شمار مي رود.

احمدي مقدم با اشاره به بحث جرم زدايي در زمينه اعتياد، اظهار داشت: بنابر اعلام رياست سازمان زندان ها، سال گذشته رقمي بالغ بر 25 هزار زنداني كه به جرم اعتياد زنداني شده بودند، از زندان ترخيص شدند.

وي در ادامه به كشف 660 تن انواع مواد مخدر درسال 86 اشاره كرد و افزود: اين ميزان بر پايه ترياك به 900 تن مي رسد.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري با بيان اينكه بنابراعلام NODC، در سال2005 ميلادي 65 درصد مواد مخدر وارد شده به ايران كشف شده بود، بيان داشت: اين ميزان در سال هاي 2006 و2007 به ترتيب 42 و 31 درصد كاهش يافته است.

وي خاطرنشان كرد: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته در سال گذشته انتظار كشف 500 تن موادمخدر را داشتيم.اين درحالي است كه با تلاش ماموران نيروي انتظامي، اين ميزان به 900 تن رسيده است.
احمدي مقدم با بيان اينكه در حال حاضر 50 درصد معتادان، تحت درمان قراردارند، گفت: سال گذشته ظرفيت پذيرش معتادان جهت درمان 400 هزار نفر بود اين درحالي است كه اين رقم در سال جاري با 120 درصد افزايش به 587 هزار نفر رسيده است.

وي تصريح كرد: امسال ظرفيت درماني معتادان به 820 هزار نفر رسيده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري تاكيد كرد: درحال حاضر بستر لازم جهت درمان ارزان قيمت و قابل دسترسي براي معتادان فراهم شده است.

وي با اعلام اينكه ارتباط ستاد مبارزه با موادمخدر در امر افزايش اطلاع رساني جهت پيشگيري از اعتياد، 825 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: اين رقم به منظور اطلاع رساني در صدا و سيما، سه برابر شده است.

احمدي مقدم با اشاره به اينكه سال گذشته اعتبارات در امر پيشگيري
5/2 ميليارد تومان بوده است، افزود: اين رقم با 6 برابر افزايش درسال 87 به 15 ميليارد تومان رسيده است.
وي در پايان از افزايش همكاري هاي بين المللي و منطقه اي درخصوص مقابله با معضل جهاني موادمخدر خبر داد و تصريح كرد: موضوع مواد مخدر يك موضوع جهاني است و همه كشورها بايد در راستاي مقابله با آن تلاش كنند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن