تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815790385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شصت سال جنايت ؛ شصت سال مقاومت (32) جنگ فرود گاه ها و سفارتخانه ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شصت سال جنايت ؛ شصت سال مقاومت (32) جنگ فرود گاه ها و سفارتخانه ها
پيش از پرداختن به "جنگ چهارم اعراب مسلمان و رژيم صهيونيستي" كه به دليل وقوع آن در ماه رمضان، در ميان مسلمانان به "جنگ رمضان" معروف شده است و در ميان صهيونيست ها نيز به "جنگ روز كبپور" اشتهار دارد، لازم است به برخي عمليات‏هاي ديگر "فداييان فلسطيني" عليه منافع رژيم صهيونيستي تا پيش از اكتبر سال 1973 (آغاز "جنگ چهارم")اشاره كنيم.


"سازمان سپتامبر سياه" در راستاي تلاش براي آزادسازي صدها فلسطيني از زندان‏هاي "اردن‌هاشمي" تصميم به اجراي عملياتي داشت كه طي آن "سفير آمريكا" در اردن و يا اعضاي هيأت دولت اردن را به گروگان گرفته و با زندانيان مبادله كند اما اين عمليات، پيش از عملي شدن، به دليل دستگيري گروهي از عوامل آن توسط رژيم اردن ناكام ماند.دستگاه قضايي اردن براي بازداشت شدگان مجازات اعدام مقرّر كرد.
در روز هشتم مارس سال ، 1973هشت فدايي عضو "سپتامبر سياه" براي آزادي همقطاران خود،"سفارت عربستان سعودي" در سودان را به اشغال درآوردند. در آن زمان چهل نفر از ديپلمات‏هاي خارجي در ضيافت اين سفارت شركت داشتند. فدائيان "سپتامبر سياه" از ميان آنان، سفراي عربستان، آمريكا و نمايندگان مخصوص آمريكا، بلژيك و اردن را به گروگان گرفته و خواستار آزادي 16 عضو دستگير شدة خود شدند.
به دنبال درخواست رئيس‏جمهور آمريكا از "ملك حسين"، نه تنها با اين درخواست مهاجمان مخالفت شد بلكه ارتش سودان سفارت عربستان را مورد حمله قرار داد، گروگان‏گيران هم بلافاصله گروگان‏هاي آمريكايي و بلژيكي خود را به قتل رساندند.
به دنبال اين ماجرا تهاجم عليه سفارت متوقف شد و با انجام مذاكرات فراوان، سرانجام گروگان‏گيران خود را به دولت سودان تسليم كردند. چند روز بعد نيز "ملك حسين" تحت فشار تعدادي از روساي عرب كه از گسترش خشونت‏هاي اين چنيني وحشت داشتند، حكم اعدام زندانيان "سپتامبر سياه" را به حبس ابد تبديل كرد. (كمتر از يك سال و نيم بعد اين افراد شامل عفو عمومي شده و آزاد شدند).
در ماه آوريل دو حمله با سلاح گرم به اهداف صهيونيستي در قبرس انجام گرفت. يكي به محل اقامت سفير رژيم صهيونيستي در اين كشور و ديگري به يك هواپيماي شركت صهيونيستي "ال عال". اين حملات به "جبهة خلق" نسبت داده شد.
در ماه ژوئن سازمان امنيتي رژيم صهيونيستي (موساد) موفق شد ضربه‌اي سنگين و مؤثر بر طراحان عمليات خارجي در "جبهة خلق" وارد كند. "محمد بوديه" يكي از فعالين "جبهه خلق" در اروپا، هنگام سوار شدن به خودروي شخصي‌اش در پاريس، بر اثر انفجار يك نارنجك جاسازي شده در آن به قتل رسيد.
"محمد بوديه" كه اهل "الجزاير" بود، از سال 1969 تا زمان مرگش، فرماندهي هسته‌هاي اروپايي "جبهة خلق" را برعهده داشت و طراحي و هدايت اكثر عمليات‌هاي "جبهة خلق" در اروپا به او نسبت داده مي‌شد.
در ماه جولاي پنج فرد مسلح شامل يك زن از آمريكاي لاتين، سه عرب و يك ژاپني، هواپيمايي متعلق به خطوط هوايي ژاپن را با 137 مسافر و خدمه ربودند و به مدت 90 ساعت آن را از يك كشور خاورميانه به كشور ديگري بردند و سرانجام در فرودگاه "بن غازي" (واقع در ليبي) فرود آمدند. هواپيماربايان، پس از آن كه مسافران را آزاد كردند، هواپيماي ژاپني را منفجر كردند. هدف ربايندگان - طبق بيانيه‌اي كه از زير در دفتر يكي از روزنامه‌هاي عرب زبان بيروت به داخل انداخته شده بود - تنبيه مقامات حكومتي ژاپن به خاطر پرداخت شش ميليون دلار به "رژيم صهيونيستي" بابت ضرر و زيان ناشي از حادثة حمله به فرودگاه "لود" توسط سه جوان ژاپني اعلام شد.
در همين ماه يك وابستة نظامي رژيم صهيونيستي در واشنگتن به قتل رسيد كه دستگاه امنيتي آمريكا، قتل او را به "جبهة خلق" منتسب كرد.
در ماه آگوست، دو مرد در فرودگاه "آتن" ناگهان مسلسل و نارنجك‌هاي خود را بيرون كشيده و به سوي مسافران آتش گشودند. در اثر اين حمله سه نفر كشته و 55 نفر زخمي شدند. مسافراني كه مورد تهاجم قرار گرفتند، از يونان عازم آمريكا بودند. مهاجمان 35 مسافر را به گروگان گرفتندو سرانجام پس از دو ساعت مذاكره، گروگان‌ها آزاد شدند و دو مهاجم خود را تسليم نمودند. آنان خود را اعضاي گروهي موسوم به "هفتمين جوخة انتحاري" معرفي كردند، اما حقيقت اين بود كه اين نام عجيب و غريب از سوي "جبهة خلق" براي پوشش تبليغاتي عمليات انتخاب شده بود.
در ماه سپتامبر نوبت به گروهي رسيد كه خود را "سازمان تنبيه" معرفي مي‌كرد. اعضاي اين گروه سفارت "عربستان سعودي" در پاريس را اشغال كردند و خواهان آزادي گروهي از اعضاي "سپتامبر سياه" شدند كه در زندان‌هاي رژيم اردن به سر مي‌بردند. فلسطيني‌ها پس از دو روز اشغال پر سر و صداي "سفارت عربستان"، موافقت كردند كه با يك فروند هواپيماي سوري به كويت بروند و از آن جا يك هواپيماي كويتي را به زور اسلحه وادار كردند كه آنان را به عربستان انتقال دهد.

*عمليت "شونائو"

در روز بيست و هشتم سپتامبر، دو عضو سازمان "الصاعقه"(وابسته به سوريه) در قطاري كه از "مسكو" عازم به "وين" بود، سه مهاجر يهودي اهل روسيه و يك مقام گمركي اتريشي را به گروگان گرفتند. آنان گروگان‌هاي خود را در "وين" بر يك خودرو سوار كردند و به طرف فرودگاه اين شهر رفتند. گروگان‌‌گيرها اعلام كردند كه اگر به آنان هواپيمايي داده نشود تا به وسيلة آن به يك كشور عربي نامعلوم بروند، خود و گروگان‌هايشان را خواهند كشت. آن‌ها هدف از عمليات خود را وادار ساختن دولت اتريش به تعطيلي "اردوگاه شونائو" اعلام كردند. اين اردوگاه، ويژة ترانزيت مهاجران يهودي روسي‌تبار به فلسطين اشغالي بود.
سرانجام دولت "اتريش" اعلام كرد كه به منظور حفظ جان گروگان‌ها و پيشگيري از تهديدات آينده عليه مهاجران يهودي، با تعطيلي "اردوگاه شونائو" موافقت مي‌كند. مهاجمان عرب نيز بايد ظرف چند ساعت خاك اتريش را ترك كنند.
دو فلسطيني و گروگان‌هايشان به دنبال اين ماجرا به "ليبي" فرستاده شدند و در آن جا گروگان‌هاي خود را آزاد كردند. نكته بسيار جالب توجه در اين عمليات انجام آن از سوي سازمان "الصاعقه" بود. "عمليات شونائو" كه هياهوي فراواني را در اروپاي شرقي به راه انداخت، تنها عمليات خارجي "سازمان الصاعقه" شناخته مي‌شود. به دنبال اين عمليات، رژيم صهيونيستي تحركات سياسي وسيعي را براي ممانعت از تعطيلي "اردوگاه شونائو" آغاز كرد و حتي نخست‌وزير اين رژيم براي ممانعت از تعطيلي اين اردوگاه، شخصاً به "وين" سفر كرد.
مدت زيادي نگذشت تا صهيونيست‌ها متوجه شوند كه "عمليات شونائو" طرحي ظريف و هوشمندانه براي مشغول كردن آنان بود تا توجه "تل‌آويو" را از آن‌ چه در جوار مرزهاي "فلسطين اشغالي" در جريان بود، به كيلومترها دورتر منحرف كند و در اين راه به موفقيت هم رسيد.
كمتر از يك هفته پس از پايان "عمليات شونائو" سربازان مسلمان ارتش مصر، توانستند پرچم كشور خود را بر فراز خطوط مستحكم ارتش اسراييل - موسوم به "خط بارلو" - واقع در ساحل شرقي "كانال سوئز" به اهتزاز دربياورند.

*محمدعلي صمدي

*انتهاي پيام/
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن