تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805611255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گو با محمد عرب كارگردان فيلم «قند تلخ» كار براي كودكان لذت بخش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گفت و گو با محمد عرب كارگردان فيلم «قند تلخ» كار براي كودكان لذت بخش است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: محمد عرب كارگردان فيلم «قند تلخ» گفت: شناخت كودك يك ديد وسيع مي‌خواهد و من نيز به اقتضاي زمان تاكنون فيلم كودك ساخته‌ام، اما اگر احساس كنم كه بايد باز هم در اين زمينه فيلم بسازم و اگر سرمايه‌گذار مناسبي پيدا شود، حتماً در آينده نيز در مسير سينماي كودك و نوجوان فيلم مي‌سازم.

كارگردان فيلم «قند تلخ» در گفت وگوي روز دوشنبه با خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"، با اشاره به اينكه چرا نام فيلم خود را «قند تلخ» گذاشته است اظهار داشت: وقتي كه فردي دچار بيماري ديابت مي‌شود كه در ايران به آن مرض قند مي‌گوييم، قندي هم كه بيماران مصرف مي‌كنند تلخ است و با توجه به اين‌كه موضوع فيلم هم در مورد كودكي مبتلا به بيماري دياتبت است، اسم فيلم قند تلخ شد.

وي با اشاره به شكل گيري ايده‌ي اوليه ساخت قند تلخ گفت:در ايران بيش از هشت ميلون نفر مبتلا به بيماري ديابت شناخته شده اند كه اگربه طور متوسط هر خانواده‌اي را سه نفر محاسبه كنيم، بيست و يك ميليون نفر درگير اين بيماري هستند، اگر اين بيماران نتوانند روزي سه بار از انسولين استفاده كنند، متاسفانه از بين خواهند رفت و در واقع ايده‌ي اوليه كار از آن‌جا شكل گرفت كه پس از مطالعه‌اي در مورد بيماري ديابت فيلم‌نامه‌اي را در سال 81 نوشتم كه به دليل مشكلات مالي چندين بار كار به تعويق افتاد تا در نهايت مهرماه سال 86 كار كليد خورد و در ارديبهشت سال جاري آماده‌ي نمايش شد.

عرب در خصوص دليل انتخاب ورزش كاراته افزود:اگر دقت كرده باشد ورزش كاراته براي اولين بار در يك فيلم به عنوان ورزش پايه‌اي استفاده شده است، ايران ساليان سال است كه نايب قهرمان كاراته‌ي جهان و قهرمان آسياست و به دليل روحيه‌ي استقامت طلبي كه در اين ورزش وجود دارد و اين‌كه پسر بچه‌ي فيلم با وجود ابتلا به ديابت تا آخرين لحظه‌ براي حضور در تيم ملي نا اميد نمي‌شود و تا آخر به مبارزه ادامه مي‌دهد، تصميم گرفتيم اين ورزش را انتخاب كنيم.

كارگردان فيلم «قند تلخ» پيام اصلي فيلم براي كودكان و نوجوانان تصريح كرد: سينماي كودك را عمدتاً به دو بخش براي كودكان و درباره‌ي كودكان تقسيم مي‌كنند، اما من در اين فيلم سعي كردم يك تقسيم بندي جديدي را به وجود بياورم و فيلمي بسازم كه هم براي كودكان باشد و هم مخاطب بزرگسال بتواند با آن ارتباط برقرار كند و در واقع فيلمي ساختم كه هم براي كودكان و هم درباره‌ي كودكان باشد. در واقع پيام قند تلخ اميد و اميدواري و تلاش فداكارانه مادر براي نجات فرزند خود است.

عرب با اشاره به اينكه تصويري ذدهني روايتي كه دراين فيلم ارائه داده داشته است گفت: در فيلم‌هاي كوتاه و دو فيلم بلندي هم كه ساختم، سعي كردم بار آموزشي را رعايت كنم و تنها جنبه‌ي سرگرمي و تجاري بودن كارها برايم مهم نيست، دغدغه‌ي من اين است كه معضلي در جامعه حل شود و با همين رويكرد فيلمي كوتاه را هم در رابطه با تالاسمي ساختم و منجر به اين شد كه مجلس قوانيني را براي آزمايش‌ها قبل از ازدواج تصويب كند.

وي ادامه داد:من دغدغه‌اي بسيار فراتر از اين داشتم، بنابراين دغدغه من در «قند تلخ» بسيار فراتر از كودك و خانواده‌ي كودك بود و اين‌كه جامعه چگونه با يك كودك بيمار برخورد كند دغدغه من بود، طبعاً يك فيلم‌ساز براي جشنواره‌ها فيلم نمي‌سازد، اما جشنواره‌ها هدايت گر هستند و مي‌توانند سينما را به سمت و سوي توليد سوق دهند خوشبختانه جشنواره‌ي كودك سيري صعودي دارد و محيط جشنواره كاملاً فرهنگي است.

كارگردان فيلم «قند تلخ» افزود: تمام تلاش من و گروه سازنده‌ي «قند تلخ» اين بود كه صادقانه كار كنيم و با توجه به دو نمايشي كه از فيلم در جشنواره بوده، به طور حتم بچه‌ها استقبال بسيار خوبي خواهند داشت و اميدوارم توانسته باشم دينم را به كودك و سينماي ايران ادا كرده باشم ضمن اينكه سعي كرديم همه‌ي مسايلي را كه براي فروش يك فيلم كودك و نوجوان مؤثر است در نظر بگيريم تا اين فيلم در اكران نيز موفق ظاهر شود.

محمد عرب با اشاره به شناختش از دنياي كودكان اظهار داشت:به دليل اين‌كه زماني كودك بودم و در هر حال حاضر نيز صاحب يك فرزند هستم، دوران كودكي را به خوبي مي‌شناسم و با توجه به اين‌كه چندين فيلم كوتاه در اين زمينه ساختم و اولين فيلم بلند من نيز با نام «يك الف ناقابل» در ژانر كودك ساخته شده به اين سينما علاقه دارم و در آينده نيز باز هم فيلم كودك خواهم ساخت.
شناخت كودك يك ديد وسيع مي‌خواهد و من نيز به اقتضاي زمان تاكنون فيلم كودك ساخته‌ام، اما اگر احساس كنم كه بايد باز هم در اين زمينه فيلم بسازم و اگر سرمايه‌گذار مناسبي پيدا شود، حتماً در آينده نيز در مسير سينماي كودك و نوجوان فيلم مي‌سازم.

كارگردان فيلم «قند تلخ» در خاتمه با لذت بخش دانستن كار براي كودكان تصريح كرد:به نظر من كار براي كودك به هيچ عنوان سخت نيست، چرا كه سينماي ايران آن‌قدر مشكلات مختلفي دارد كه سختي‌هاي كار براي كودكان به چشم نمي‌آيد. در واقع در مقابل سختي‌هاي سينماي ايران كار كودك به هيچ عنوان سختي ندارد و به دليل اين‌كه از جواني كار كردن با كودكان را آغاز كرده‌ام كار با كودكان برايم بسيار شيرين است و شخصاً از بازي كودكان لذت مي‌برم.

گزارش خبرنگار ايسكانيوز حاكيست،محمد عرب، فيلم‌ساز گرگاني، فعاليت هنري خود را از سال۶۴ از انجمن سينماي جوان گرگان آغاز كرد و تاكنون بيست فيلم كوتاه داستاني و مستند را كارگرداني كرده است. برخي از فيلم‌هايش موفق به كسب جوايز از جشنواره‌هاي داخل و خارج شده، از جمله جايزه‌ي دوم جشنواره‌ي «بادالونا»ي اسپانيا براي فيلم كوتاه داستاني «صياد كوچولو» بود.«قند تلخ» پس از فيلم‌هاي «سمفوني تاريك» و «يك الف ناقابل» سومين فيلم بلند سينمايي عرب است.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 622]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن