تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819968135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چهار تيم برتر اروپا معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چهار تيم برتر اروپا معرفي شدند
با حذف تيم ايتاليا در مرحله يك چهارم نهايي ، جمع 4 تيم راه يافته به نيمه نهايي رقابت هاي يورو 2008 تكميل شد.
در اين بازي دو تيم شرايط متفاوتي براي گام گذاشتن به مرحله يك چهارم نهايي داشتند به گونه اي كه تيم اسپانيا به عنوان تيم اول گروه با غلبه بر تيم هاي روسيه ، يونان و سوئد با كسب همه امتيازات موجود گام به مرحله نهايي گذاشت اما تيم ايتاليا كه با تيم هاي هلند ، فرانسه و روماني هم گروه بود صعودي متزلزل به مرحله بالاتر داشت و با يك پيروزي ، يك تساوي و يك باخت و 4 امتياز به عنوان تيم دوم گروه گام به اين مرحله از رقابت ها گذاشت .

خط مياني تيم ايتاليا در اين بازي به واسطه غيبت پيرلو و گتوزو عملا عاري از خلاقيت بود و بازيكناني نظير آلبرتواكيلاني وماسيمو آمبروسيني نتوانستند جاي خالي اين دو را پركنند. در طرف مقابل ژابي هرناندز بخوبي از عهده تقسيم توپ و ايجاد موقعيت براي هم تيمي هايش موفق عمل كرد .

در نيمه نخست دو تيم بيشترمحتاط نشان مي دادند و ارزيابي از طرف مقابل باعث شد توپ بيشتر در ميانه ميدان در گردش باشد اما اسپانيا در وقت دوم نمايش بهتري داشت و به لطف تلاش بي امان داويد سيلوا هافبك خود و حركات فرناندو تورس و داويد ويا دو مهاجم تكنيكي دفاع ايتاليا را بسيار آزار داد.

ايتاليا در اين بازي بيشتر قصد داشت ضمن حراست از دروازه خود، از حربه ضدحمله استفاده كند اما اين استراتژي ره بجايي نبرد ، ايتالياييها با تشكيل دفاع چند لايه به مقابله با سرعت بالاي اسپانيائيها رفتند و سعي كردندفرصت كار را در اختيار فرناندو تورس و ديويد ويا قرار ندهند كه تا حدودي موفق بودند .

دو تيم در طول بازي موقعيت هاي نه چندان موثر بر روي دروازه حريف ايجاد كردند و از مهمترين بختهاي دو تيم براي گلزني مي توان به ضربه سنگين ماركوس سنيا هافبك تهاجمي تيم اسپانيا در نيمه دوم و ضربه مائورو كامورانزي بازيكن آرژانتيني تيم ايتاليا اشاره كرد كه راه به جايي نبرد تا كار به ضربات پنالتي كشيده شود.

در نهايت تيم اسپانيا كه 3 بار پيش از اين در مسابقات مختلف در مرحله يك چهارم نهايي و در ضربات پنالتي از گردونه رقابتها حذف شده بود در اين بازي پرتجربه تر عمل كرد و نتيجه بازي را بسود خود به پايان رساند ، ايكر كاسياس - بهترين بازيكن ميدان و جيان لوئيچي بوفون سنگربانان دو تيم كه رقابت فشرده اي براي كسب عنوان سنگربان برتر جام با هم داشتند.

در جريان بازي نقش موثري در زمين ايفا كردند بطوريكه در 120 دقيقه تلاش همبازيان خود در وقتهاي قانوني و اضافه دروازه هاي خود را در برابر مهاجمان سرپنجه حريف بسته نگاه داشتند تا ضربات پنالتي گره گشاي تعيين آخرين تيم راه يافته به مرحله نيمه پاياني باشد.

در خط مياني اسپانيا ، سنيا بهترين بازيكن اسپانيا بود كه 100 درصد پاسهايش به مقصد رسيد.

در مهار ضربات پنالتي نيز كاسياس جوان نقش تعيين كننده تري نسبت به رقيب پا به سن گذاشته اش ايفا كرد و با مهار ضربات بازيكنان بزرگي چون دروسي و دي ناتاله نقش مهمي را در رهنمون كردن تيمش به مرحله بالاتر ايفا كرد و در طرف مقابل اگر چه لوئيجي بوفون ضربه گويزا را مهار كرد ولي اين درخشش براي صعود ايتاليائيها به مرحله نيمه نهايي كافي نبود و در نهايت تيم اسپانيا با برتري 4 به 2 برابر تيم قهرمان دوره قبل جام جهاني براي نخستين بار از سال 1984 راهي مراحل پاياني رقابتهاي جام ملتهاي اروپا شد. در اين بازي ويا ، كازورلا ، سنيا و فابرگاس با غلبه بر بوفون ضربات پنالتي تيم اسپانيارابه گل تبديل كردند وگروسو و كاموزانزي پنالتي هاي ايتاليا را به ثمر رساندند.

در پايان بازي لوئيس آراگونز سرمربي اسپانيا گفت نه ما و نه ايتاليائيها بازي خوبي ارائه نداديم ولي ما براي پيروزي شايسته تر بوديم چون روند بازيهاي قبلي را كه مبتني بر سرعت بود در اين بازي ارائه داديم ولي درنهايت من با رهنومن كردن اسپانيا به مرحله نيمه نهايي كار خودم را به نحو احسن انجام دادم .

از اين به بعد تنها به روسيه فكر خواهم كرد زيرا اين تيم نسبت به بازي مرحله مقدماتي برابر ما كه 4 به 1 بازنده شد تغيير كرده و با حذف هلند حالا در اوج فوتبالش قرار دارد . در طرف ديگر دونادوني گفت بازيكنانم تمام تلاش خود را به كار گرفتند و من صرف نظر از نتيجه از عملكرد آنها رضايت دارم .
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن