تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815424975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه -2 بعد از بررسي پاسخ بسته 1+5 را مي‌دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه -2 بعد از بررسي پاسخ بسته 1+5 را مي‌دهيم
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه اعلام كرد: زماني كه بررسي‌هاي ايران در مورد بسته پيشنهادي 1+5 پايان يابد پاسخ جمهوري اسلامي به اين بسته اعلام خواهد شد.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس سيد محمد علي حسيني در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران فارس در خصوص خبر روزنامه اخبار الخليج بحرين كه عنوان كرده ايران در همايش خليج فارس از عادل عبد الناصر برادر جمال عبد الناصر دعوت به عمل آورده گفت: من اين خبر را مشاهده كردم و از دوستان خواستيم كه آن را پيگيري كنند ولي هر چه جست و جو كردند بين فهرست كامل اسامي مدعوين از ايشان براي حضور در اين همايش دعوتي به عمل نماينده بود.
حسيني در خصوص اظهارات كاردار ايران در بيروت مبني بر اينكه چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان زنده هستند كه سوال ديگر خبرنگار فارس بود اظهار داشت: ما هيچ سند و مدركي كه نشان دهد كه اين چهار نفر به شهادت رسيده‌اند در اختيار نداريم و دريافت نكرده‌ايم.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: از زماني كه اين افراد دستگير شدند هيچ سند و مدركي خلاف زنده بودن آنها دريافت نكرده‌ايم و برخي از اخبار واصل نيز حكايت از همين قضيه دارد.
خبرنگاري با اشاره به اظهارات منوچهر متكي مبني بر اينكه ايران آماده مذاكره در مورد بسته پيشنهادي 1+5 است و با بيان اينكه بعدا اعلام شد كه اين اظهارات درست منعكس نشده موضع وزارت خارجه را در اين زمينه جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: در مورد موضوع مذاكرات اشتباهي صورت گرفته بود كه اصلاح شد و ما اعلام كرديم براي مذاكره پيرامون محورهاي مشترك موجود در دو بسته پيشنهادي آماده‌ايم.
وي اظهار داشت: در مورد بسته پيشنهادي 1+5 ما آن را بررسي، مطالعه و به موقع پاسخ آن را خواهيم داد.
خبرنگار پرسيد آيا پيش شرط پاسخ ايران به بسته پيشنهادي 1+5 پاسخ آنها به بسته ايران خواهد بود كه سخنگوي وزارت خارجه گفت: ما اعلام كرديم كه بسته 1+5 را دريافت، مطالعه و بررسي مي‌كنيم و به موقع پاسخ آن را خواهيم داد. البته انتظار طبيعي ما اين است كه آنها نيز بسته پيشنهادي ايران را مورد توجه قرار دهند.
حسيني گفت: آقاي جليلي روز گذشته عنوان كرد كه آقاي سولانا اعلام كرده بسته ايران را مطالعه و با كليات آن موافق است و آن را مورد حمايت قرار داد است.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت خارجه در جريان ربايش رئيس جمهور در عراق بوده است با بيان اينكه اين سوال را از سخنگوي دولت بپرسيد، گفت: به پاسخ ايشان اكتفا كنيد و توصيه ايشان را داشته باشيد، يك مقدار صبر و تحمل.
خبرنگاري نيز از سخنگوي وزارت خارجه در مورد پرونده تاجيك سفير اسبق ايران در اردن سوال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: آقاي تاجيك هنوز در انگلستان است و تلاشهاي همه جانبه‌اي از گذشته صورت گرفته كه در حال حاضر در جريان است كه مانع از استرداد ايشان به امريكا شود.
حسيني با بيان اينكه مسئولين ذي ربط و خانواده تاجيك در جريان تلاش‌هاي جمهوري اسلامي هستند، خاطر نشان كرد: ما به موقع اقداماتي كه وزارت خارجه در اين زمينه انجام داده به تفصيل خدمتتان عرض مي‌كنيم.
يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه سوال كرد كه ايران چه زماني به بسته پيشنهادي 1+5 پاسخ مي‌دهد كه وي در اين باره گفت: زماني كه بررسي‌هايمان تمام شود آن را اعلام مي‌كنيم.
حسيني اضافه كرد: اين بسته بايد مورد مطالعه دقيق قرار گرفته و همه ابعاد آن مورد توجه قرار گيرد و به صورت رسمي به آنها پاسخ داده شود و نمي‌توانيم در اين زمينه برآورد زماني داشته باشيم.
خبرنگاري با اشاره به بسته پيشنهادي 1+5 كه در آن به كمك‌هاي اين گروه به ايران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره شده از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد ايران در اين زمينه به چه نوع كمكي احتياج دارد كه وي گفت: تعهداتي بين المللي در قضيه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به خصوص در مورد توليد اين مواد در افغانستان و قاچاق آن به ساير كشورها وجود دارد كه برخي از نهادهاي بين المللي و برخي از كشورهايي كه با اين مشكل دست به گريبان هستند تعهداتي را در اين زمينه پذيرفته‌اند.
سخنگوي وزارت خارجه با يادآوري اين نكته كه تاكنون مشاركت و همكاري‌هاي خيلي جدي در اين زمينه صورت نگرفته است، اظهار داشت: آنچه در افغانستان شاهديم اين است كه بعد از گذشت چند سال از حضور نيروهاي ناتو توليد و قاچاق مواد مخدر در اين كشور چندين برابر شده و اين جديت را از سوي تمامي كشورها مي‌طلبد كه در اين زمينه همكاري‌ كرده و در اين امر جدي تر از گذشته مشاركت داشته باشند.
حسيني درباره علت قطع برق صادراتي ايران به بصره كه سوال يكي از خبرنگاران بود، خاطر نشان كرد: علت قطع برق را از مسئولين ذيربط آن سوال كنيد.
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد آيا ايران از حزب الله خواسته كه سرنوشت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان در تبادل اسرا بين حزب و الله و اسرائيل روشن شود كه وي پاسخ داد: چهار ديپلمات ايراني موضوع جديدي نيست و ما از همه مسئولين ايراني و همه گروه‌هاي ذي نفوذ در اين كشور خواسته‌ايم كه اين قضيه را دنبال كنند و تلاش‌هايي را صورت دادند و اخباري را دريافت كرده اند.
حسيني به كميته‌اي كه اين قضيه را در حال پيگيري دارد، اشاره كرد.
وي در ارزيابي از سفر ساركوزي رئيس جمهور فرانسه به منطقه و تاثير آن گفت: اين سفرها در اين سطوح معمولا راهبردهاي سياست خارجي آن كشورها را دنبال مي‌كند و سفر آقاي ساركوزي به منطقه نيز در همين زمينه است.
حسيني ادامه داد: به اعتقاد ما فرانسوي‌ها مي‌توانند با ايفاي نقش بهتر جايگاهي كه در گذشته در منطقه داشتند و مقبول كشورهاي منطقه بودند را احيا كنند.
ادامه دارد ... .
انتهاي پيام/ي
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن