تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815677444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سال 1393 پايان واگذاريهاي اصل 44‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سال 1393 پايان واگذاريهاي اصل 44‌


رييس سازمان خصوصي سازي گفت: از آنجا كه تا پايان برنامه پنجم توسعه (سال 1393) عمليات واگذاري‌ها پايان خواهد يافت، انجام امور نظارتي براي تحقق اهداف سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي ضروري است.‌

به گزارش ايرنا، غلامرضا حيدري كردزنگنه در همايش نظارت براجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، ضمن تشريح ابعاد نظارت برچگونگي اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44، گفت: نظارت موضوعي مهم است و هدف آن سنجش اثربخشي برنامه‌ها و شناسايي نقاط قوت و ضعف در تحقق اين اهداف است.

وي قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44 را قانوني بالادستي براي اصلاح ساختار اقتصادي ملي دانست و گفت: براساس اين قانون بايد تصدي‌گري‌هاي دولتي به بخش‌هاي خصوصي و تعاوني واگذار شود.

وي نظارت براجراي بهتر آن را از دو طريق خودكنترلي و دستگاههاي نظارتي عملي دانست و در تشريح ابعاد آن گفت: يكي از اين ابعاد، نظارت برمحيط كاملاً رقابتي است كه تسهيل رقابت و منع انحصار، تعيين قلمروهاي اقتصادي دولت و نظارت برانجام آزادسازي اقتصادي از جمله آن است.

رييس سازمان خصوصي‌سازي افزود: نظارت برتخصيص درآمدهاي حاصل از واگذاري، نظارت برفرايند واگذاري و توزيع سهام عدالت و نظارت برتقويت بازارهاي فرابورس از ديگر مفاد اين قانون است تا براساس آن شركتهايي كه در بورس قابل عرضه نيستند در خارج از بورس عرضه شوند.

وي نوع ديگر نظارت را ساماندهي نيروي كار براي جلوگيري از بيكاري دانست و گفت: قانون پيش‌بيني كرده است واحدها پس از واگذاري تا 5 سال بايد سقف اشتغال را حفظ كنند و همچنين شورايعالي براي حمايت از كارگران پيش‌بيني شده است.

كردزنگنه، نظارت براجراي سياست، مداخله نكردن مجدد و غيرمستقيم لايه‌هايي از دولت در خريد سهام را از ديگر ابعاد نظارت توصيف كرد.

وي گفت: نظارت از بعد قانوني و حقوقي يكي ديگر از ابعاد نظارتي است و نظارت به منظور تشكيل نهادهاي نظارتي و كنترل بازار و تشكيل نهادي تنظيم‌كننده، مهم محسوب مي‌شود.

وي اصلاح قوانين كار، بازار سرمايه، ماليات، سرمايه‌گذاري و رفع تناقض موجود را از ديگر ابعاد نظارت دانست.

كردزنگنه،‌ نظارت از بعد سازماني را يكي ديگر از ابعاد نظارت توصيف كرد و افزود: در حوزه نهادهاي مكمل خصوصي‌سازي از جمله نظام بانكي، بيمه، گمرك، سازمان امور مالياتي و مانند آن قابل اجراست.

وي اصلاح ساختار و بازسازي شركتها قبل از واگذاري را يكي ديگر از موارد نظارتي برشمرد و افزود: جذب سرمايه‌گذاران خارجي و ورود به بورس‌هاي خارجي كه چگونگي سهام شركتهاي قابل واگذاري در بورس كشورهاي خارجي عرضه شود، از جمله آنهاست.

رييس سازمان خصوصي‌سازي نظارت از بعد مديريتي و هزينه كرد را يكي ديگر از ابعاد نظارت عنوان كرد و گفت: نحوه هزينه كرد درآمدهاي حاصل از واگذاريها و مديريت ريسك ناشي از واگذاري را كه در قانون پيش‌بيني شده است، ارزيابي و اطلاعات را از منظر دقيق بودن كنترل مي‌كند.

وي نظارت برتمركززدايي را از ديگر ابعاد نظارتي دانست و گفت: ستادهاي تمركززدايي به منظور رفع مشكل سرمايه‌گذاري تشكيل شده است.

كردزنگنه، نظارت از بعد برنامه واگذاري را بعد ديگر واگذاري‌ها ذكر كرد و افزود: نظارت براجراي سياستهاي تشويقي براي خريداران نيز از اركان ديگر نظارت است و كساني كه شركتهاي دولتي را مي‌خرند اگر سرمايه‌گذاري و فناوري روز بيآورند و اشتغال و توليد و بهره‌وري را بالا ببرند بايد مورد تشويق قرار گيرند.

وي با اشاره به پيش‌بيني واگذاري بخشي از سهام شركتهاي قابل واگذاري به كارگران و مديران براساس ضوابط قانوني، گفت: اين موضوع يكي ديگر از ابعاد نظارت است كه بايد به آن توجه شود.

رييس سازمان خصوصي‌سازي به نهادهاي ناظر مسئول اشاره كرد و گفت: شورايعالي اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي، شوراي رقابت مجمع تشخيص مصلحت‌نظام، ديوان محاسبات كشور، سازمان بازرسي كل كشور، هيأت واگذاري، شعب دادگاههاي ويژه، ستادهاي سرمايه‌گذاري، نهاد نظارت و مقررات‌زدايي، هيأت داوري وزارتخانه‌هاي اقتصاد و تعاون و نهادهاي تنظيم‌كننده از جمله نهادهاي ناظر برحسن اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي هستند.

عرضه سهام ششمين شركت اصل 44

پالايشگاه اصفهان درحالي به عنوان ششمين شركت مشمول اصل 44 تمام مراحل حضور در بورس را طي كرده كه اين شركت به دليل نامشخص بودن زمان برگزاري جلسه بازديد پشت دروازه‌هاي بورس باقي مانده و ظرف روزهاي آينده قيمت خواهد خورد.

به گزارش فارس، شركت پالايشگاه اصفهان درحالي به عنوان ششمين شركت مشمول اصل 44 مدارك مربوطه را ارائه و مراحل گوناگون را طي كرده كه زمان عرضه سهام اين شركت در بورس با زمان برگزاري جلسه معارفه و يا مراسم بازديد گره خورده است.

براساس اين گزارش، اين شركت در شرايطي قرار بود در روز 19 خرداد وارد بورس شود كه براساس برنامه‌هاي اعلامي از سوي كارگزاري بانك صنعت و معدن (كارگزار معرف و مشاور پذيرش اين شركت) روز دوشنبه جاري جلسه معارفه پالايشگاه اصفهان با حضور كارگزاران و سرمايه‌گذاران در تهران برگزار خواهد شد.

منوچهر آقانژاد مديرعامل پالايشگاه اصفهان در اين رابطه گفت: تمامي اطلاعات لازم جهت عرضه سهام اين شركت ارائه شده و روز دوشنبه نيز جلسه معارفه‌اي برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: به دليل مشكل تهيه بليت، مراسم بازديد فعالان بازار سرمايه از محل كارخانه ممكن است در زمان ديگري انجام شود.

آقانژاد در پاسخ به اين سئوال كه آيا زمان عرضه سهام پالايشگاه اصفهان مشخص شده يا خير اظهارداشت: اين موضوع دراختيار سازمان خصوصي‌سازي و شركت بورس قرار دارد.

در رابطه با زمان عرضه سهام شركت پالايشگاه اصفهان كه بعد از شركت‌هاي ملي مس، فولاد مباركه، ايرالكو، فولاد خوزستان و پتروشيمي فناوران به عنوان ششمين شركت مشمول اصل 44 وارد بورس خواهد شد علي رحماني مديرعامل شركت بورس نيز برگزاري جلسه معارفه اين شركت در روز دوشنبه را تأييد كرد و گفت: چنانچه شنبه آينده‌

(8 تيرماه) مراسم بازديد از كارخانه انجام شود در روز يكشنبه آينده (9 تير ماه) احتمال عرضه سهام اين شركت وجود دارد.

وي افزود: در غير اين صورت بعد از برگزاري جلسه معارفه، روز چهارشنبه جاري اين اقدام انجام خواهد شد.

رحماني تأكيد كرد: با اين حال بايد تا زمان هماهنگي كامل با سازمان خصوصي‌سازي صبر كرد اما دو زمان اعلامي براي عرضه سهام پالايشگاه دور از ذهن‌ نيست.




 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن