تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819957643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار نسبت به افت تحصيلي نگران كننده پيام نوري‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: هشدار نسبت به افت تحصيلي نگران كننده پيام نوري‌ها
تا زماني كه آزمون‌هاي تستي دانشگاه پيام نور با نمره منفي همراه است، نبايد انتظار داشت كه دانشجويان اين دانشگاه مشروط نشوند. اخراج دانشجوها تا وقتي كه سيستم برگزاري آزمون دانشگاه پيام نور تغيير نكند دردي را دوا نخواهد كرد... حجم كتاب در دانشگاه پيام نور بسيار زياد است و توضيحات مندرج در آن كامل و جامع نيست. گاهي مشاهده شده كه دانشگاه اعلام مي كند آزمون تستي برگزار مي شود ولي زماني كه در جلسه حاضر مي شويم با سولات تستي، تشريحي روبرو مي شوند اساسي ترين دليل اين امر تستي برگزار شدن امتحانات پايان ترم است و اينكه يك كتاب با حجم 300 صفحه تستي برگزار مي شود و مرزبندي ميان مطالب مهم و غيرمهم نيست. و دانشجو بايد تمام كتاب را مرور كند تا...


سرويس دانشگاه و تشكل برنا

"تا زماني كه آزمون‌هاي تستي دانشگاه پيام نور با نمره منفي همراه است، نبايد انتظار داشت كه دانشجويان اين دانشگاه مشروط نشوند. همچنين اخراج دانشجوها هم تا وقتي كه سيستم برگزاري آزمون دانشگاه پيام نور تغيير نكند دردي را دوا نخواهد كرد و معضل تعداد زياد مشروطي هاي دانشگاه پيام نور رفع نخواهد شد."

اينها گفته هاي تعدادي از دانشجويان دانشگاه پيام نور است كه حداقل دو بار طعم مشروط شدن در اين دانشگاه را چشيده اند.

با توجه به اين كه در ايام امتحانات قرار داريم و براساس شواهد موجود پديده مشروط شدن در ميان دانشجويان پيام نور از ديگر دانشگاه ها از آمار بيشتري برخوردار است، بررسي معضل مشروطي كه به اپيدمي تبديل شده است، لزوم بازنگري به روش هاي اخذ آزمون از دانشجويان دانشگاه پيام نور را دو چندان مي كند چرا كه اعتراض هميشگي دانشجويان و اساتيد به نوع برگزاري آزمون ها و سخت گيري زياد چه بسا به بروز اشكالاتي در سيستم آموزشي مبدل شود.

معاون آموزش دانشگاه پيام نور در در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره معضل مشروطي بين دانشجويان اين دانشگاه معتقد است: دانشگاه پيام نور از سال جاري براي بهبود كيفيت آموزشي و جلوگيري از طولاني شدن زمان تحصيل دانشجويان براساس مقررات جديد وزارت علوم تحقيقات و فناوري هر دانشجويي را كه بيش از چهار ترم مشروط شود، اخراج مي كند.

آمارها اشتباه مي كنند!

اصغر ابوالحسني پديده مشروطي در دانشگاه پيام نور را مانند ديگر دانشگاه ها مي داند و مي گويد: با توجه به اين مساله كه سيستم آموزش و امتحانات اين دانشگاه نسبت به دانشگاه هاي ديگر مشكل تر است، معضل مشروطي بين دانشجويان پيام نور عدد بالاتري را به خود اختصاص داده است.

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور در حالي از همانند بودن معضل مشروطي بين دانشجويان اين دانشگاه و ساير دانشگاه ها خبر مي دهد كه شواهد موجود خلاف اين موضوع را اثبات مي كند و دال بر گسترش اين پديده بين دانشجويان پيام نور است.

به طوري كه آمارهاي دانشجويان مشروطي اين دانشگاه نسبت به دانشگاه هاي ديگر از آمار بالاتري برخوردار است.

يكي از دانشجويان كارشناسي واحد ورامين دانشگاه پيام نور در اين رابطه مي گويد: حجم كتاب در دانشگاه پيام نور بسيار زياد است و توضيحات مندرج در آن كامل و جامع نيست.

سعيد عبدي ادامه مي دهد: تنها كم كاري از سوي دانشجو نيست كه منجر به مشروط شدن دانشجو مي شود در برخي زمينه ها نيز گروه آموزشي دانشگاه موثر هستند به طوري كه گاهي مشاهده شده كه دانشگاه اعلام مي كند كه آزمون تستي برگزار مي شود و دانشجويان با اين ذهنيت كه امتحان تستي برگزار خواهد شد به روش تستي درس مي خوانند ولي زماني كه در جلسه حاضر مي شوند با سولات تشريحي، تستي روبرو مي شوند كه اين امر به كرات مشاهده شده و دانشجو چون آمادگي نداشته نتوانسته نمره لازم را كسب كند.

نمره منفي علت عمده مشروطي

اين دانشجوي دانشگاه پيام نور ادامه مي دهد: علاوه بر اين موضوع نمره منفي نيز يكي ديگر از مواردي است كه منجر مي شود دانشجويان بيشتر مشروط شوند. چرا كه با هر پاسخ اشتباه يك امتياز منفي به دانشجو تعلق مي گيرد كه در دانشگاه هاي سراسري و آزاد چنين مساله اي مطرح نيست.

وي در خصوص سطح علمي اساتيد اين دانشگاه و اينكه چه اندازه در گسترش پديده مشروطي موثر هستند، مي گويد: اساتيد دانشگاه پيام نور در سطح بالاي علمي قرار دارند و اكثر آنان اساتيد دانشگاه هاي سراسري هستند ولي آنچه كه در خصوص اساتيد اين دانشگاه قابل ذكر است آشنا نبودن آنها به شيوه تدريس در دانشگاه پيام نور است چرا كه شيوه آموزش اين دانشگاه اساتيد ويژه اي را نيز مي طلبد و بايد يك سري استاد ويژه پيام نور آموزش داده شوند.

دانشجوي پيام نور متكي به استاد نيست

يكي ديگر از دانشجويان مقطع كارشناسي دانشگاه پيام نور واحد گرمسار علت عمده رواج معضل مشروطي بين دانشجويان را عدم ارتباط دانشگاه و دانشجويان عنوان مي كند.

او به خبرنگار برنا مي گويد: دانشجوي پيام نور متكي به استاد نيست و متكي به كتاب است كه بايد تمام قسمت هاي آن را براي امتحان ترم مرور كند در حالي كه در دانشگاه هاي آزاد و سراسري اساتيد به دانشجويان جزوه ارائه داده و نيمي از نمره نيز توسط استاد براساس فعاليت هاي كلاسي به دانشجو تعلق مي گيرد در حالي كه در دانشگاه پيام نور قدرت ارائه نمره توسط اساتيد با توجه به اين امر كه براي تصحيح اوراق امتحاني دانشجويان از كليد سوالات استفاده مي كنند بسيار كم است.

حميده رضاييان اضافه مي كند: حتي در مورد دروس تستي اساتيد به عنوان مصحح نيستند بنابراين هيچ نظارتي بر روش تصحيح سوالات هم ندارند.

يكي از دانشجويان كارشناسي واحد تهران دانشگاه پيام نور در آسيب شناسي گسترش معضل مشروطي بين دانشجويان اين دانشگاه نيز مي گويد: اساسي ترين دليل اين امر تستي برگزار شدن امتحانات پايان ترم است و اينكه يك كتاب با حجم 300 صفحه تستي برگزار مي شود و مرزبندي ميان مطالب مهم و غيرمهم نيست. و دانشجو بايد تمام كتاب را مرور كند تا بتواند نمره لازم را كسب كند. با توجه به اين امر كه عده كثيري از دانشجويان اين دانشگاه شاغل هستند و نمي توانند در طول ترم درس بخوانند مجبورند شب امتحان مروري داشته باشند كه به علت حجم بالاي كتاب كل از مطالعه همه فصول كتاب ناتوانند در نتيجه نمره لازم را كسب نمي كنند.

افزايش ساعات درسي دانشگاه پيام نور الزامي است

وي ادامه داد: محدود بودن ساعات درسي ويژه اين دانشجويان نيز تاثير عمده اي در مشروط شدن دانشجويان پيام نور دارد .

اكثر دانشجويان اين دانشگاه در گفت و گويي كه با آنان انجام شد بر بازنگري سيستم آموزشي و برگزاري آزمون اين دانشگاه اتفاق نظر دارند و معتقد هستند بايد نمره منفي از امتحانات اين دانشگاه حذف شود.

سيد محمد حسيني، رييس دانشگاه پيام نور نيز در اين رابطه به خبرنگار مي گويد: در حال حاضر در سفرهاي استاني كه انجام مي دهيم با دانشجويان پيام نور از نزديك ديدار و گفت و گو كرده و با مشكلات آنان آشنا مي شويم و در خصوص اين موضوع نيز با دانشجويان صحبت كرده و اگر دلائل مطرح شده از سوي آنان به حق باشد به آن رسيدگي خواهيم كرد.

افت تحصيلي و نبود انگيزه كافي در ميان دانشجويان دانشگاه پيام نور نسبت به كسب نمره بالا و قبولي در آزمون هاي اين دانشگاه، وارد شدن اشكالات بسياري به سيستم تشكيل كلاس، ارايه واحدهاي درسي، جلسات رفع اشكال، تصحيح برگه هاي امتحاني و به ويژه تعداد زياد مشروطي هاي اين دانشگاه كه به اخراج آنها نيز منجر مي شود و همه و همه بر لزوم تصحيح سيستم آموزشي دانشگاه پيام نور و رفع اشكالات موجود در اين دانشگاه صحه مي گذارد و نيازمند بررسي دقيق از سوي مسئولان و مديران اين دانشگاه است.

***
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1443]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن