تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814703836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كار سنگين حقوقي دولت براي كنترل بازار مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كار سنگين حقوقي دولت براي كنترل بازار مسكن
وي در پاسخ به سوالي مبني بر گله و تشكر از منتقدين و مخالفين خود اظهار كرد: ‌چه گله‌اي بكنم. من اهل گله نيستم و خيلي كم اين مسائل را مي‌گويم. اين شيوه من نيست مگر اين‌كه جايي ديده باشم كه حقوق مردم در حال تضعيف شدن است و بايد حرفي بزنم كه برخي از كارها متوقف شود يا زمينه‌اي فراهم شود كه دولت بتواند كاري را براي مردم انجام دهد.
رئيس‌جمهور يكشنبه‌شب طي گفت‌وگويي با شبكه يك رسانه ملي در سومين سالگرد سوم تير و در آستانه ورود به سال چهارم رياست جمهوري خود به تشريح اقدامات دولت در زمينه‌هاي گوناگون از جمله مبارزه با گراني و ‌مسكن و نظارت بر قيمت كالاها پرداخت.

كار خستگي ندارد
به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه «آيا از حضور در كار و مسئوليت در نهاد رياست جمهوري خسته نشده‌ايد؟» گفت: كار كه خستگي ندارد، انسان از بيكاري خسته مي‌شود.

دولت در كنترل بازار مسكن كار حقوقي سنگيني انجام داد
وي درباره افزايش قيمت مسكن با اشاره به طرح‌ها و اقدامات دولت براي كنترل بازار مسكن خاطرنشان كرد:‌ ساخت مسكن مهر پروژه‌ بسيار عظيمي است كه دولت در استان‌هاي مختلف پيگيري مي‌كند واين كار در برخي از جاها تندتر و در برخي جاها كندتر جلو مي‌رود و يك كار زيربنايي است كه دولت در حال انجام دادن آن است.

وي گفت: دولت از بخش‌هاي مختلفي كه مي‌خواهند مسكن بسازند و در اختيار مردم قرار دهند، حمايت مي‌كند. در مورد مسكن اجاره‌اي نيز دولت امتيازاتي را كه مي‌توانست بدهد به صورت آيين‌نامه درآورد و اين آيين‌نامه را اخيرا ابلاغ كرده است.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌كه دولت در كنترل بازار مسكن يك كار حقوقي خيلي سنگين انجام داد، افزود: بررسي كرديم كه آيا دولت مي‌تواند در اين امر دخالت و برخورد و برخي جاها را كنترل كند؟ چگونه مي‌تواند اين كار را انجام دهد؟ روند شكل‌گيري معامله را از صفر تا نهايي شدن و همچنين اين‌كه سوداگري در بازار مسكن چگونه صورت مي‌گيرد و از كدام خلأها استفاده مي‌شود؟ در واقع دولت يك كار سنگيني در اين ارتباط انجام داد و به تصميمات خوبي رسيد كه به مرور عملياتي مي‌كند.

با تشكيل ستادي بخش نظارت وزارت بازرگاني را پشتيباني مي‌كنيم
وي همچنين درباره افزايش قيمت برخي از كالاها و ضرورت نظارت بر قيمت‌ها نيز اظهار كرد: ‌برداشت خودمان نيز اين بود كه اين بخش را بايد مقداري تقويت كنيم؛ به نحوي كه با حضور علني و دسترسي، مردم بتوانند درباره اتفاقات در اين زمينه اطلاعات بدهند. قرار شد ستادي تشكيل شد كه بخش نظارت وزارت بازرگاني را پشتيباني كند و آقاي الهام نيز در بخش تعزيرات در اين ارتباط كمك كند تا بتوانيم با اجحافاتي كه در اين زمينه مي‌شود بيشتر برخورد كنيم.

اين‌كه عده‌اي سازمان يافته عمل مي‌كنند اظهر من الشمس است
رئيس‌جمهور در پاسخ به آن‌چه پيش از اين درباره مافيا مطرح كرده است و ارائه آدرسي از آن‌ها گفت:‌ اين‌كه يك عده‌اي سازمان يافته عمل مي‌كنند، خيلي روشن است و استدلال نمي‌خواهد. نشانه‌ها آن‌قدر فراوان است كه مي‌توان گفت‌ اظهر من الشمس است. نمونه آن قضيه‌اي است كه در شكر اتفاق افتاد؛ يك سال و نيم دولت را تحت فشار گذاشتند كه چرا اجازه داديد شكر وارد شود و ديديم همين‌هايي كه اين حرف‌ها را مي‌نويسند و دائم مي‌گفتند چرا دولت اجازه داد شكر وارد شود، يكباره در عرض 24 ساعت همين را تبديل كردند به اين‌كه شكر قحطي شده است. آيا اين عادي است؟ اين مساله را مطرح كردند و پوشش رسانه‌اي نيز داده مي‌شد، خوب يك ارتباطي هست. يك كسي مي‌خواهد سوء استفاده كند؛ در جايي سازمان‌دهي و تنظيم و خبر منتشر مي‌شود و عده اي خبر را پوشش مي‌دهند و بعد از اين‌كه دولت مي‌خواهد برخورد كند، با تيتر اخبار كذب سعي مي‌كنند كه تدابير دولت را خنثي كنند. اسم اين را هر چيزي كه مي‌خواهيد بگذاريد. من با اسم كاري ندارم ولي يك مجموعه است كه اين كار را انجام مي‌دهند و من فكر مي‌كنم مردم اين را مي‌دانند. حال انتظار نداشته باشيد كه من بگوييم آقاي الف و ب.

در مورد برخي از دوستان كه از دولت كنار رفتند شش ماه بررسي كردم
احمدي‌نژاد همچنين در مورد تغيير وزرا گفت: به نظر من اين براي دولت يك حسن است. من عهدي با مردم بستم كه همكارانم را انتخاب مي‌كنم و اگر در هر مقطعي به هر دليلي به اين نتيجه رسيدم كه ادامه كار ممكن نيست يا حضور اين دوستان در اين تيم پاسخگوي نيازها و تامين كننده مسووليت‌ها نيست، دليلي ندارد كه ما ادامه دهيم.

وي در برابر اين تحليل كه برخي معتقدند رئيس‌جمهور در مورد تغيير وزرا شخصا تصميم‌گيري مي‌كند و دايره مشورت و اطلاع‌رساني در اين زمينه محدود است و مثلا سخنگوي دولت از تغييرات اطلاعي نداشت، تاكيد كرد: نهايتا در مورد تغييرات خودم تصميم مي‌گيرم و بايد همين‌طور باشد. ‌البته در اين زمينه ما مشورت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم. در مورد برخي از دوستان كه كنار رفتند، حداقل شش ماه بررسي كردم. در مواردي با خود اين دوستان دو ماه و يا حتي چهار ماه گفت‌وگو كردم كه اين مشكلات و نيازها در جامعه هست و بايد برطرف شود و بايد راهي پيدا كنيم و اين‌طور كه هست نمي‌شود.
وي در تكميل سخنان خود به مثالي در مورد مربي تيم ملي فوتبال اشاره كرد و گفت: ‌مثلا در يك تيم فوتبال مربي نشسته و به اين نتيجه مي‌رسد كه آرايشي كه تيم‌اش اكنون دارد، مناسب نيست و نمي‌تواند بازي را ادامه دهد و بايد آرايش تيم را تغيير دهد.

امر تغيير وزرا و مسوولين بايد در كشور عادي شود
رئيس جمهور با بيان اين‌كه «امر تغيير وزرا و مسئولان بايد در كشور عادي شود»، ادامه داد: ما قبلا در اين ارتباط خيلي هزينه‌هاي سنگين داديم، يعني مردم و آرمان‌ها را فداي افراد كرديم، در حالي كه اگر لازم شود، بايد افراد را فداي آرمان‌ها و مردم كنيم.

در دور دوم سفرهاي استاني هشت استان خوب و دو استان خوب نبودند
وي درباره تغيير برخي مديران دولتي استان‌ها در دوم سفرهاي استاني گفت: ‌ما فرمي را كه در اين ارتباط تهيه كرده بوديم عوض كرديم و در واقع مقداري عميق‌تر در مورد مسائل استان‌ها و مسائل كشور وارد شديم. ‌در دور دوم سفرهاي استاني تاكنون به 10 استان رفته‌ايم و غير از يكي دو جايي كه راضي نيستم و ضعيف عمل كردند، بقيه در مجموع به صورت نسبي كارهاي خود را خوب انجام داده‌اند.

وي در مورد اين دو استان ضعيف نيز گفت:‌ يك بخش اين است كه كارها را خوب جمع نكرده و سازمان ندادند و در واقع در مورد كارها در استان پيگيري جدي نشده است و يك جاي ديگر نيز مربوط به نحوه ارتباط با مردم است كه مخدوش بود. مردم به ما مي‌گفتند كه اين‌ها ما را دلزده و روحيه ما را ضعيف كرده‌اند، ما روحيه قوي مي‌خواهيم كه براي كشور كار كند. ما به آينده درخشان كشور اميدواريم ولي اين‌ها ما را با رفتارهاي نامناسب خود دلزده كرده‌اند.

ما مي‌گوييم همه بايد با هم دوست باشيم و به مردم خدمت كنيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد ارتباطش با مسوولان از جمله علي‌لاريجاني گفت:‌ ما قبلا نيز با هم دوست بوديم، دوستي ما سابقه‌دار است و در اين دوستي مشكلي پيش نيامده است.

وي در مورد مانورهايي كه برخي در مورد نوع ارتباط اين دو در ماه‌ها اخير انجام ‌دادند گفت: ‌در بيرون برخي دوست دارند كه اين مانورها را انجام دهند و برخي از اين كار نان مي‌خورند و من نمي‌دانم كه چه چيزي نصيب آنها مي‌شود. ما مي‌گوييم همه بايد با هم دوست باشيم و به مردم خدمت كنيم ولي برخي دوست دارند كه يك مساله كوچك را بزرگ كنند.

جلسات دولت معمولا با بحث همراه است
وي درباره فضاي جلسات هيات دولت و چگونگي اظهار نظر حاضران در اين جلسات گفت: جلسات دولت معمولا با بحث همراه است و نظرات گوناگون گفته و بحث‌هاي خوبي انجام مي‌شود و دوستان در كميسيون‌هاي دولت و در خود جلسات دولت نظرات خود را مي‌گويند و طبق اين نظرات جمع‌بندي صورت مي‌گيرد.

حداقل سه جلسه ثابت در هفته با صاحب‌نظران و متخصصان گوناگون گفت‌وگو مي‌كنم
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره ارتباط دولت و با نخبگان خاطرنشان كرد:‌ حداقل سه جلسه ثابت در هفته دارم كه با صاحب‌نظران و متخصصان گوناگون بحث و گفت‌وگو مي‌كنم و برخي از اين جلسات چهار الي پنج ساعت طول مي‌كشد؛ مثلا صبح ساعت 5/7 مي‌آيند و اين جلسات تا ساعت 12 و حتي 13 ادامه با طرح موضوعاتي گوناگوني ادامه پيدا مي‌كند. مثلا در ستاد تحولات اقتصادي شكل گرفته حلقه‌هاي تو در توي كارشناسان و متخصصان دائم موضوعات گوناگون را بررسي و هر روز يا حداكثر يك روز در ميان خلاصه و چكيده بحث‌هاي خود را با من مطرح مي‌كنند.
وي درباره ضرورت اطلاع‌رساني بيشتر در اين زمينه گفت: ‌حتما بهتر است.

پيام ملت ايران پيام جهاني است
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره علل موفقيت سياست خارجي دولت نهم در عرصه بين‌المللي گفت: اين مساله بر مي‌گردد به ويژگي‌ها و پيام‌هاي ملت ايران؛ اين پيام‌ها، پيام‌هاي جهاني است. حرف دل ملت‌ها و اقشار گوناگون دنياست و از اين پيام اقشار گوناگون استقبال مي‌كنند.

رييس‌جمهور افزود: هرجا حقيقتي باشد و اين حقيقت بدون واسطه تغيير و تحريف در مقابل ملت‌هاي جهان قرار بگيرد، آن‌ها حقيقت را انتخاب مي‌كنند. فكر مي‌كنم خداوند متعال نيز اين اسباب را فراهم كرده است كه حقيقت آرمان‌هاي ملت ايران دور از دستبرد زورگو‌ها و فاسدها و خارج از حوزه استيلاي آن‌ها به ملت‌ها برسد واين امر در حال وقوع است.

به پوتين گفتم كه منتظر گام‌هاي بعدي شما هستم
وي درباره حرف‌هاي خاص مطرح شده بين دو رييس‌جمهور در حاشيه‌ سفر پوتين به ايران گفت: ‌همه حرف‌هاي ما خاص است حرف‌هاي عمومي كه نداريم. ‌آقاي پوتين گفتند كه سفر بسيار خوبي بود و من هم به ايشان گفتم كه شما گام اول را خوب برداشتيد و تصميم درستي گرفتيد و من منتظر گام‌هاي بعدي شما هستم.

اهل گله نيستم
وي در پاسخ به سوالي مبني بر گله و تشكر از منتقدين و مخالفين خود اظهار كرد: ‌چه گله‌اي بكنم. من اهل گله نيستم و خيلي كم اين مسائل را مي‌گويم. اين شيوه من نيست مگر اين‌كه جايي ديده باشم كه حقوق مردم در حال تضعيف شدن است و بايد حرفي بزنم كه برخي از كارها متوقف شود يا زمينه‌اي فراهم شود كه دولت بتواند كاري را براي مردم انجام دهد.

از كساني كه دلسوزانه مي‌گويند و مي‌نويسند، صميمانه تشكر مي‌كنم
رئيس‌جمهور همچنين گفت:‌ از همه آن‌هايي كه دلسوزانه مي‌گويند و مي‌نويسند و واقعا دوست دارند كه كشور جلو رود و اعتلا پيدا كند و اگر ضعفي مي‌بنند صادقانه بيان مي‌كنند تا ضعف برطرف شود، صميمانه تشكر مي‌كنم.

تصميم رئيس‌جمهور در مورد سود بانكي را بايد همه اجرا كنند
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در مورد تعيين سود بانكي نيز خاطرنشان كرد:‌ تعيين سود بانكي امر مهمي است و در اين ارتباط كارشناسان و مسئولان گوناگون نظر مي‌دهند و به هر حال اقتصاددانان و متخصصان مجرب ممكن است در اين ارتباط تحليل‌هاي متناقض و متضادي داشته باشند. بايد اين تحليل‌ها شنيده و بحث شود و در نهايت طبق قانون رئيس‌جمهور تصميم مي‌گيرد و تصميم رئيس‌جمهور را همه بايد اجرا كنند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن