تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816159533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الاسلام زادسر:برگزاري اجلاس‌هاي قضايي «ام القري» بودن جمهوري اسلامي را عملاً به تصوير كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حجت‌الاسلام زادسر:برگزاري اجلاس‌هاي قضايي «ام القري» بودن جمهوري اسلامي را عملاً به تصوير كشاند
گروه سياسي: دو اجلاس قضايي، يكي در پاييز سال گذشته و ديگري در خردادماه سال جاري، «ام القري» بودن جمهوري اسلامي ايران را عملاً به تصوير كشاند.
حجت‌الاسلام والمسلمين علي زادسر، عضو كميسيون قضايي ـ حقوقي در مجلس هفتم، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با اشاره به برگزاري نشست كارشناسان قضايي كشورهاي اسلامي، طي روزهاي اخير در تهران، ضرورت برپايي چنين نشست‌هايي را مورد بررسي قرار داد و گفت: نفس برگزاري اين اجلاس كه در ادامه اجلاس قضايي ـ حقوقي سران كشورهاي اسلامي(در پاييز سال گذشته)برگزار شد، چند فايده جدي، هم در بعد داخلي و هم بعد خارجي جهان اسلام دارد.

زادسر تصريح كرد: مقامات قضايي جمهوري اسلامي ايران بايد نسبت به بعد قضايي جهاني اسلام، توجه بيشتري داشته باشند تا بتوانند يك نظام قضايي اسلامي به معناي واقع كلمه را مدون كرده و به جهان اسلام عرضه كنند.

عضو كميسيون قضايي ـ حقوقي مجلس هفتم گفت: فايده ديگر اين عمل آن بود كه جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك كشور پيشرو و تأثيرگذار اسلامي در بين قريب به شصت كشور اسلامي مطرح مي‌كند و اين مطلب كه همه كشورهاي اسلامي قبول مي‌كنند، نمايندگان قضايي خود را به اينگونه اجلاس‌ها اعزام دارند بهترين گواه بر اين است كه جهان اسلام نقش كليدي جمهوري اسلامي را پذيرفته و با آينده‌نگري مؤثر و عملي اميد به آينده‌نگري قضايي ـ اسلامي بسته است.

وي در نبيين سخنان خود گفت: اين امر بيانگر آن است كه جمهوري اسلامي در كشورهاي اسلامي مورد توجه ويژه است؛ ديگر فايده اين عمل آنكه مي‌توان جمهوري اسلامي را با ادعايي كه داشته و دارد به عنوان «ام‌القراي» جهان اسلامي به دنيا عرضه كرد.

حجت‌الاسلام زادسر ادامه داد: دو اجلاس قضايي، يكي در پاييز سال گذشته و ديگري در خردادماه سال جاري، «ام القري» بودن جمهوري اسلامي ايران را عملاً به تصوير كشاند.

نماينده مردم جيرفت در مجلس هفتم ادامه داد: آنچه كه در شرايط فعلي و در ادامه اين اجلاس و تصويب اتحاديه قضايي جهان اسلام كه موكول به اجلاس بعدي در عربستان شده به ذهن مي‌رسد اينكه ايران بيشترين همت خود را در اين زمينه مصروف توجيه مقامات سياسي و قضايي كشور عربستان كند، بدان دليل كه همانگونه كه الان جمهوري اسلامي نقش مهم و كليدي را در جهان اسلام ايفا مي‌كند، عربستان نيز اين نقش مهم را داراست و اين امر به دليل خدمات ديني و مذهبي اين كشور در بسياري از كشورهاي اسلامي جهان، از قبيل مسجدسازي‌هاي گسترده اين كشور و نبز پرده‌داري كعبه است؛ اين كشور ساليانه ميزبان چند ميليون زائر است و مقامات سياسي، قضايي، فرهنگي عربستان تأثير خاصي بر حجاج جهان دارند.

زادسر معتقد است: اگر اين اجلاس بتواند نقش كليدي جمهوري اسلامي و عربستان را به عنوان مكمل و لازم و ملزوم يكديگر جا بياندازد و هر دو كشور متقاعد شوند كه نه فقط در مسائل قضايي، بلكه در همه ابعاد سياسي، اقتصادي، نفتي و ديگر زمينه‌ها بايد يكي شوند، جهان اسلام را نجات خواهند داد.

نماينده مردم جيرفت در مجلس هفتم متذكر شد: اتحاد اين دو كشور با هم با توجه به اينكه بيشترين منابع خدادادي را هم در اختيار دارند، وحدت اسلامي جهان اسلام را آنگونه كه مدنظر بزرگان اسلامي معاصر، ازجمله امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب است را به همراه خواهد داشت؛ در اثر اين كار قريب به دو ميليارد مسلمان به هم نزديك ‌شده و مقدمان يكي‌شدن آنها فراهم مي‌شود و حقيقتاً با اين عمل، جهان غرب در برابر مسلمين سر تعظيم فرو مي‌آورند و تسليم مي‌شود.

حجت‌الاسلام زادسر توضيح داد: چيزي كه جهان استكبار، خصوصاً انگليس، آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل را موفق به نقش‌آفريني در دنيا و حتي دنياي اسلام داشته، تفرقه بين كشورهاي اسلامي و جنگ‌هاي داخلي آنان بوده و اشغال كشورهاي اسلامي (من‌جمله عراق، لبنان و افغانستان) توسط استكبار هم بر همين مبنا اتفاق افتاده است.

وي تأكيد كرد: يكي‌شدن اين دو كشور سبب مي‌شود تا ساير كشورهاي اسلامي نيز متأثر از اين دو كشور، يكي خواهند شده و آن زمان است كه مي‌توانند كه نه فقط در زمينه مسائل قضايي، بلكه در خصوص مسائل اقتصادي، سياسي و ديگر زمينه‌ها نيز يكي شوند.

عضو كميسيون قضايي ـ حقوقي مجلس هفتم عنوان كرد: متأسفانه تاكنون چنين اتفاقي رخ نداده و قضاوت اينكه برگزاري اين اجلاس‌ها چقدر مي‌تواند اين ايده‌ها را محقق كند، موكول به آينده مي‌شود ولي گردهمايي اين كشورها و پذيرفتن اين طرح، افق بسيار روشني را از نقش‌آفريتي جمهوري اسلامي از حال و آينده به نمايش مي‌گذارد و اميدواركننده است.

حجت‌الاسلام زادسر در ادامه خطاب به مقامات قضايي تأكيد كرد: اين كار شما بسيار پسنديده و ستودني است اما قبل از وحدت رويه قضايي جهاني، بايد يك وحدت قضايي داخلي بر نظام قضايي جمهوري اسلامي حاكم شود تا راجع به يك موضوع واحد، احكام متضاد و مختلف توسط قضات جمهوري اسلامي صادر نشود و ملت ما اجمالاً عدالت قضايي و حاكميت قانون را باور داشته باشند و كشورها هم نتوانند از قوانين ما ايراد بگيرند؛ اين عمل مكمل اين ايده قضايي و برگ برنده جمهوري اسلامي است.

نماينده مجلس هفتم شوراي اسلامي عنوان كرد: يكي از ترفندهاي غرب عليه اسلام را بحث حقوق بشر عنوان كرد و بيان داشت: حقوق بشر، دموكراسي و مقولات ديگر از اين قبيل، لقلقه زبان جهان استكبار است اما در مقام عمل همه اينها جداي از دروغ‌بودنش، عكس ادعاي آنان است، آنان ادعاي حكومت مردمي را مي‌كنند در حاليكه مردمشان هيچ تأثيري در انتخابات حكومتي و تصميم‌گيري‌ها ندارند.

وي با ذكر اين سؤال كه آيا رئيس‌جمهور آمريكا را مردم انتخاب مي‌كنند، توضيح داد: نظام تبليغاتي استكبار مردم را به سويي مي‌كشاند كه مقام معظم رهبري از آن به امپراطوري خبري تعبير كرده‌اند؛ قدرت اقتصادي، تبليغي و فرهنگي جهاني را صهيونيسم يين‌الملل در اختيار گرفته‌ است و طرح‌هاي شيطاني خود را پيش مي‌برند.

عضو كميسيون قضايي ـ حقوقي در مجلس هفتم ادامه داد: اگر ما مي‌خواهم در برابر اينان، حرفي برابر گفتن داشته باشيم و صداي خود را به دنيا برسانيم و مردم دنيا را كه به شدت تحت تأثير نظام خبري استكبار جهاني قرار دارند را آگاه سازيم بايد فكري اساسي كنيم.

حجت‌الاسلام زادسر گفت: تأثير جدي كه در حال حاضر در جريان‌سازي و پرورش افكار در جهان و شبكه‌هاي خبري BBC، CNN، FAX NEWS و خبرگزاري‌‌هاي خارجي دنيا دارند، در افكار مردم مسلمان جهان تأثير مستقيم و جدي مي‌گذارند و اينها همه بر مي‌گردد به نظام ليبرال ـ دموكراسي غرب كه با قدرت اقتصادي فرهنگي نظامي دارد اين كارها و اهداف خود را پيش مي‌برد.

وي تأكيد كرد: اگر كشورهاي اسلامي توانسته بودند يك شبكه لحظه‌اي را به تصوير بكشند، وضعيت جهان اسلام دگرگون مي‌شد، دنياي امروز دنياي اطلاعات است و كسي كه بيشترين اطلاعات را دارد بيشترين قدرت را نيز در اختيار دارد، ولي اين قدرت بعد از انرژي است و اگر اين دو كشور يك سياست واحد را در صدر كار خود قرار دهند جهان غرب تسليم مي‌شود و سياست‌هاي اسلامي ما را تمكين مي‌كند؛ متأسفانه ما ابزار داريم ولي توانايي نداريم و آنان با ابزار تصنعي حرف خود را پيش مي‌برند

زادسر در پايان با ذكر اين سؤال كه برگزاري اين اجلاس سه‌روزه در تهران چند درصد در جهان منعكس شد، گفت: نظام خبري حاكم بر جهان كه افكار عمومي را متأثر مي‌سازد اين خبرها را يا پوشش نمي‌دهند و يا وارونه بيان مي‌كنند لذا ما نياز به اطلاع‌رساني سريع و دقيق داريم.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن