تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816703500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش علمي برنامه درسي ملي برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همايش علمي برنامه درسي ملي برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: همايش علمي برنامه درسي ملي، چشم‌اندازها و راهبردها، روزهاي 30 و 31 مرداد در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، توليد برنامه درسي ملي كشور در پاسخ به نيازها و ضرورت‌هاي موجود مورخ 27 ارديبهشت 87 شوراي عالي آموزش و پرورش آغاز شده است.
بنابراين گزارش، هدف از اين طرح، تدوين نقشه كلان برنامه درسي و محتواي آموزش و پرورش كشور است كه با رويكرد تحول گرايانه و نوآورانه با توجه به نيازهاي فراگيران و استفاده از تجربه‌هاي ملي و جهاني و الگوهاي بومي و مبتني بر فلسفه تعليم و تربيت، انجام مي‌شود و بخش مهم فرهنگي كشور را رقم خواهد زد.
بر اساس اين گزارش، از آنجا كه توليد اين سند نيازمند استفاده از ظرفيت علمي و پژوهشي كشور و بهره‌برداري از ديدگاه‌ها، طرح‌ها و ايده‌هاي صاحب‌نظران عرصخ تعليم و تربيت است، دبيرخانه طرح توليد برنامه درسي ملي با همكاري انجمن مطالعات برنامه درسي ايران و دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي، همايش علمي برنامه درسي ملي، چشم‌اندازها و راهبردها را برگزار مي‌كند.
اين گزارش مي‌افزايد: علاقه‌مندان مي‌توانند چكيده مقالات خود را در محورهاي «مباني، اصول و كليات»، « محتواي آموزشي و پرورشي و حوزه يادگيري»، «‌ساختار، مقاطع و رشته‌ها»، «‌اختيارات و ميزان تمركز و عدم تمركز»، «ارزشيابي، پيشرفت تحصيلي و تربيتي و راهبردهاي آموزشي»، «مواد و رسانه‌هاي آموزشي» و «لوازم و زمينه‌هاي اجرايي برنامه درسي ملي و ارزشيابي آن» تا 20 تير سال‌ جاري به دبيرخانه همايش ارسال كنند.
بنابراين گزارش، مباني، اصول و كليات شامل «راهكارها و الگوهاي اسلامي شدن برنامه درسي»، «جايگاه فطرت در عناصر برنامه درسي»،
«ارزش‌هاي اساسي در برنامه درسي»، «جايگاه بنيادهاي ديني و فلسفي و يافته‌هاي علمي در برنامه درسي ملي»، «ملاحظات آينده‌گرايانه در برنامه درسي»، «منابع مالي و الگوي تدوين اهداف در محتواي آموزشي كشور»، «راهكارهاي نو و كلان براي شكوفايي دانش‌آموزان در عناصر برنامه درسي»، «جنسيت در عناصر برنامه درسي»، «نقش نهادهاي اجتماعي، خانواده، رسانه و غيره در برنامه درسي ملي و محتواي آموزشي»، «نقش نظام سياسي اجتماعي در ارتقاي برنامه‌هاي درسي» و «چگونگي پاسخ به انتظارات محيط بيروني از برنامه درسي» است.
بر اساس اين گزارش، محتواي آموزشي و پرورشي و حوزه يادگيري شامل «اصول و معيارهاي انتخاب و سازماندهي محتوا در برنامه درسي»، «مهارت‌ها و ارزش‌هاي مشترك در محتواي برنامه درسي»، «نسبت محتوا با تفاوت‌هاي يادگيرنده»، «ديدگاه نوين محتوا و برنامه‌هاي درسي»، «حوزه‌هاي خاص يادگيري و شاخص‌هاي تعيين آن»، «شاخص‌ها و اصول انتخاب محتوا توسط يادگيرندگان»، «نقد قالب‌هاي موجود و پيشنهاد الگوها و قال‍ب‌ها نو و ارائه محتواي آموزشي و پرورشي» و «ميزان انعطاف در محتواي آموزشي و پرورشي» است.
اين گزارش مي‌افزايد: ساختار، مقاطع و رشته‌ها شامل «ضرورت‌ها و موانع تحقق يكپارچه‌سازي در نظام آموزش و پرورش»، «ملاك‌ها و معيارهاي تعيين‌گذار يا توقف در دوره‌ها و پايه‌هاي تحصيلي»، «دانش‌آموزان محروم از ادامه تحصيل و چگونگي آماده‌سازي آنان براي زندگي موفق»، «الگوهاي قابل ارائه در تعيين ساختار نظام آموزشي» و «انعطاف جدول زماني و ملاحظات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و اقليمي» است.
بنابراين گزارش، اختيارات و ميزان تمركز و عدم تمركز شامل «تجربيات و چالش‌هاي برنامه‌ درسي در امر تمركز و عدم تمركز»، «كاهش تمركز و حدود آن در قوانين و سياست‌‌هاي نظام»، «دلالت‌هاي منابع ديني در ميزان تمركز و عدم تمركز در برنامه درسي»، «الگوها و راهكارهاي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي علمي و فرهنگي استان‌ها و مناطق براي مشاركت در فرايند برنامه‌ريزي درسي» و «انعطاف‌پذيري و تمركز زدايي در طراحي و تدوين برنامه درسي و سطوح آن» است.
براساس اين گزارش، ارزشيابي، پيشرفت تحصيلي و تربيتي و راهبردهاي آموزشي شامل «شاخص‌هاي پيشرفت‌هاي درسي و الگوهاي جديد در سنجش آن»، «ارزشيابي پيشرفت تحصيلي همه ‌جانبه‌نگر»، «چگونگي ارزشيابي از ميزان تحقق اهداف اخلاقي و فرآيندهاي تفكر»، «نقش و جايگاه معلم، خانواده و دانش‌‌آموز در ارزشيابي پيشرفت تحصيل و الگوهاي آن»، «راهكارهاي و الگوهاي رعايت اصول اخلاقي در ارزشيابي پيشرفت تحصيلي»، «الگوهاي ايفاي نقش سازمان‌ها و مؤسسات برون‌بخشي در ارزشيابي پيشرفت تحصيلي»، «تفاوت‌هاي فردي و سهم يادگيرندگان در تعيين راهبردهاي يادگيري و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي در هر يك از دوره‌هاي تحصيلي»، «نقش فنآوري‌ اطلاعات و ارتباطات و تحول راهبردهاي يادهي يادگيري از ارزشيابي پيشرفت تحصيلي» و «راهكارهاي نوين آموزشي و الگوهاي تحقق آن در نظام آموزشي ما» است.
اين گزارش مي‌افزايد: مواد و رسانه‌هاي آموزشي شامل «سياست‌هاي نو و مطلوب ناظر به توليد، انتخاب، كاربرد و ارزش‌يابي مواد و رسانه‌هاي آموزشي»، «نقش و جايگاه كتاب آموزشي در برنامه درسي ملي»، «نقش و جايگاه مواد رسانه‌هاي مبتني بر فناوري اطلاعات»، «نقش و جايگاه دولت و بخش خصوصي در توليد و ارزش‌يابي مواد و رسانه‌هاي آموزشي»، «نقش مجريان (معلم، دانش‌آموز، والدين) در توليد مواد و رسانه‌هاي آموزشي»، «كاربرد دانش روان‌شناسي و جامعه‌شناسي در توليد مواد و رسانه‌هاي آموزشي» و «الگوي بكارگيري مواد و رسانه‌هاي متنوع آموزشي» است.
بنابراين گزارش، لوازم و زمينه‌هاي اجرايي برنامه درسي ملي و ارزشيابي آن شامل «الگوهاي اجراي برنامه درسي ملي و اصول و معيارهاي انتخاب الگوي مطلوب»، «آسيب‌شناسي اجراي برنامه درسي ملي و راهكارهاي پيشگيري از آن»، «بررسي نقاط قوت و كاستي‌هاي منابع انساني و ارائه راهكارهاي نو براي ارتقاي آن»، «بررسي قوانين، مقررات و تشكيلات فعلي وزارت آموزش و پرورش و ارائه پيشنهادي براي اصلاح و تغيير آن براي اجراي برنامه درسي ملي»، «چگونگي نظرات و پشتيباني از برنامه درسي در فرايند اجرا»، «الگوهاي ارزش‌يابي برنامه درسي از منظر مباني فلسفه آن‌ها» و «چگونگي حفظ و ارتقاي استانداردهاي آموزشي از طريق نظام ارزشيابي ملي» است.
بر اساس اين گزارش، رويكرد و ويژگي‌هاي مقالات مبتني بر فلسفه تعليم و تربيت و فرهنگ ملي كشور توجه به آسيب‌ها و كاستي‌هاي وضع موجود، وضوح كاربردي بودن و نوآوري در راهكارهاي ارائه شده مستند به يافته‌هاي معتبر پژوهشي و تجربه‌هاي موفق ملي يا جهاني است. بنابراين گزارش، چكيده مقالات تا 20 تير 87 و اصل مقالات تا 10 مرداد 87 به آدرس خيابان استاد نجات‌الهي، نرسيده به كريمخان، كوچه خسرو، پلاك 42 طبقه چهارم ارسال شود.
انتهاي پيام/‌
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن