تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806873461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كولاك نخبگان در شبكه سوم سيما با همكاري سازمان ملي جوانان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كولاك نخبگان در شبكه سوم سيما با همكاري سازمان ملي جوانان
مدير شبكه سوم سيما گفت: در سال‌جاري در شبكه‌ سه با همكاري چند سازمان از جمله سازمان ملي جوانان در 30 استان برنامه‌ي تجليل از نخبگان و جوانان برتر برگزار مي‌شود، علاوه بر آن قرار است همانند سال‌هاي گذشته در برنامه "كولاك" با حضور نخبگان به بحث جنبش نرم‌ افزاري علمي در كشور بپردازيم... معاون سيما نيز در اين نشست گفت: رفع تجمل‌گرايي مستلزم انجام يك كار فرهنگي است كه بايد با تعامل پيش برود. در اين زمينه بنا به برخي ضرورت‌ها هنوز تا نقطه‌ مطلوب فاصله داريم(!)


به گزارش باشگاه جواني برنا، در پايان نشست مديران شبكه ها و معاون سيما كه ظهر ديروز برگزار شد، با اصحاب رسانه اين مسئولين به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ميرباقري در پاسخ به سوال خبرنگار سروش مبني بر تاسيس شبكه تخصصي ويژه كودكان گفت: شبكه‌هاي كشورهاي اطراف ما بيشتر برنامه‌هايشان را غير بومي تهيه مي‌كنند و آنچه به روي آنتن مي رود توليد خود آنها نيست. با توجه به اين امر براي آنها راه اندازي شبكه كار سختي نيست ليكن ما بايد در حوزه توليد اعمال نظر داشته باشيم.

وي افزود: ما با توجه به محدوديت‌هاي فني و كيفي كه داشته‌ايم تمام تلاشمان اين بود كه بدون اضافه كردن شبكه كيفيتمان را بالاتر ببريم و الان به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد شبكه‌هاي بيشتري ايجاد كنيم. شبكه ورزش از جمله اين شبكه‌هاست و شبكه‌هاي مستند، نمايشي و كودك نيز از جمله ديگر است كه ما با احداث آنها فاصله زماني داريم.

معاون سيما درپاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره تغيير نگاه محدود مديران به مراسم هاي شاد گفت: ما معتقديم هر قدر كه ساختارهاي خودمان را به امر شادي نزديك كنيم برنامه‌هاي شادتري به مردم ارائه خواهيم كرد و اگر سريال‌ها، نمايش‌ها و تله‌فيلم‌هاي تك قسمتي ما به سمت برقراري يك فضاي شاد حركت كنند ما تمام ظرفيت‌ها را به عرصه آورده‌ايم. و بايد در ابتدا شادي در نگاه توليدكنندگان بوجود ايد. ضمن اينكه ما طي سال‌هاي آينده 10 تا 20 تله فيلم در ما‌ه‌هاي مبارك شعبان و رجب را در فصل تابستان داريم و بايد براي اين اوقات نيز برنامه‌ريزي ويژه‌اي كنيم

ميرباقري در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار در رابطه با فضاي چند صدايي در سيما نيز گفت: ما بيش از 10 برنامه در شبكه‌هاي مختلف داريم كه صداها مختلف را در چارچوب نظام انقلاب و قانون اساسي مطرح مي‌كنند به عنوان نمونه شبكه‌ي اول با «چراغ خاموش»، «بدون حاشيه» و «صبح عالي بخير» شبكه‌ دو با دعوت از افراد مختلف در برنامه‌ «روز از نو» و ديگر برنامه‌هاي صبح‌گاهي و عصرگاهي، شبكه‌ي سه سيما با «محرمانه» و «كوله‌پشتي»، شبكه‌ چهار با «اردي ‌بهشت» و «دو قدم مانده به صبح» و شبكه تهران با «مثلث شيشه‌اي» سعي مي‌كنند به بحث چندصدايي بپردازند.

در ادامه‌اين نشست پورمحمدي، مدير شبكه سه سيما در پاسخ به سوالي در زمينه‌ پرداخت كم‌تر به نخبگان اظهار كرد: در سال‌جاري در شبكه‌ سه با همكاري چند سازمان از جمله سازمان ملي جوانان در 30 استان برنامه‌ي تجليل از نخبگان و جوانان برتر برگزار مي‌شود، علاوه بر آن قرار است همانند سال‌هاي گذشته در برنامه "كولاك" با حضور نخبگان به بحث جنبش نرم‌ افزاري علمي در كشور بپردازيم.

به گزارش برنا، ميرباقري در ادامه درباره ميزان استفاده از توليدات مراكز استان‌ها در فصل تابستان اظهار كرد: ميزان پخش برنامه‌هاي مراكز استان‌ها از شبكه‌هاي ملي همانند اوقات ديگر سال است. اما در طول تابستان شبكه‌هاي اول و سوم برنامه‌هاي استاني دارند و توليدات استاني در مناسبت‌ها و اعياد در ذيل برنامه‌هاي تركيبي نقش ويژه‌اي دارند

همچنين معاون سيما در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ اين كه شاخص‌ها و استانداردهاي سيما در مميزي پخش چيست ؟" گفت: آئين‌نامه‌ها و ضوابطي چه در زمينه‌ پوشش و آرايش و چه در زمينه‌ گفتار و رفتار، وجود دارد كه براساس فرهنگ عمومي جامعه و اصول فرهنگي مشخص شده است. ما در حوزه‌ تدوين اين شاخص‌ها مشكلي نداريم و بعضا در حوزه‌ تطبيق و مصداق اختلاف‌نظر داريم، كه حكم وجود دارد .

وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر آغاز نشدن ساخت برخي از سريال هاي ويژه ماه رمضان با توجه به زمان كمي كه تا اين ماه مبارك باقي مانده نيز گفت: سريال‌هاي ماه رمضان قبل از سال آغاز شده و تلاش‌هايي نيز در اين زمينه انجام شده است و حتي 2 سريال ساختشان از سال 86 شروع شده مانند "گل‌هاي گرمسيري" در شبكه اول و "مثل هيچ كس" در شبكه دوم اما هر دو اين شبكه‌ها پيشنهاد دادند كه به موضوعات ديگري نيز بپردازند و ما نيز براي اين انتخاب و جا به جايي مجوز داديم.

ميرباقري ادامه داد: در اين زمينه شبكه يك پيشنهادش را جدي تر دنبال كرده ولي شبكه دو ساخت سريال پيشنهادي دوم را به سال بعد موكول كرد. شبكه سه نيز موضوع را تعيين كرده، فقط مشكل در رابطه با كارگردان بود كه حل شد. شبكه تهران هم سريال مامور بدرقه را در راه ساخت دارد و تمهيدات لازم به طور كامل فراهم شده تا هيچ مشكلي در زمينه توليد سريال‌ها و پخش آن‌ها به وجود نيايد.

معاون سيما همچنين درباره‌ شبكه‌هاي مجازي تابستاني به خبرنگار شبكه خبر گفت: شبكه‌ مجازي به اين معناست كه شبكه‌هاي هفت‌گانه‌ برنامه‌هاي خود در زمينه‌ي موضوع يا مخاطب خاص را به گونه‌اي تنظيم كنند كه آن‌ها در طول هم قرار گيرند به‌طوري‌كه گويي از يك شبكه پخش مي‌شوند.

در ادامه عليرضا برازش در پاسخ به پرسش خبرنگار برنا درباره‌ پايين‌بودن كيفيت برخي از تله‌فيلم‌هاي اين شبكه و تكراري‌بودن سوژه آن‌ها اظهار كرد: به مساله‌ تله‌فيلم در كل سيما به ويژه شبكه‌ اول در دوسال اخير توجه بيشتري شده است. به گونه‌اي كه در سال اخير 100 تله‌فيلم بدون تكرار پخش كرده‌ايم كه بخشي از آن‌ها از توليدات شبكه‌ اول سيما و ساير آن‌ها از محصولات سيما فيلم بوده است.

وي با بيان اين‌كه نسبت به هزينه‌ صرف‌شده و پتانسيل‌ هنرمندان بايد درباره‌ تله‌فيلم‌ها قضاوت كرد گفت: در طول سال 70 تا 80 فيلم سينمايي ساخته مي‌شود. اين درحالي است كه سيما 60 تا 70 تله‌فيلم را با يك‌پنجم هزينه‌ سينما بسازد، از سوي ديگر نيروي انساني توان مشخصي دارد با اين‌حال سينما از نظر تعداد ساخت فيلم‌هاي تلويزيوني قابل رقابت با كشورهاي مطرح است كم‌ترين مخاطب تله‌فيلم‌هاي ظهر جمعه 30 تا 40 درصد است كه تعداد‌ آن‌ها از تماشاگران پرفروش‌ترين فيلم‌ها بيشتر است.

فرجي، مدير شبكه دو سيما، نيز در اين زمينه گفت: بايد به اين مساله توجه كنيم كه تله‌فيلم‌ها را با چه‌ چيز مقايسه مي‌كنيم، توليدات‌مان را نبايد با ساخته‌هاي سينمايي كشورهاي ديگر همانند هاليوود مقايسه كرد. اما اگر معيار مقايسه با فيلم‌هاي 35 ميليمتري باشد بايد به اين مساله توجه كرد كه در سال حدود 66 فيلم سينمايي در طول سال ساخته مي‌شود كه به زحمت 20 فيلم با كيفيت به منظور شركت در جشنواره‌ فيلم فجر انتخاب مي‌شود بنابراين تعداد آثار باكيفيت سينما كم‌تر از 50 درصد است.

وي افزود: حدود سه‌سال است كه توليد تله‌فيلم را آغاز كرده‌ايم كه اگر آن را با تاريخ سينما مقايسه كنيم به نتايجي دست مي‌يابيم. ما در ساخت تله‌فيلم‌ها روزبه‌روز بهتر مي‌شويم. مساله‌ مهم آن است كه ما در برخي مناسبت‌ها و روزهاي هفته فيلم ايراني بدون تكرار پخش كنيم.

بنا بر اين گزارش، ساري مدير شبكه قرآن سيما نيز درباره‌ طرح 1442 به خبرنگار پانا گفت: برگزيدگان برنامه‌ سال گذشته حدود يك‌ماه قبل به مكه و مدينه مشرف شدند و با توجه به فضاي روحاني اين دو شهر مراسم افتتاحيه‌ طرح 1442 را در مدينه برگزار كرديم.

وي در زمينه‌ي منابع طرح 1442 اظهار كرد: تفسيرهاي زيادي بر سوره حضرت يوسف (ع) نوشته شده است كه از بين كتاب‌هاي مختلف موجود كتاب‌هاي «يوسف قرآن» حجت‌الاسلام قرائتي و كتاب «از قعر چاه تا اوج ماه» انتخاب شدند. البته همه‌ منابع موجود در اين برنامه مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

مدير شبكه‌ قرآن و معارف سيما با اشاره به جوايز اين طرح اظهار كرد: 2800 جايزه كه بيش از 200 جايزه‌ آن كمك‌هزينه‌ي حج عمره است هداياي كمي نيست كه رسانه آن را به برندگان اختصاص مي‌دهد البته مراكز همكار ما نيز جوايزي را به برگزيدگان اهدا مي‌كنند.

معاون سيما درباره‌ علت حضورنيافتن رضا پورحسين مدير شبكه‌ چهار سيما در اين نشست نيز گفت: در برنامه‌هاي تابستان بيشتر كودكان، نوجوانان و جوانان مدنظر بوده‌اند البته در شبكه‌ چهار نيز برنامه‌هاي انعطافي براي فصل تابستان درنظر گرفته شده است اما از مسئولان اين شبكه نخواسته‌ايم كه به طور ويژه به اين امر بپردازند.

ميرباقري در ادامه در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ تجمل‌گرايي در برنامه‌هاي تلويزيون گفت: رفع اين ايراد مستلزم انجام يك كار فرهنگي است كه بايد با تعامل پيش برود. در اين زمينه بنا به برخي ضرورت‌ها هنوز تا نقطه‌ مطلوب فاصله داريم؛ چراكه در برنامه‌هاي نمايشي بايد عوامل مختلف توليد به گونه‌اي در كنار هم قرار گيرند تا پرهيز از تجمل‌گرايي امكان‌پذير شود. البته در اين زمينه به توفيقاتي دست يافته‌ايم به گونه‌اي كه اكنون سريال «سه در چهار» با توجه به اين رويكرد ساخته شده است و اين سريال با استقبال مخاطب روبه‌رو شده است.

ميرباقري درپايان در پاسخ به سوال خبرنگار باني فيلم در زمينه‌ امكان پخش هم‌زمان برنامه‌هاي پرمخاطب از شبكه‌هاي مختلف اظهار كرد: تنها مي‌توانيم برنامه‌هايي كه از نظر موضوعي يا ساختاري با يكديگر مشابهت دارند را به گونه‌اي پخش كنيم كه با يكديگر تداخل نداشته باشد به عنوان نمونه دو سريال‌ ايراني را هم‌زمان روي آنتن نمي‌فرستيم.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن