تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدور گواهي موقت كارت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: صدور گواهي موقت كارت ملي


رفاه‌و خدمات- همشهري آنلاين:
افراد فاقد كارت ملي مي‌توانند در شرايط اضطرار براي دريافت گواهي موقت مراجعه كنند

رئيس سازمان ثبت احوال با بيان اين كه كارت ملي به عنوان تنها مدرك شناسايي و احراز هويت براي ايرانيان، در تمام سيستم‌هاي اجرائي، ‌اداري و خدماتي و اقتصادي مورد استفاده قرار گرفته است گفت: افراد فاقد كارت ملي مي‌توانند در شرايط اضطرار براي دريافت گواهي موقت مراجعه كنند.

به گزارش واحد مركزي خبر آيت اللهي با اشاره به اين كه درصد كمي از افراد هنوز كارتشان صادر نشده است يا درخواست نداده‌اند افزود: اگر كسي درخواست كارت ملي داده اما به هر علتي كارت به دستش نرسيده است به پايگاه اينترنتي سازمان ثبت احوال به‌ آدرس www.sabteahval.org مراجعه كند.

وي گفت: اين پايگاه اينترنتي، افراد را در خصوص اين كه كارت ملي آنان در كجا قرار دارد، راهنمايي مي‌كند.

آيت اللهي افزود: افراد اگر از اين طريق به نتيجه نرسيدند، در شرايط اضطرار مي توانند با در دست داشتن رسيد كارت ملي و شناسنامه‌، براي گرفتن گواهي موقت‌، به نزديكترين واحد ثبت احوال محل زندگي خود مراجعه كنند و از طرفي پيگيري‌هاي بعدي در خصوص كارت اين شخص انجام مي‌شود.

رييس سازمان ثبت احوال كشور درباره افرادي كه تاكنون درخواست كارت ملي نداده اند نيز گفت : اين افراد بايد در ابتدا درخواست خود را براي دريافت كارت ملي در تهران و شهرهاي بزرگ به مناطق پستي و در شهرهاي كوچك به ادارات ثبت احوال تحويل دهند. اين افراد نيز درشرايط اضطرار مي‌توانند براي دريافت گواهي موقت اقدام كنند.

آيت اللهي درباره افرادي كه كارت ملي خود را گم كرده‌اند نيز گفت: اين افراد مي‌توانند در شرايط اضطرار و عجله براي استفاده از كارت مل به ثبت احوال مراجعه و اعلام مفقودي كنند و درخواست خود را مبني بر صدور كارت ملي المثني به ثبت احوال تحويل دهند و با رسيد آن براي گرفتن گواهي موقت اقدام كنند.

وي اضافه كرد: پس از اعلام مفقودي كارت ملي آن كارت در سازمان ثبت احوال به عنوان كارت غير معتبر تلقي مي‌شود و اگر فرد كارت اول خود را پيدا كرد بايد مجدد به ثبت احوال مراجعه كند و پيدا شدن كارت خود را براي اعتبار مجدد، اطلاع دهد و اگر تصميم به استفاده از كارت ملي المثني گرفت، بايد كارت اول خود را براي امحاء، تحويل دهد.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور درباره زمان صدور كارت ملي براي دسته از افراد گفت: اگر مشخصات سند سجلي افراد با شناسنامه آنان مغايرت داشته باشد، ادارات ثبت احوال موظفند با دعوت از فرد، براي نام خانوادگي او كسب تكليف كنند.

وي با بيان اين كه در اين‌گونه موارد و در صورتي كه افراد مشخصات شناسنامه را اصل بدانند بايد سند سجلي اصلاح شود افزود: اين اصلاح حدود دو ماه طول مي‌كشد. اما اگر افراد اعمال مشخصات سند سجلي را خواستار باشند، كارت ملي آنان بلافاصله صادر مي‌شود.

وي با بيان اينكه فاصله زماني توليد كارت ملي به روز است و تعداد درخواستها كمتر از ظرفيت يك روز كاري است گفت: به عنوان مثال روز گذشته 14 هزار درخواست كارت ملي داشتيم درحالي كه ظرفيت روزانه صدور كارت ملي 40 هزار كارت است كه به محض ورود درخواست در سيستم ، همان روز توليد مي شود.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: براي افرادي كه رسيد كارت ملي مي كنند، ‌اگر خود افراد پيگير باشند، صدور كارت ملي آنان حدود 2 روز و اگر با پست ارسال شود يك هفته و افرادي كه تاكنون درخواست نداده باشند ، حدود دو هفته صدور كارتشان طول مي‌كشد.

تمديد كارت‌هاي ملي صادرشده در سالهاي 80 و 81 ‌
رييس سازمان ثبت احوال كشور گفت: كارت هاي ملي صادر شده در سال هاي 80 و 81 به مدت دو سال تمديد اعتبار شد.

محمدرضا آيت اللهي با بيان اينكه اعتبار كارت هاي ملي تا 7 سال است اظهار داشت: كارت‌هاي ملي صادر شده در سال 1380 تا سال 1389 و كارت‌هاي ملي صادر شده در سال 1381 تا سال 1390 اعتبار دارند.

وي تعداد كارت‌هاي ملي صادر شده در سال 80 را 140 هزار عدد و كارت‌هاي ملي صادر شده در سال 81 را يك ميليون و 483 هزار عدد برشمرد.

تاريخ درج: 2 تير 1387 ساعت 13:30 تاريخ تاييد: 2 تير 1387 ساعت 23:33 تاريخ به روز رساني: 3 تير 1387 ساعت 00:03
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن