تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات آئين‌نامه كاربردي شدن كارت ملي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جزئيات آئين‌نامه كاربردي شدن كارت ملي


نهادها- همشهري آنلاين:
آئين‌نامه كاربردي شدن كارت ملي كه در جلسه‌ 15/2/87 هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت كشور و به استناد مواد 2 و 3 قانون الزام اختصاص شماره ملي و كد پستي براي كليه اتباع ايراني تصويب شد،جزئيات كاربردي شدن كارت ملي را مشخص كرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، آئين‌نامه كاربردي شدن كارت شناسايي ملي به شرح زير است:

ماده 1- كليه دستگاه‌هاي موضوع ماده (‌2) قانون الزام اختصاص شماره ملي و كد پستي براي كليه اتباع ايراني مكلفند از تاريخ‌ 1/4/1387 كارت شناسايي ملي را مبناي احراز هويت، شناسايي و ارايه خدمات به افراد بالاي 16 سال قرار دهند.

ماده 2- دستگاه‌هاي مذكور در‌ ماده(1)‌ اين آئين‌نامه مظوفند از تاريخ 1/4/1387 ارائه خدمات به متقاضيان را در مواردي كه احراز هويت لازم است موكول به ارائه شماره ملي مندرج در كارت شناسايي ملي كرده و در كليه مواردي كه شناسنامه ملاك احراز هويت و تابعيت تقاضا كننده خدمات است، كارت شناسايي ملي را به عنون جايگزين شناسنامه مبناي عمل قرار دهند.

تبصره - با توجه به كاركرد الكترونيك باركدهاي چاپ شده در كارت‌ها، دستگاه‌هاي ياد شده مي‌توانند براي افزايش دقت و سرعت از باركد خوان استفاده كنند.

ماده3- وزارتخانه‌‌‌هاي آموزش و پرورش، علوم‌، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و كار و امور اجتماعي موظفند از تاريخ 1/4/1387 ثبت‌نام دانش‌آموزان، دانشجويان و كارآموزان مراكز آموزش فني و حرفه‌اي بالاي 16 سال را با ارائه كارت شناسايي ملي به انجام رسانند.

ماده 4- دستگاه‌هاي مذكور ماده (1) اين آئين‌نامه موظفند از تاريخ 1/4/1387 سامانه‌هاي اطلاعاتي خود را به نحوي تشكيل و سامان دهند كه هر فرد با شماره‌ ملي قابل شناسايي بوده و گردش اطلاعات كارت شناسايي ملي اشخاص (‌شامل مشخصات فردي، شماره ملي و كد پستي) بين دستگاه‌هاي ذي‌صلاح بر مبناي شماره ملي انجام شود.

تبصره ـ گردش اطلاعات مذكور بين دستگاه‌هاي ياد شده مطابق دستور‌العملي خواهد بود كه حسب مورد به امضاي بالاترين مقام دستگاه‌هاي مربوط مي‌رسد.

ماده 5 ـ سازمان ثبت احوال كشور موظف است اطلاعات لازم در خصوص ويژگي‌هاي كارت شناسايي ملي و نحوه تشخيص اصالت آن را براي آشنايي كاركنان دستگاه‌هاي ذي‌ربط با رعايت طبقه‌بندي لازم در اختيار آنان قرار دهد.

ماده 6 ـ سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و كليه وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي ذي ربط مكلفند با سازمان ثبت احوال كشور در خصوص اطلاع‌رساني و آگاهي بخشي به كليه هموطنان در داخل و خارج از كشور براي كاربردي نمودن كارت شناسايي ملي همكاري لازم را معمول دارند.

ماده 7 ـ كليه دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده(160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در استان‌ها و شهرستان‌ها ملكفند امكان دسترسي بر خط به آمار و اطلاعات فعاليت‌هاي خود را به ترتيب براي استاندار و فرماندار فراهم كنند.

تبصره - دستور‌العمل اجرايي اين ماده توسط وزير كشور تهيه و به تاييد رئيس جمهور مي‌رسد.

ماده‌ 8 - وزارت كشور موظف است اعتبار مورد نياز اجراي اين آيين نامه را در بودجه سنواتي سازمان ثبت احوال كشور پيش بيني و به معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ارائه كند.

ماده 9- اعتبار نخستين كارت‌هاي شناسايي ملي صادره طي سال 1380 تا پايان سال‌ 1389 و كارت‌هاي صادره طي سال‌ 1381 تا پايان سال 1390 تمديد مي‌شود.

ماده 10- ارائه اطلاعات تحصيل شده به موجب اين آئين‌نامه به غير از مراكز و اشخاصي كه قانون تعيين كرده است مشمول مجازات مقرر در ‌ قانون مجازات اسلامي ـ مصوب 1375 ـ خواهد بود.

تاريخ درج: 2 تير 1387 ساعت 18:02 تاريخ تاييد: 2 تير 1387 ساعت 23:35 تاريخ به روز رساني: 2 تير 1387 ساعت 23:34
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن