تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در حادثه سقوط دختر دانشجو مقصر شناخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران در حادثه سقوط دختر دانشجو مقصر شناخته شد
اعتماد ملي:‌كارشناسان در بررسي پرونده سقوط مشكوك دختر دانشجو از خوابگاه دانشجويي پس از گذشت نزديك به يك سال از وقوع حادثه، رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران را به عنوان مقصر اين حادثه اعلا‌م كردند. ‌قاضي اين پرونده اين متهم را به يك سال حبس محكوم كرد اما اين حكم هنوز به تاييد نهايي نرسيده است.خانواده وقتي 6 سال پيش دخترشان را از يكي از شهرهاي جنوبي كشور براي ادامه تحصيل در رشته پزشكي عازم تهران كردند، هرگز تصور نمي‌كردند چند سال بعد تلخ‌ترين حادثه زندگي‌شان در يكي از خوابگاه‌هاي دانشجويي پايتخت رقم بخورد.

با دنيايي از اميد و آرزو براي قبول شدن در رشته پزشكي درس مي‌خواند. مي‌خواست آرزوي پدر و مادرش را برآورده كند و خانم‌دكتر شود. وقتي نتايج آزمون كنكور سراسري قبولي او را در رشته دلخواهش نشان داد آنقدر خوشحال شد كه بدون در نظر گرفتن بعد مسافت خانواده‌اش را به قصد پايتخت ترك كرد. از همان ترم‌هاي اول توانايي و استعدادش در يادگيري زبانزد همه شده بود. همه از او به عنوان دانشجوي زرنگ دانشگاه ياد مي‌كردند. خونگرمي‌اش به سرعت او را با ساير هم‌اتاقي‌هايش در خوابگاه دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي ايران اخت كرد. سال‌ها يكي پس از ديگري سپري شد. ترم آخرش بود و فصل امتحانات. خوابگاه دانشجويي نسبت به چند سال قبل بسيار شلوغ بود. ديگر حتي جايي براي درس خواندن وجود نداشت. 179 دانشجوي خوابگاه فقط دو اتاق براي مطالعه داشتند. بايد درس مي‌خواند تا با نمرات بالا‌ قبول شود و سپس براي تخصص در رشته پزشكي اقدام كند. صبح يكي از روزهاي خردادماه بود. شب قبلش تا ديروقت مشغول درس خواندن بود. مثل هميشه به خاطر كمبود مكان براي مطالعه به پشت‌بام رفت. آنجا تبديل به كتابخانه دانشجويان شده بود تا به راحتي و بدون سر و صدا درس بخوانند. قدم زدن اين دختر 24 ساله در محوطه پشت‌بام در حالي كه كتابي در دست داشت آخرين صحنه‌از مونا بود كه از سوي هم‌اتاقي‌هايش ديده شد و لحظاتي بعد صداي مهيبي سكوت خوابگاه دانشجويي را شكست. در ابتدا تصور شد كه انفجاري رخ داده است اما وقتي همه دانشجويان سراسيمه به پانسيون كه صداي مهيب از آنجا شنيده شد، رفتند با صحنه دلخراش قرار گرفتن جسد غرق به خون مونا مواجه شدند. سرش كاملا‌ متلا‌شي شده بود و نفس نمي‌كشيد. همه وحشت‌زده از ديدن جسد دوستشان به اورژانس خبر دادند اما دير شده بود و مونا بلا‌فاصله پس از سقوط به طرز دردناكي جان باخته بود.

ورقه‌هاي پلا‌ستيكي شكسته كه درپوش پانسيون بود، نشان‌دهنده سقوط اين دانشجو از شيب پشت‌بام به داخل محوطه خوابگاه بود. با حضور نيروهاي اورژانس اعلا‌م شد كه به دليل ضربه به سر اين دختر جان باخته است. لحظات جابه‌جايي جسد خونين مونا از داخل پانسيون به پزشكي قانوني براي تمامي دانشجويان خوابگاه طالقاني دردناك بود. شدت حادثه به حدي بود كه بخش‌هايي از مغز اين دانشجوي دختر كف حياط پانسيون ريخته شده بود. با انتقال جسد اين دختر و حضور ماموران نزديك‌ترين كلا‌نتري به خوابگاه، تحقيقات براي مشخص شدن علت وقوع حادثه آغاز شد. در حالي كه در ابتدا احتمال خودكشي داده شده بود اما در ادامه معلوم شد مرگ به دليل حادثه سقوط بوده است نه خودكشي.

بدين ترتيب با تشكيل پرونده در پليس آگاهي بررسي‌ها براي مشخص شدن نحوه وقوع حادثه آغاز شد. با فرستاده شدن پرونده به شعبه 1156 مجتمع قضايي بعثت، قاضي الهي‌زاده مسوول رسيدگي به آن شد. در اين ميان از آنجا كه خانواده مونا براي پيگيري حادثه سقوط دخترشان به‌ دنبال مقصر اصلي بودند، پرونده را به دست سعيد توكلي وكيل دادگستري سپردند.

بر اين اساس قاضي پرونده دستور داد تا يك گروه كارشناس براي مشخص شدن نحوه وقوع حادثه و شناسايي مقصر واقعي به محل بروند. بررسي كارشناسان نشان داد كه ديوار پشت‌بام ارتفاعي حدود 70 سانتيمتر داشت و مشرف به ديوار پانسيوني بود كه پايين‌تر از ديوار پشت‌بام قرار داشت. در اين پانسيون با ورقه‌هاي پلا‌ستيكي بسيار نازك و پوسيده‌اي پوشيده شده بود و ميله‌هاي آهني با فاصله زيادي از يكديگر در زير اين ورقه‌هاي پلا‌ستيكي قرار داشت. بر اين اساس احتمال داده مي‌شود مونا صبح روز حادثه به دليل خواب‌آلودگي هنگام درس خواندن تعادل خود را از دست داده و روي اين ورقه‌هاي پلا‌ستيكي افتاده، اين در حالي بود كه به دليل فاصله‌دار بودن ميله‌هاي آهني مونا از اين مانع هم گذشت و به شدت از 5 طبقه ساختمان خوابگاه به داخل حياط پانسيون سقوط كرده است. به همين خاطر كارشناسان اعلا‌م كردند چنانچه ورقه‌هاي پلا‌ستيكي كه به عنوان درپوش پانسيون بوده استحكام لا‌زم را داشتند و فاصله ميله‌هاي آهني كم بود هرگز اين اتفاق تلخ رقم نمي‌خورد.

بدين ترتيب با مشخص شدن اين موضوع و سهل‌انگاري مسوولا‌ن خوابگاه در رعايت نكات ايمني و در نهايت كوتاهي مسوولا‌ن عالي‌رتبه دانشگاه علوم پزشكي ايران به خاطر بي‌توجهي به ايمني اين محل، رئيس دانشگاه به عنوان مقصر اين پرونده شناخته شد. سعيد توكلي وكيل اين پرونده در اين‌باره به اعتماد ملي گفت: در آخرين جلسه دادگاه كه هفته گذشته برگزار شد از قاضي پرونده خواسته شد برخورد شديد و قانوني با مقصر اين حادثه صورت گيرد چرا كه اين حادثه نه‌تنها جان دختر بي‌گناه را گرفت بلكه حتي خانواده زحمتكش او را نيز تحت تاثير قرار داد به‌طوري كه با گذشت نزديك به يك سال از حادثه خانواده مونا در حالت غم شديد به سر برده و پدرش نيز دچار بيماري قلبي شده است.

قاضي پرونده با توجه به نتيجه تحقيقات كارشناسان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي ايران را 80 درصد مقصر اين حادثه دانست و او را به يك سال حبس محكوم كرد، اين در حالي است كه اين حكم به ‌طور نهايي تاييد نشده است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن