تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816729570




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

**راديو تهران*

*استوديو صداي شهر در اوقات فراغت تابستان

مسؤول استوديو صداي شهر راديو تهران از اطلاع‌رساني تمامي برنامه‌هاي تفريحي آموزشي مراكز فرهنگي در ايام تابستان خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، پوريا معلم در ادامه به ديگر برنامه‌هاي اين استوديو در اوقات فراغت اشاره و اظهار كرد: در حقيقت اين رسانه به معني اطلاع رساني و نوع جذب مخاطب خود موضوع كلي اوقات فراغت را دارد كه ضمن اطلاع‌رساني از برنامه تمام نهادهاي شهري، بخشي را به گفتگو و گزارش اختصاص داده‌ايم. وي در پايان افزود: غير از آن، معرفي اماكن تفريحي و تهيه گزارش از اين اماكن براي تعطيلات بلند و كوتاه مردم تهران نيز در دستور پخش است كه مي توانند براي آخر هفته خود تدارك ببينند.

**راديو سلامت*

*«طبيعت شفابخش» عنوان برنامه اي است كه به طب سنتي و گياه درماني در شبكه سلامت مي پردازد .

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،مزدك شيدايي سردبير اين برنامه گفت: ما در اين برنامه به طب سنتي از ديدگاه سنتي و آكادميك و دانشگاهي مي پردازيم. وي گفت: طب سنتي عليرغم كارايي بالا از اقبال كمتري نسبت به گذشته برخوردار است و اين برنامه ضمن معرفي اين طب به اشكالات شيوه ارائه خدمات توسط عطاريها و موانع موجود برسر ارائه خدمات دانشگاهي مي پردازد. «طبيعت شفا بخش» با حضور اساتيد دانشگاه و كارشناسان طب سنتي و به سردبيري مزدك شيدايي، تهيه كنندگي سرمعلي پور از اول تير دوشنبه‌ها ساعت 14 و 5 پخش مي‌شود.

**صداي آشنا **

*«به وقت تهران» هرروز از گروه طرح و توليد حوزه اقيانوسيه در شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

اطلاع‌رساني، رويكرد كلي برنامه "به وقت تهران" است. اخباري كه در اين برنامه به اطلاع‌ شنوندگان مي‌رسد، جنبه داخلي اما برد بين‌المللي دارد. اخبار مربوط به اطلاعات پرواز در بخش "پرواز به وقت تهران"، پيش‌بيني وضع هواي شهرهاي مهم دنيا در بخش "آسمان تهران"، وضعيت ترافيك خيابان‌هاي اصلي شهرهاي مهم دنيا در بخش ترافيك جهان به وقت تهران"، گفت‌وگوي رانندگان تاكسي با مسافران در مسير فرودگاه تا مقصد در بخش تهران تاكسي، ارايه يك پيشنهاد براي ديدن فيلم، خواندن كتاب، گوش‌دادن به موسيقي و ..... در بخش "پيشنهاد به سبك تهران" و بررسي حد و حدود واقعي بودن آگهي‌هاي تجاري در شبكه‌هاي مختلف دنيا، از قسمت‌هاي متنوع برنامه است.پروانه عبدالهي سردبير، زهرا تقي‌ملا و آزاده نامداري گويندگان و عباس پيري تهيه‌كننده برنامه "به وقت تهران" هستند، اين برنامه هرروز ساعت 30/13 به وقت تهران برابر با ساعت 00/9 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

*جمعه‌ها "اينجا چراغي روشن است"

گروه طرح و توليد حوزه اقيانوسيه در شبكه جهاني صداي آشنا، با برنامه زنده "اينجا چراعي روشن است"، به بررسي آداب و رسوم روزهاي جمعه ايرانيان مي‌پردازد.

اين برنامه از چهار آيتم نمايشي با نام‌هاي "دايي جان راديو فيليپس، هم فال هم تماشا، ته يك جمعه شيرين" و جمعه‌ها يادش بخير"، و همچنين شش بخش كارشناسي با رويكرد خانواده تشكيل شده است. "خوراكي‌هاي خوشمزه" با كارشناسي دكتر مظهري به مسايل مربوط به تغذيه در خانواده مي‌پردازد؛ "سير تا پياز" با كارشناسي سرآشپز عباسي به مهارت‌هاي آشپزي و پخت و پز در خانواده اختصاص دارد؛ اقتصاد خانواده در بخش "پول توجيبي" توسط مصطفي‌زاده بررسي مي‌شود؛ "دوست من كتاب" با كارشناسي پاك آيين از كتاب و كتاب‌خواني در خانواده‌ مي‌گويد؛ در بخش "آرامخانه"، روحاني از تمركز در خواننده صحبت مي‌كند و "كوك خوش زندگي" با كارشناسي مينايي به بررسي استفاده موسيقي درخانواده مي‌پردازد. "اينجا چراغي روشن است" جمعه‌ها ساعت 00/21 به وقت تهران برابر با ساعت 30/16 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

*گروه طرح و توليد حوزه آسيا در شبكه جهاني صداي آشنا برنامه "گنجينه" به بررسي فرهنگ بومي مناطق مختلف ايران مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،برنامه "گنجينه" به صورت تحليلي به معرفي و بررسي سنت‌ها و آداب و رسوم مردم ايران، آواها، نواها، ترانه‌هاي محلي،‌ غذاها و پوشش‌هاي طبيعت مناطق مختلف ايران، مي‌پردازد.

حسين يونسي سردبير و نويسنده، نوشين تاجداري و مرتضي عسگرزاده گويندگان، ناصر ملاييان نويسنده و حسين حقايق گزارشگر اين برنامه هستند.دكتر سفيدگر، دكتر محمود ساعتچي و خلعتبري كارشناسان برنامه "گنجينه" هستند، اين برنامه يكشنبه‌ها ساعت 00/21 به وقت تهران برابر با ساعت 30/16 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

*"گام نو" كاري است از گروه طرح و توليد حوزه آمريكا در شبكه جهاني صداي آشنا در راستاي چشم‌انداز بيست‌ساله كشور تهيه شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،با توجه به چشم‌انداز بيست‌ساله كشور، ايران بايد در سال 1404 به قدرت اول منطقه آسياي جنوب‌غربي تبديل شود، اين برنامه با نظر بر سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و همچنين عنوان سال 87 كه به نوآوري و شكوفايي ناميده شده است، به بررسي اصل خصوصي‌سازي در ايران پيشرفت مداوم و مستمر كشور برپايه خلاقيت و نوآوري در همه امور، مي‌پردازد.

حسين يونسي سردبير و نويسنده، زهره نوربخش نويسنده و مرتضي عسگرزاده گوينده برنامه "گام نو" هستند.

اين برنامه هرهفته از دوشنبه تاجمعه ساعت 45/04 به وقت تهران برابر با ساعت 15/00 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

* "اينجا بهشت است"، كاري است از گروه طرح و توليد حوزه آسيا در شبكه جهاني صداي آشنا كه با رويكرد ايران‌شناسي، شنبه‌ها از اين شبكه پخش مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،در اين برنامه، بخش باستان‌شناسي به معرفي شهرهاي ايران و بررسي تاريخچه آن‌ها مي‌پردازد؛ بخش طبيعت‌گردي با كارشناسي شهرزاد فتوحي به معرفي طبيعت بكر شهرهاي ايران اختصاص دارد؛ دكتر ناصح در بخش زبان‌شناسي گويش و لهجه اقوام ايراني را مورد بررسي قرار مي‌دهد و بخش صنايع دستي، مخاطبان ايراني مقيم خارج از كشور را با صنايع دستي شهرهاي مختلف ايران آشنا مي‌كند. معرفي بزرگان ايران زمين نيز از ديگر بخش‌هاي اين برنامه است.

پيمان پناهي نويسنده و سردبير، علي اقبالي و طناز دانشمند محقق و حبيبي خراساني تهيه‌كننده برنامه "اين‌جا بهشت است" هستند."اينجا بهشت است"، شنبه‌ها ساعت 30/06 به وقت تهران برابر با ساعت 00/02 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

* "اوريگامي" (ساختن اشكال مختلف با كاغذ) برنامه‌اي است از گروه طرح و توليد حوزه اقيانوسيه در شبكه جهاني صداي آشنا كه به بررسي صلح و دوستي در دنيا مي‌پردازد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، با توجه به اين‌كه كشور ايران و جهانيان طلح‌طلب هستند، اين برنامه در قالب مستند نمايش، به معرفي صلح‌طلبان و آزادي‌خواهان در جهان همچون گاندي، چگوارا و ... مي‌پردازد، و ضمن پخش مستنداتي از فعاليت‌هاي آن‌ها، اين سوال را مورد بررسي قرار مي‌دهد كه چرا آزادي‌خواهان به دنبال ايجاد صلح در جهان بودند. زهرا تقي‌ملا سردبير، مريم روزبهانه نويسنده، عباس فراهاني مترجم، مصطفي دايي‌گزارشگر و عباس پيري تهيه‌كننده برنامه "اوريگامي" هستند. بخش‌هاي نمايشي اين برنامه توسط اشكان صادقي و زهرا تقي‌ملا اجرا مي‌كنند. "اوريگامي" جمعه‌ها ساعت 30/02 به وقت تهران برابر با ساعت 00/22 به وقت گرينويچ از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي‌شود.

**راديو گفت وگو**

*از اتاق تا رسانه‌اي از آن خود

رسانه‌اي براي خود فضايي اين بار نه دراتاقي خلوت بلكه اين‌بار در رسانه‌اي ملي كه زنان از هرآنچه آموخته‌ يا توانسته بودند سخن بگويند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،نقش زنان درعرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، هنري، ادبي، علمي، ورزشي و اجتماعي در ويژه برنامه‌هاي روز زن، راديو گفت‌وگو باحضور كارشناسان زن دراين عرصه‌ها مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

سردبير ويژه برنامه‌هاي روز زن راديو گفت‌وگو گفت: حضور و مشاركت زنان درعرصه‌هاي سياسي باحضور شهلا لاهيجي، مريم بهروزي، فاطمه راكعي و فاطمه آليا بررسي شود.

پروين كاووسي اظهار داشت: دربخش اقتصادي اين ويژه برنامه‌ها، دكتر فولادي و دكتر شهرزاد برومند از ميزان و نحوه‌ي حضور زنان درعرصه‌هاي اقتصادي سخن مي‌گويند.

وي با اشاره به حضور مريم مهتدي و فرشته احمدي در برنامه‌ي ادبي راديو گفت‌وگو اظهار داشت: دكتر فريده نيسيان، نائب رييس فدراسيون دوچرخه‌سواري و دكتر عرب عامري و سارا خوش جمال از ديگر ميهمانان اين ويژه برنامه‌ها در بخش ورزشي هستند.

كاووسي افزود: بررسي زنان كارگردان سينما موضوع مورد بحث در بخش هنري راديو گفت‌وگو است و دربخش علمي آن نيز حضور زنان درعرصه‌هاي علمي در گفت‌وگو با دكتر شهربانو عريان، چهره‌ي ماندگار سال 84 و شهين ياراحمدي از همكاران وزارت بهداشت مورد تحليل و ارزيابي‌ قرار مي‌گيرد.

وي بخش انديشه‌اي را از ديگر بخش‌هاي اين ويژه برنامه‌ها خواند و گفت: دراين بخش از برنامه‌ها، شهين اعواني از اعضاي انجمن حكمت و فلسفه و رقيه بهزادي؛ اسطوره‌شناس حضور خواهند داشت.

سردبير ويژه برنامه‌هاي روز زن راديو گفت‌وگو بخش نهايي اين برنامه‌ها را اجتماعي، جمع‌بندي و آمار دانست و خاطرنشان كرد: دراين بخش با حضور دكتر طبيب‌زاده نوري، مشاور رييس‌جمهور درامور زنان، جمع‌بندي كلي از وضعيت زنان درجامعه ايراني به مخاطبان علاقه‌مند ارائه مي‌شود.

لازم به ذكر است كه آيتم بخش سياسي اين مجموعه برنامه از ساعت 18 الي 19، آيتم اقتصادي 19 الي 20، آيتم ادبي 21 الي 21:30، آيتم ورزشي 21:30 الي 22، آيتم علمي 22 الي 22:30، آيتم هنري 22:30 الي 23، آيتم انديشه‌اي 23 الي 23:30 و آيتم اجتماعي، آمار و نتيجه‌گيري آن از ساعت 23:30 الي 24 برروي موج اف‌.ام رديف 103:9 مگاهرتز به مخاطبان علاقه‌مند ارائه مي‌شود.

* زنان و مشاركت سياسي

مشاركت سياسي زنان درايران با حضور فعالان سياسي زن در طيف‌ها و جناح‌هاي مختلف كشور مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،سردبير ويژه برنامه‌هاي روز زن راديو گفت‌وگو گفت: دراين برنامه با حضور شهلا لاهيجي، مريم بهروزي، فاطمه راكعي و فاطمه آليا حضور زنان درعرصه‌هاي سياسي ايران تحليل و ارزيابي مي‌شود. پروين كاووسي با اشاره به اين مطلب كه لاهيجي از بنيانگذاران انتشارات روشنفكران است، افزود: اين نويسنده‌ي ايراني درسال 85 موفق به كسب جايزه‌ي جهاني آزادي نشر شد. علاقه‌مندان به اين برنامه مي‌توانند آن را ساعت 18 روز سه‌شنبه چهارم تيرماه برروي موج اف‌.ام رديف 103:9 مگاهرتز بشنوند.

* عضو ششم، يك كشور اسلامي

اختصاص عضويت دائم در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به كشورهاي اسلامي در برنامه‌ي گفت‌وگوي روز دوشنبه سوم تيرماه بررسي مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،دبيري‌مهر تصريح كرد: دراين برنامه با رويكرد و نگاهي به حقوق بين‌المللي، روابط بين‌الملل و رهيافت‌هاي سياسي دراين خصوص بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

وي درهمين رابطه از حضور دكتر جلال ساداتيان، سفير اسبق جمهوري‌اسلامي ايران در اين برنامه خبر داد و خاطرنشان كرد: جهت بررسي همه‌جانبه‌ي اين امر از محمدجواد ظريف، سفير سابق جمهوري اسلامي در سازمان ملل متحد و تعدادي از كارشناسان ديگر نيز دراين برنامه دعوت شده است.

علاقه‌مندان به اين برنامه مي‌توانند آن را از راديو گفت‌وگو ساعت 18 موج اف.ام رديف 103:9 مگاهرتز بشنوند.

**راديو تجارت**

*" سوي توسعه " و ورود شركت هاي جديد به بورس

برنامه " سوي توسعه " از برنامه هاي زنده است كه روزهاي دوشنبه هر هفته از شبكه راديويي تجارت پخش مي شود . به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،روز دوشنبه سوم تير ماه در ادامه برنامه قبلي شركت هايي كه قرار است وارد بورس شوند ، مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد . . در اين برنامه دكترزرگاني نژاد كارشناس سازمان بورس و دكتر غلامحسين دواني عضو جامعه حسابداران رسمي كشور و پوريا نسب كارشناس بازار سرمايه حضور دارند. اين برنامه از ساعت 11:35 تا 12:55 از راديو تجارت پخش مي شود .

" سرمايه فردا " بانك و بيمه و بورس

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،برنامه " سرمايه فردا " در روز دوشنبه سوم تير ماه با در ادامه برنامه هاي قبلي با موضوع بانك ، بيمه و آخرين تحولات بورس كشور و رشد قيمت ها و نرخ هاي سهام در بورس ارائه مي شود . در اين برنامه كه از ساعت 13:15 تا 13:55پخش مي شود در ادامه صحبت هاي مير كاظمي وزير بازرگاني را درباره كاهش نرخ سود بانكي مي شنويد . در اين برنامه ملكوتي كارشناس بيمه هاي انرژي حضور دارند . برنامه سرمايه فردا كاري از گروه دانش و تجارت است كه بصورت توليدي از راديو تجارت پخش مي شود .

" اميد ايران " اجرائي شدن ليزينگ مسكن

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،برنامه " اميد ايران " كاري از گروه ايران و تجارت است كه هر روز سعي دارد در برنامه به موشكافي مسايل روز اقتصادي و تجاري بپردازد . در روز دوشنبه سوم تير ماه مشكل اساسي جامعه يعني مسكن و نحوه اجرائي شدن ليزينگ مسكن مورد بررسي قرار مي گيرد . ميهمان برنامه دكتر محمد كاظم عضو هيئت مديره كانون ليزينگ است و به سوالات مطرح شده پاسخ مي دهد . برنامه اميد ايران هر روز از ساعت 11صبح پخش مي شود .

" روايت يك داستان " و همايش نظارت بر اجراي اصل 44

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا،خبر همايش نظارت بر اجراي اصل 44 قانون اساسي موضوع برنامه روايت يك داستان است . اين برنامه هر روز از ساعت 10:45 تا 11 از راديو تجارت پخش مي شود .

انتهاي پيام
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 454]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن