تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816442780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طول خطوط گاز در استانهاي خراسان به 2 برابر افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طول خطوط گاز در استانهاي خراسان به 2 برابر افزايش يافت
معاون وزير نفت گفت: با بهره برداري از خط لوله گاز هزار و 125 كيلومتري از سنگ بست فريمان مشهد و ادامه آن تا استان خراسان جنوبي و جنوب خراسان رضوي و امتداد آن تا طبس، طول خطوط گاز در استانهاي خراسان به 2 برابر در سي سال گذشته افزايش يافت.


"سيدرضا كسايي زاده" روز يكشنبه درجمع خبرنگاران با اشاره به اينكه يكي ازتعهدات سفرهاي استاني رييس جمهوري گازرساني به جنوب استان خراسان رضوي و استان خراسان جنوبي بوده است، افزود: سال گذشته موفق به گازرساني به شهر قائن در آبان ماه شديم و امسال بخشي از طرح عظيم گازرساني به جنوب خراسان رضوي و استان خراسان جنوبي كه گازرساني به بيرجند بود، افتتاح شد.
وي هزينه احداث اين خط را سه هزار و 200 ميليارد ريال اعلام كرد و با اشاره به اينكه 30 طرح مرتبط با گازرساني با هزينه 670 ميليارد ريال در بيرجند اجرا شده است، تصريح كرد: با احداث اين خط طول خطوط گاز در استانهاي خراسان در دو ، سه سال گذشته نسبت به سي سال گذشته 2 برابر شده است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران اهداف احداث اين خط را تامين سوخت پاك با مزيت اقتصادي بيشتر، سهولت تامين سوخت و افزايش ضريب پايداري، جايگزيني با سوختهاي مايع و صرفه جويي اقتصادي و افزايش رفاه عمومي عنوان كرد.
وي بااشاره به اينكه با احداث اين خط صنايع مهمي دراستان خراسان جنوبي از جمله صنايع كاشي سازي و سيمان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد، افزود: سالانه حدود يك ميليارد ليتر سوخت مايع از جمله گاز مايع، نفت سفيد، نفت گاز و نفت كوره در استان خراسان جنوبي مصرف مي شود و اگر گاز طبيعي جايگزين اين ميزان مصرف سوخت مايع شود، با احتساب قيمت هاي جهاني گاز طبيعي و فرآورده نفتي حداقل 500 ميليون دلار صرفه جويي نصيب اقتصاد كشور مي شود.
كسايي زاده همچنين به راه اندازي سامانه پذيرش غيرحضوري مشتركان دراستان خراسان كه براي اولين بار انجام شده است، اشاره كرد و افزود: شهروندان مي توانند از طريق پيام كوتاه تلفني و يا اينترنت مشترك شوند. اميدواريم اين برنامه را به ساير استانها تعميم دهيم تا به صورت غيرحضوري مشكلات استاني حل شود.
وي در خصوص اينكه شركت ملي گاز ايران چه ميزان بر روي گاز دريافتي از مراحل 9 و 10 پارس جنوبي كه اميد مي رود امسال به بهره برداري برسد، حساب كرده است، گفت: شركت ملي گاز ايران به طور كامل بر روي گاز دريافتي از اين دو مرحله به ميزان 50 ميليون مترمكعب در روز حساب كرده و در برنامه هاي اين شركت گنجانده شده است.
معاون وزير نفت در خصوص ميزان گاز وارداتي از تركمنستان گفت: تركمن ها قبول كرده اند كه بتدريج ميزان گاز ارسالي به ايران را افزايش دهند و اين رقم اكنون 25 ميليون مترمكعب در روز و در زمستان به 30 ميليون مترمكعب در روز افزايش خواهد يافت.
كسايي زاده با اشاره به اينكه از سال 1374 تاكنون كشور با كمبود گا ز در فصل زمستان مواجه بوده است، گفت: بخش اعظم اين سوخت با تغيير سوخت نيروگاه ها و صنايع جبران مي شود و همسو با آن بايد توليد افزايش يابد و مصرف كاهش يابد تا حتي بتوانيم گاز را صادر كنيم.
وي با تاكيد براينكه بايد تلاش كرد ميزان شدت انرژي در كشور كاهش يابد، افزود: ميانگين افزايش شدت انرژي در10 سال گذشته هفت دهم درصد در سال بوده است و شدت انرژي در سال 1385 نسبت به سال 1384 ، چهار درصد رشد يافته است. بايد تلاش كرد كه شدت انرژي كاهش يابد تا به اهداف برنامه برسيم.
وي ميزان مصرف و توليد گاز طبيعي در سال جاري را به ترتيب 700 ميليون مترمكعب در روز و 530 ميليون مترمكعب در روز اعلام كرد و افزود: مصرف گاز با احتساب گازرساني به نيروگاه ها است و طوري برنامه ريزي شده كه با اين ميزان توليد گاز و استفاده از سوخت مايع به جاي گاز در نيروگاه ها جوابگوي نياز كشور باشيم.
معاون وزير نفت در خصوص پذيرش 250 هزار مشترك جديد در سالجاري گفت: ميزان پذيرش مشترك گازرساني در سال جاري نسبت به سال گذشته كاهش مي يابد زيرا در طول سه سال گذشته معادل 5 سال كار انجام شده است و اشتراك پذيري درسه سال گذشته 5 تا 6 درصد اضافه تر بوده است. به همين دليل آهنگ اشتراك پذيري در سال جاري كند خواهد شد.
كسايي زاده از بهره برداري از طرحهاي بزرگي كه در زمينه زيرساختها اجرا شده است در سال جاري خبر داد وافزود: خط لوله پنجم براي انتقال گاز پارس جنوبي به ميدان نفتي آغاجاري در هفته دولت امسال به بهره برداري خواهد رسيد. از خطوط ديگري كه امسال به بهره برداري خواهد رسيد خطوط شمال و شمال غرب و خط ششم است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران در خصوص واگذاري يك جاي شركت ملي گاز ايران به بورس گفت: پيشنهاد شركت ملي گاز ايران واگذاري يك جاي شركت است زيرا شركت مادرتخصصي گاز و شركتهاي تابعه آن درمجموع سودآور هستند.
وي افزود: از آنجا كه ممكن است برخي شركتها سودآور نباشند، براي حفظ زنجيره ارزش در گاز با واگذاري يك جاي آن موافق هستيم.
كسايي زاده با اشاره به اينكه نامه اي با امضاي وزير نفت به سازمان خصوصي سازي در اين خصوص ارسال شده است، گفت: با واگذاري يك جاي شرك ملي گاز ايران به راحتي مي توان امنيت عرضه را حفظ كرد و شركتهاي خارجي نيز مي توانند در بورس شركت و سهام شركت ملي گاز ايران را خريداري كنند كه باعث پويايي شركت مي شود. 80 درصد سهام به بخش خصوصي واگذار خواهد شد و 20 درصد دراختيار دولت مي ماند و نحوه واگذاري نيز 5 درصد، 5 درصد خواهد بود.
وي در خصوص تامين هزينه طرح احداث پالايشگاه گاز بيدبلند 2 نيز گفت: بخشي از آن از حساب ذخيره ارزي و بخشي نيز با پذيره نويسي تامين خواهد شد.
اقتصام ** 1561 ** 1558
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن