تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتشار فرهنگ دو زبانه توصيفي صنايع چوب و كاغذ


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتشار فرهنگ دو زبانه توصيفي صنايع چوب و كاغذ
نخستين فرهنگ دو زبانه توصيفي صنايع چوب و كاغذ در كشور منتشر شد.


به گزارش سرويس فرهنگي برنا، نخستين فرهنگ توصيفي صنايع چوب و كاغذ با شرح و توصيف نزديك به دو هزار واژه تخصصي اين رشته فني، منتشر شد.

مولف كتاب درباره اين فرهنگ گفت: در اين فرهنگ دو زبانه، واژگان تخصصي دانشگاهي و بازرگاني درحوزه صنعت چوب و كاغذ و علوم و فنون وابسته به آن به طور مشروح و كاربردي ارائه شده است.

"اسماعيل حسن نايبي" افزود: اين اثر، نخستين فرهنگ توصيفي در اين رشته دانشگاهي و در كشور به شمار مي آيد و به لحاظ كاركرد، جنبه دائره المعارفي نيز دارد و مخاطب را از مواجهه به منابع متعدد بي نياز مي سازد.

وي همچنين تاكيد كرد: ارائه اصلاحات به كار رفته در دروس دانشگاهي مقاطع مختلف رشته صنايع چوب و كاغذ و مشاغل آن، بخشي ازكاركردهاي اين فرهنگ است. ضمن آن كه مهندسان و متخصصان رشته هاي صنايع، مكانيك، شيمي و نيز پژوهشگران حوزه هاي مرتبط نيز هر يك به فرا خور فعاليت خود مي توانند از اين فرهنگ بهره بگبرند.

"نايبي" در پايان گفت: براي تهيه اين فرهنگ از بيش از 65 رفرنس معتبر علمي داخلي و خارجي استفاده شده است. همچنين مشخصات يك صد گونه درخت تجاري ايران و جهان نيز به صورت مشروح و كاربردي آمده است.

ياد آور مي شود كتاب نخستين فرهنگ توصيفي صنايع چوب و كاغذ در قطع رحلي و در 340 صفحه توسط نشر "نگارنور"، وارد بازار شده است.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن