تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802246337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح برنامه‌هاي تابستاني تلويزيون / چند شبكه موضوعي جديد ايجاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشريح برنامه‌هاي تابستاني تلويزيون / چند شبكه موضوعي جديد ايجاد مي‌شود
برنامه‌هاي تابستاني شبكه‌هاي مختلف تلويزيون امروز يكشنبه در دومين روز تابستان 87 با حضور معاون سيما و مديران شبكه‌هاي يك، دو، سه، تهران، قرآن و آموزش تلويزيون براي نمايندگان رسانه‌ها تشريح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي ميرباقري معاون سيما در ابتداي اين نشست گفت: تابستان در كشور ما فصل اوقات فراغت و كودك و نوجوان است. در جمعيت 70 ميليوني با 60 درصد زير 30 سال ما از هر جهت با تعداد زياد جوان و نوجوان و كودك سر و كار داريم. به اين ترتيب با توجه به آمار و ارقام بايد برنامه‌ريزي مناسبي براي ايام فراغت در نظر گرفته شود.

وي افزود: اين عده در تابستان حدود هشت ساعت از تلويزيون استفاده مي‌كنند و بايد برنامه‌هاي مناسب براي آنها در نظر گرفت. البته حداكثر تلاش‌هايي كه در كشور براي غني‌سازي اوقات فراغت انجام مي‌شود 10 درصد است. ما سعي مي‌كنيم مجموعه ظرفيت‌هايي را كه در سراسر كشور براي ساماندهي اوقات فراغت وجود دارد شناسايي و از طريق مسئولين معرفي كنيم.

معاون سيما درباره سه شبكه مجازي تابستان امسال گفت: شبكه اول مربوط به فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني، شبكه دوم در ارتباط با برنامه‌هاي كودك و نوجوان و شبكه سوم مجازي جنگ و برنامه‌هاي تركيبي است. ما براي كودكان و نوجوانان كه يكي از مخاطبان اصلي فصل تابستان به شمار مي‌روند، 24 برنامه زنده طراحي كرده‌ايم.

ميرباقري با اشاره به پخش برنامه‌هاي فني و حرفه‌اي از شبكه آموزش افزود: در حوزه كودك نوجوان در شبكه مجازي نوآوري خواهيم داشت. امسال مجموعه "بزرگمرد كوچك" يكروز در ميان از شبكه دو پخش مي‌شود و در شبكه مجازي فيلم و تلويزيون سريال‌هاي جديد "فتانه"، "ترانه مادري"، "عمليات 125" و ... از شبكه‌هاي مختلف روي آنتن مي‌رود.

وي در ادامه درباره طرح‌هاي جديد صدا و سيما گفت: امسال دو طرح جوان نمونه را در شبكه سه و شهروند نمونه را در شبكه پنج تعريف كرده‌ايم و مي‌خواهيم ابتدا طرح را ميان مردم مطرح و ديدگاههاي آنها را در اين ارتباط بشنويم. اميدواريم در آينده بتوانيم بر مبناي همين طرح برنامه‌هاي متعدد در ساختارهاي متفاوت ارائه دهيم.

در ادامه اين نشست مجيد رجبي معمار درباره برنامه‌هاي شبكه تهران گفت: در برنامه‌هاي كودك شبكه تغييراتي به وجود آمده و انيميشن‌هاي مركز صبا هر روز صبح به نمايش درمي‌آيد. در پخش فيلم‌هاي داخلي و خارجي هم سعي كرديم آثاري غيرتكراري نشان دهيم. ضمن اينكه پخش برنامه‌هاي "نردبان" و "مثلث شيشه‌اي" نيز ادامه خواهد داشت.

حسين ساري مدير شبكه قرآن نيز گفت: ما امسال علاوه بر نمايش فيلم‌هاي ديني، انيمشن‌هاي صبا را نيز در كنار برگزاري مسابقات قرآني پخش مي‌كنيم. طرح فراگير 1442 دومين سال است كه برپا مي‌شود و امسال براي اين طرح به دلايلي سوره يوسف انتخاب شده است.

وي درباره شبكه مجازي قرآن افزود: شبكه مجازي قرآن با عنوان "1442 تا ماه" از شبكه سوم سيما ساعت 10، شبكه چهار ساعت 10:30، شبكه يك ساعت 12:30، شبكه دو ساعت 13:30، شبكه تهران ساعت 16 و شبكه قرآن از ساعت 17 تا 19:30 هر روز برنامه ويژه دارند.

عليرضا برازش نيز در اين نشست درباره برنامه‌هاي شبكه يك گفت: شبكه در نظر دارد در كنار برنامه‌هاي خود، برنامه‌هايي با موضوع كمبود آب و برق توليد كند. سال گذشته نيز ما با اين عنوان برنامه‌هايي ساختيم كه وزير نيرو از شبكه يك قدرداني كرد. برنامه‌هاي تابستان امسال عبارتند از مسابقه "كليد" و "عطش".

علي‌اصغر پورمحمدي هم درباهر برنامه‌هاي شبكه سه گفت: علاوه بر پخش برنامه‌هاي صبحگاهي از تهران و شهرستان‌ها، "خانه من، خانه تو" با طرح جديد ارائه مي‌شود و ديگر برنامه‌هاي شبكه نيز در بسته‌بندي‌هاي جديد به نمايش درمي‌آيد. البته بعد از مسابقات يورو 2008 پخش يك سريال 50 قسمتي روتين از ساعت 23 آغاز خواهد شد.

مهدي فرجي مدير شبكه دو در بخش ديگر نشست برنامه‌هاي تابستاني تلويزيون گفت: ما در كنار جشنواره فيلم‌هاي سينمايي، برنامه "خانه‌اي با طرح نو" را با عنوان جديد "امشب" با اجراي رامبد جوان هر شب ساعت23:30 پخش مي‌كنيم. "تصوير زندگي" هم با طرح جديد از ديروز آغاز شده و "سفره ايراني" با رويكرد جديد با اجراي رويا نونهالي پخش مي‌شود.

پس از تشريح برنامه‌هاي شبكه آموزش، معاون سيما درباره تاسيس شبكه كودك و نوجوان گفت: در كشورهاي همسايه بيشتر برنامه‌هاي كودك تاميني و برنامه‌هاي ما توليدي است. با اين رويكرد راه‌اندازي شبكه كودك برنامه‌ريزي مدون مي‌خواهد. البته قصد داريم به لحاظ ساختاري، مفهومي و محتوايي شبكه‌هاي مختلفي را در آينده نزديك ايجاد كنيم.

وي درباره مجموعه‌هاي ماه رمضان و احتمال تغيير آنها افزود: كار توليد دو سريال ما سال 86 شروع شد. "گل‌هاي گرمسيري" شبكه يك و "مثل هيچكس" شبكه دو تلويزيون از جمله مجموعه‌هايي هستند كه مقدمات ساخت آنها از سال قبل آغاز شده و هم اكنون رو به پايان هستند.

ميرباقري ادامه داد: هر دو شبكه در كنار ساخت اين دو مجموعه دو پيشنهاد ديگر نيز داشتند كه قرار شد هر كدام اين پيشنهادها را تا زمان پخش دنبال كنند. البته شبكه دو قرار شد "مثل هيچكس" را براي ماه رمضان امسال آماده كند و طرح پيشنهادي را به سال آينده موكول كرد. اما شبكه يك در اين زمينه جديتر عمل كرد و هر دو طرح را به پيش برد.

فرجي مدير شبكه دو درباره ساختار ضعيف فيلم‌هاي تلويزيوني گفت: ما بايد فيلم تلويزيوني را با فيلم‌هاي 35 كه در سينما داخل توليد مي‌شود مقايسه كنيم. در سينما نيز سالي 60 تا 70 فيلم توليد مي‌شود كه به زحمت از ميان آنها 20 اثر را مي‌توان پيدا كرد كه با ساختار خوب ارائه شده باشند. من تصور مي‌كنم ما نسبت به سينما زياد ضعيف نيستيم و آثار خوب هم توليد مي‌كنيم.

ميرباقري نيز در پايان درباره توليد فيلم‌هاي تلويزيوني خاطرنشان ساخت: براي توليد فيلم‌هاي تلويزيوني بين شبكه‌ها تقسيم كار شده است. ما از لحاظ ساختاري در جايگاهي قرار داريم كه در بضاعت‌مان است. اما بايد در مضامين و پيام‌هاي فيلم تغييراتي حاصل شود و با رويكرد جديد به آنها نگاه كنيم.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن