تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813150123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك نماينده مجلس در گفتگو با ايسكانيوز: فقه هيچگونه تعارضي با قانون مدني و منافع زنان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: يك نماينده مجلس در گفتگو با ايسكانيوز: فقه هيچگونه تعارضي با قانون مدني و منافع زنان ندارد


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه فقه هيچگونه تعارضي با قانون مدني در راستاي منافع عنوان شده براي زنان در جامعه ندارد، گفت: آنچه كه امروز باعث شده زنان احساس ظلم نسبت به خود كنند ناشي از عدم عدالت در فعاليت هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي است.

لاله افتخاري، عضو كميسيون علوم و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"،با اعلام اين مطلب افزود: اگر قوانين مندرج شده در قانون مدني مطابق با فقه اسلامي و تعاليم اشاره شده در آن باشد و شرايط امروز هم در آن لحاظ شده باشد خواهيم ديد كه حقوق و مساوات زن و مرد رعايت مي شود اين در حالي است كه اگر صرفا عدالت و مساوات را از غرب بهره گيريم نه تنها عدالت را رعايت نكرده ايم بلكه نظام روابط بين زن و مرد و ساختار جامعه را از بين برده ايم.
وي با بيان اينكه در نظام اجتماعي و معرفي الگوها بايد به مكتب ائمه اطهار (ع) توجه شود خاطر نشان كرد: الگوي زنان مسلمان و اسوه يگانه زن مسلمان كسي جز حضرت فاطمه (س) نبايد باشد.
افتخاري زنان را از اساس و پايه تشكيل خانواده عنوان كرد و افزود: اگر زنان طهارت و پاكيزگي خود را در مقابل زشتي ها و پليدي ها حفظ كرده و سعي در تربيت فرزندان خود كنند شاهد جامعه اي ايده آل خواهيم بود.
رييس فراكسيون قرآن و عترت در پاسخ به اينكه آيا پوشش و حجاب زنان را از فعاليت هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي باز مي دارد يا نه گفت: يكي از مهمترين علل تاكيد اسلام بر پوشش زنان در جامعه ايجاد بستر و زمينه لازم براي فعاليت وي بوده است يعني اصل پوشش نه تنها تعارضي با فعاليت زن مسلمان در جامعه ندارد بلكه زمينه رشد و شكوفايي او را مهيا مي سازد به طوري كه نگاه جنسيتي به وي نخواهد شد و او همپاي مردان در راستاي توسعه و آباداني كشور فعاليت خواهند كرد.
لاله افتخاري همچنين پوشش را يك حريم ايمن براي زنان دانست و اظهار داشت: حجاب زنان را از نگاه هاي هوس آلود و شيطاني در امان نگه مي دارد.
نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي در كميسيون فرهنگي در پايان خاطر نشان كرد: در داخل خانواده هم از نظر اسلام مرد موظف است زن را مانند گلي مراقبت كند مي فرمايد: (المراه ريحانه) زن گلي است، اين مربوط به ميدان هاي سياست و اجتماعي و تحصيل علم و مبارزات گوناگون اجتماعي و سياسي نيست بلكه اين مساله مربوط به داخل خانواده است.
وي ادامه داد:المراه ريحانه و ليست بقهرمانه اين چشم خطا بيني كه گمان مي كرد زن در داخل خانه موظف به انجام خدمات است اين ديد را پيغمبر (ص) با اين بيان تخطئه كرده است.
زن مانند گلي است كه بايد او را مراقبت كرد، بايد با اين چشم به اين موجود كه داراي لطافت هاي روحي و جسمي است نگاه كرد./07 /187/125
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن