تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821242206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول ستاد برگزاري مراسم هفتم تير:شهادت دكتر بهشتي و يارانش، حقانيت انقلاب و امام را به همگان ثابت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مسئول ستاد برگزاري مراسم هفتم تير:شهادت دكتر بهشتي و يارانش، حقانيت انقلاب و امام را به همگان ثابت كرد
گروه سياسي: شهادت آيت‌الله دكتر بهشتي و يارانش، اگرچه تلخ بود ولي مظلوميت و حقانيت راه شهيدان را، يعني مظلوميت و حقانيت انقلاب و امام و امت را به همگان ثابت كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) محسن صباغ، مسئول ستاد برگزاري مراسم هفتم تير در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به مناسبت بزرگداشت شهداي هفتم تير برگزار شد، اظهار كرد: هفتم تير يادآور ياد و خاطره سيد شهيدان انقلاب اسلامي، شهيد مظلوم، آيت‌الله دكتر بهشتي و ياوران بنيانگذار انقلاب جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) است كه در آتش‌بس دشمنان در سال 1360 در محل دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: بي‌شك گراميداشت ياد و نام اين كبوتران خونين‌بال، زمينه‌ساز حفظ و تقويت ارزش‌ها و دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي است شهيدان فاجعه جانسوز هفتم تير جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كابينه دولت و فعالان سياسي بودند كه در رأس آنان شهيد مظلوم بهشتي، رئيس قوه قضائيه وقت قرار داشت؛ شهيد آيت‌الله دكتر بهشتي، پس از پيروزي انقلاب اسلامي، در نقش استراتژيك و يكي از طراحان اصلي كشور در كنار امام خميني(ره) در افكار عمومي شناخته شد، قدرت استدلال و منطق، بيان نافذ و شيوا، اجتهاد پويا و بهره‌گيري از دانش روز از آيت‌الله دكتر بهشتي، شخصيتي جامع‌نگر ساخته بود.

مسئول ستاد برگزاري مراسم هفتم تير خاطرنشان ساخت: شهادت آيت‌الله دكتر بهشتي و يارانش، اگرچه تلخ بود ولي مظلوميت و حقانيت راه شهيدان را، يعني مظلوميت و حقانيت انقلاب و امام و امت را به همه ثابت كرد.

وي، شهادت آيت‌الله دكتر بهشتي و يارانش را نقطه عطفي برشمرد و تصريح كرد: اين اولين ضربه جدي و اساسي دشمنان انقلاب بود كه در مقياس وسيع براي حذف كادرهاي كليدي انقلاب انجام شده بود، در اين فاجعه منافقين كوردل به منظور حذف نظام وارد عمل شده بودند كه البته اين توطئه با توجه به انتصاب آيت‌الله موسوي اردبيلي به عنوان رئيس قوه قضائيه وقت و حضور مجروحان فاجعه در جلسه مجلس و اعلان رسميت‌يافتن جلسه علني مجلس توسط رئيس مجلس خنثي شد.

صباغ تأكيد كرد: امروز پس از گذشت سال‌ها از آن حادثه، نقش شهيد آيت‌الله دكتر بهشتي و يارانش در پي‌ريزي شالوده بناي مستحكم انقلاب، همچنان محسوس و ملموس است، راه بهشتي، راه امام و پيروي از خط ‌مشي روشن امام بود؛ راهي كه امروز رهروان و شيفتگان بي‌شماري را نه تنها در اين خطه بلكه در كل جهان به خود اختصاص داده است.

وي در ادامه هدف دشمن از فاجعه هفتم تير را واردكردن يك ضربه جدي عليه موجوديت نظام و انقلاب اسلامي دانست و متذكر شد: حضور مردم هميشه در صحنه، وحدت و انسجام نيروهاي وفادار به انقلاب و بالاتر از همه نقش رهبري امام راحل باعث شد كه هفتم تير نقطه قوت انقلاب و آغاز مرحله جديدي از انسجام و تشكل و آگاهي و يكپارچگي مردم و نيروهاي انقلاب شود و در اين زمينه يك نقطه عطف مهمي تلقي مي‌شود.

صباغ انفجار دفتر حزب‌الله جمهوري اسلامي را نقطه اوج جريان ترور و خشونتي دانست كه آزادي، استقلال و موجوديت نظام اسلامي را كه همانا دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي به شمار مي‌رفتند را در كانون حمله خويش قرار داده بود.

معاون اجرائي مراسم شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: اتخاذ استراتژي ترور و حذف شخصيت‌هاي كارآمد و بانفوذ نظام اسلامي از سوي استكبار به وسيله منافقين و ساير گروه‌هاي ضد انقلاب اگرچه باعث به‌وجودآمدن مشكلات و آسيب‌هايي براي نظام و جامعه انقلابي ايران شد، اما مهمترين پيامد و مشكلات و اثر آن بود كه برخلاف تصور غلط طراحان استراتژي ترور و خشونت پايگاه عميق مردمي نظام اسلامي و قدرت و صلابت رهبري و اراده خلل‌نا‌پذير ملت ايران را در حراست از دستاوردهاي انقلاب و موجوديت نظام اسلامي آشكار ساخت.

وي در ادامه به اهداف برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير اشاره كرد و گفت: زنده‌ نگه‌داشتن ياد و خاطره شهيدان انقلاب اسلامي، تبيين و بازشناسي انديشه‌هاي شهيد آيت‌الله دكتر بهشتي(ره) در ابعاد علمي، عقيدتي، فكري، اخلاقي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي، بارشناسي شهداي شاخص اين فاجعه و پيامدهاي آن، معرفي جمهوري اسلامي ايران به عنوان بزرگترين قرباني تروريسم و افشاي جهره كريه و مزدورانه منافقين و گروهك‌هاي وابسته از اهداف برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير است.

صباغ در ادامه با بيان آمار شهدا و جانبازان فاجعه هفتم تير، اظهار كرد: از بين اين 72 شهيد واقعه هفتم تير، 25 شهيد مربوط به قوه مجريه و 27 تن از شهداي قوه مقننه بودند كه در كنار 20 شهيد از حزب جمهوري اسلامي و در رأس آنان شهيد والامقام، آيت‌الله دكتر بهشتي به ديدار محبوب شتافتند؛ البته جانبازان و شهداي زنده اين فاجعه نيز 28 نفر هستند.

وي در بخش ديگر سخنان خود از برگزاري مراسم‌هايي به مدت سه روز در مشهد اين شهيدان واقع در خيابان سرچشمه تهران از روز چهارشنبه 5 تير، لغايت جمعه 7 تير با حضور امت قدرشناس و شهيدپرور، خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و مسئولان و مقامات لشگري و كشوري خبر داد و بيان داشت: سخنرانان اين برنامه‌ها در شب اول، دكتر لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، شب دوم حجت‌الاسلام والمسلمين باغاني، رئيس بنياد فرهنگي هفتم تير و در شب سوم حجت‌الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي، وزير اطلاعات خواهد بود.

وي در ادامه به برگزاري مراسم روح‌نواز دعاي‌كميل، و دعاي ندبه در جوار پيكر هفت شهيد گمنام و در مشهد اين شهدا با همكاري هيئت رزمندگان اسلام و بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس اشاره داشت و توضيح داد: مراسم ويژه ديگري در روز جمعه هفتم تير از سوي خانواده‌ معظم شهيد آيت‌الله بهشتي، در مسجد قبا برگزار خواهد شد كه حجت‌الاسلام رئيسي، معاون اول قوه قضائيه سخنراني آن را برعهده دارد.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن