تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814716082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش آريا: درگيري هاي رسانه اي اصولگرايان واستراتژي سكوت و نظاره اصلاح طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: گزارش آريا: درگيري هاي رسانه اي اصولگرايان واستراتژي سكوت و نظاره اصلاح طلبان
خبرگزاري آريا- امروز خبرگزاري ها خبردادند كه روزنامه «تهران امروز» لغو امتياز شد .

به گزارش اين خبرگزاري ها؛ دبيرخانه هيئت نظارت بر مطبوعات شنبه شب اعلام كرد روزنامه «تهران امروز» لغو امتياز شد. اين رسانه ها خبر دادند؛ در جلسه شنبه شب مورخ 1/4/87 به استناد تبصره ماده 11 قانون مطبوعات كه مقرر مي‌دارد در صورتي كه صاحب ‌پروانه يكي از شرايط مقرر در ماده 9 اين قانون را فاقد شود به تشخيص هيئت نظارت مقرر در ماده 10 و با رعايت تبصره‌هاي آن پروانه نشريه لغو مي‌شود و مستنداً به بند يكم قسمت «ب» ماده 9 همين قانون، پروانه نشريه «تهران امروز» لغو شد.

همچنين در پي درج مطالب روز شنبه ويژه‌نامه سوم تير روزنامه «تهران امروز» ، مدير مسئول اين روزنامه به دادسراي رسيدگي به تخلفات كاركنان دولت احضار شد.

اين در حالي بود كه در سايت اين روزنامه در بخشي تحت عنوان عذر خواهي مي خوانيم:

روز گذشته روزنامه «تهران امروز» ويژه‌نامه هفتگي خود را به موضوع پرونده سوم تير اختصاص داد و در اين رابطه مطالب متعدد و متنوعي در قالب نقد عملكرد دولت در حوزه‌هاي مختلف از جمله اقتصادي و سياسي منتشر كرد.

اين ويژه‌نامه كه از سوي جمعي از جوانان متعهد واصولگرا كه معتقد به مباني نظام و رهبري هستند تهيه مي‌شود، متاسفانه در شماره ديروز خود حاوي مطالبي خارج از فضاي اعتدال و نقد عالمانه بود. شايد اين انحراف را بتوان به شور‌ و هيجان روزنامه‌نگاري در دوره جواني منتسب كرد كه البته هيچ دليلي نمي‌تواند اين اشتباه را توجيه كند. به هرحال مسوولان روزنامه «تهران امروز» اين قصور را در درجه اول متوجه خود مي‌دانند و براي رفع هرگونه شبهه‌اي يادآوري نكات زير را ضروري مي‌دانند:

1 - بر هيچ كس پوشيده نيست كه دولت نهم با روي كار آمدن خود شعارهاي ناب و اصيل انقلاب را احيا و عدالت‌طلبي را به گفتمان اول جامعه‌ تبديل كرد. از بين بردن فاصله‌ها ميان مسوولان اجرايي و مردم و حضور بي‌واسطه ميان اقشار مختلف از جمله ثمرات اين رويكرد بوده است.

بنابراين نبايد از دايره انصاف خارج شد و آنچه نقطه قوت اين دولت تلقي مي‌شود را در لابه‌لاي انتقادات به فراموشي سپرد. چه آنكه رهبر معظم انقلاب نيز بارها اين رويكرد مردمي و عدالت‌خواهانه و تلاش خستگي‌ناپذير دولت را ستوده‌اند.

2 - نگاه روزنامه «تهران امروز» در مباحث تخصصي همواره نقد علمي و كارشناسانه – به استثناي ويژه‌نامه اخير- بوده و سعي كرده نقد علمي را سرلوحه فعاليت خود قرار دهد. در اين ميان هرگاه نوك پيكان نقد، مصالح نظام و منافع ملي را نشانه مي‌رفته، از درج و انتشار آن خودداري كرده چرا كه معتقد به نقد درون گفتماني است و نقد علمي و كارشناسانه را مساعدت مسوولان محترم اجرايي در اجراي وظيفه خطير خود ارزيابي مي‌كند.

3 - بار ديگر اعلام مي‌كنيم كه ويژه‌نامه روز گذشته از اين رويكرد علمي و معتدل تهي بوده و شوراي سردبيري روزنامه بدين وسيله و با صراحت تمام از مسوولان دولتي عذرخواهي نموده و دوام توفيقات اين عزيزان را آرزو مي‌كند.

خبر لغو امتياز تهران امروز در رسانه هاي بين المللي هم انعكاس يافت.

خبرگزاري فرانسه در اين رابطه اين گونه گزارش مي دهد كه :« يك روزنامه اصول گراي ايران براي چاپ تصاوير و مقالات انتقادي از رئيس جمهور محمود احمدي نژاد از انتشار ممنوع شد»

بنابراين گزارش، تهران امروز، يك سال و نيم پيش آغاز به كار كرده و به اصول گرايان منتقد دولت نزديك است.

اين خبرگزاري در پايان مي افزايد:« در ابتداي ماه جاري، دولت ايران يك خبرگزاري نزديك به خود را براي 3 روز توقيف كرد؛ اكنون نيز رسانه هاي ايراني تحت نظارت احمدي نژاد دوران سختي را مي گذرانند و بارها تعطيل شده اند.»

در همين زمينه «بي بي سي » نوشت: اين روزنامه در ويژه نامه سالگرد انتخاب محمود احمدي نژاد به رياست جمهوري كه روز اول تير منتشر شده بود، ضمن انتقاد از كارنامه اقتصادي و مالي او، عملكرد مالي آقاي احمدي نژاد را در دوران شهرداري تهران به زير سوال برده بود.

در داخل طيف اصولگرايان هم روزنامه كيهان با سياهنامه خواندن اين ويژه نامه ؛ نوشته هاي اين ويژه نامه عليه دولت دكتر احمدي نژاد را ÷س از ذكر ديدگاه خود مبني بر اين كه"روزنامه تهران امروز ، روز گذشته با انتشار ويژه نامه اي 16 صفحه اي، سياه نمايي عليه رئيس جمهور و دولت را بسيار فراتر از رويه معمول روزنامه هاي زنجيره اي به انجام رساند!" بدينگونه نقل كرد: «دوران مديريت دولت نهمي ها بر پايتخت چنان بود كه در سومين سالگرد تشكيل اين دولت هنوز يادگاري هاي بسيارش بر پيكره اين شهر خودنمايي مي كند... ابهامات و تخلفات مالي شهرداري تهران در زمان مديريت احمدي نژاد يادگاري دولت نهمي ها و شاهنامه اي از شاهكارهاي شهردار ديروز و رئيس جمهور امروزمان است... احمدي نژاد، شهردار وقت تهران كه دكتراي خود را هم در حوزه حمل و نقل عمومي و ترافيك گرفته است باعث و باني اصلي احداث مونوريل صادقيه بود كه 3 سال است بر عقل و منطق همه تجربيات جهاني مي خندد... امروز مونوريل در باغ وحش ها ، شهربازي ها و نمايشگاه هاي شهرهاي جهان به كار گرفته مي شود... امضاهاي آخرين احمدي نژاد در لباس شهردار بر برگه هايي با نشان شهرداري تهران تعهدات بسياري را از جنبه مالي و اعتباري بر شهرداري تهران تحميل كرده است... كالبد شكافي عملكرد دست اندركاران دولت حاكي از اين است كه كلمه «زن» و «زن» بودن به جرمي نامشخص بدل شده است... افزايش فشار سياسي به ايران از يك سو و مظلوم نمايي هرچه بيشتر اسرائيل و جلب حمايت قاطع تر غرب از رژيم صهيونيستي در قبال موضع رئيس دولت ايران از سوي ديگر از جمله دستاوردهاي پروژه نفي هولوكاست بود كه توسط رئيس دولت نهم نصيب ايران شد... احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري علاقه دارد از روش «دوربرگرداني» براي تمشيت امور استفاده كند تا جايي كه مي توان دولت احمدي نژاد را دولت «دوربرگردان» نيز توصيف كرد... مبنا و محور سياست دوربرگرداني ساده سازي امور است... هاله نور با همين نگاه رويت مي شود... با همين فرض است كه نياز چنداني به كارشناس و متخصص احساس نمي شود...وقتي بنا به ادعاي احمدي نژاد «مديريت» امور حتي مديريت جلسه دانشگاه كلمبيا با حضرت ولي عصر(عج) باشد، تكليف مخالفان و منتقدان اين دولت كاملاً قابل حدس است...»

اين در حالي است سايت فردا با ذكر اين كه منتقد بعدي حذف شد؛ موضع انتقادي خود را نسبت به اين اقدام اعلام كرد ؛اين سايت خبري تاكيد كرد: ساعاتي پس از انتقاد جوانفكر مشاور مطبوعاتي احمدي نژاد از مطالب ويژه نامه اخير اين روزنامه حكم توقيف اين روزنامه ابلاغ شد. گفتني است اين روزنامه تاكنون هيچ تذكري از هيئت نظارت بر مطبوعات درخصوص مواد ذكر شده براي لغو امتياز دريافت نكرده بود.

لازم به ذكر است موضع گيري هاي تند در ميان طيف هايي از اصولگرايان عليه دولت دكتر احمدي نژاد در حالي شدت مي گيرد كه جريان اصلاح طلب بر اساس استراتژي "سكوت و نظاره" منتظر بروز اختلافات بيشتر در اردوگاه اصولگرايان است.

دولت دكتر احمدي نژاد اخيرا علاوه بر تهران امروز با خبرگزاري فارس نيز به جرم تشويش اذهان عمومي برخورد قانوني داشت كه به تعليق فعاليت سه روزه اين خبرگزاري انجاميد.

شنيده شده است كه درون اردوگاه اصلاح طلبان تحليل اصلي مبتني بر سكوت تشويقي براي درگير كردن اصولگرايان باهم به منظور تخريب وجهه دولت اصولگراي احمدي نژاد ونيز بهره گيري انتخاباتي اصلاح طلبان است.نكته اي كه اصولگرايان از آن غفلت كرده اند.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن