تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

28 تير ماه به طور همزمان در سراسر كشور سومين دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: 28 تير ماه به طور همزمان در سراسر كشور سومين دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن برگزار مي‌شود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: با پايان يافتن زمان ثبت نام سومين دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن ‌كريم، نخستين مرحله آزمون اين طرح، 28 تير ماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)نخستين مرحله آزمون اين طرح شامل رشته‌هاي «ترجمه، مفاهيم و حفظ» به صورت كتبي ـ چهار گزينه‌اي روز جمعه مورخ 28 تيرماه به طور همزمان در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام از علاقه‌مندان براي حضور در اين آزمون از طريق روزنامه‌هاي جمهوري اسلامي و رسالت روز شنبه 21 ارديبهشت، روزنامه جام‌جم روز يك‌شنبه 22 ارديبهشت ماه و روزنامه اطلاعات روز دوشنبه 23 ارديبهشت ماه همچنين سايت تلاوت تا 9 خرداد ماه ادامه داشت.

دو دوره اول و دوم اين طرح در سال‌هاي 85 و 86 برگزار شده است و تنها در سال نخست اجراي اين طرح بيش از 250 نفر موفق به كسب مدرك تخصصي حفظ قرآن شدند.

مدارك تخصصي حافظان قرآن كريم شركت‌كننده در اين دوره‌ها پس از امضاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان تبليغات اسلامي جهت تحويل به منتخبان به دفاتر سازمان تبليغات اسلامي در استان‌هاي سراسر كشور ارسال مي‌شود.

طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حافظان قرآن كريم هر ساله برگزار مي شود و كساني كه موفق به شركت در اين مرحله نشده اند و يا مايل به حضور در درجه بالاتري هستند، مي‌توانند در ارديبهشت ماه سال آينده با ثبت نام در اين آزمون شركت كنند.

طرح مذكور براساس مصوبه 573 جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تاريخ 8/9/1384 توسط سازمان تبليغات اسلامي(سازمان دارالقرآن)اجرا مي‌شود.

در اين آزمون حافظان 10جزء، 20جزء و كل قرآن كريم (متقاضيان درجات پنج‌گانه) بايد به ترتيب به 50، 100 و 150 سؤال چهارگزينه‌اي (از هر جزء، يك سؤال حفظ و چهار سؤال ترجمه و مفاهيم) پاسخ دهند كه حافظان كل قرآن كريم در صورت تمايل براي راه‌يابي به مراحل سوم يا چهارم طرح (درجات يك يا دو) بايد در اين مرحله از آزمون، به ترتيب 130 و 140 نمره كسب كنند.

از قبول شدگان در اين مرحله از آزمون، براي شركت در آزمون شفاهي (حفظ) از 19 لغايت 30 مرداد ماه دعوت مي‌شود؛ در آزمون مرحله دوم (شفاهي حفظ) از هر شركت‌كننده به صورت جداگانه امتحان به عمل مي‌آيد كه متقاضيان مدارك درجات يك تا سه بايد به 10 سؤال و متقاضيان مدارك درجات چهار و پنج بايد به ترتيب به هفت و پنج سؤال پاسخ دهند.

كارت‌هاي ورود به جلسه آزمون روزهاي 25 و 26 تير ماه توزيع مي‌شود و نتايج مرحله كتبي نيز 12 تا 16 مرداد ماه اعلام خواهد شد.
علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر درباره جدول اطلاعات آزمونها،جدول زمان‌بندي اجراي مرحله اول و نمونه سؤالات آزمون مرحله اول مي‌توانند اينجا را كليك كنند
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن