واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : ساخت آباژور 3DS MaX* interior_design18-08-2007, 07:39 PMمي خواهيم با استفاده از ابزارهاي Line و Lathe يک آباژور بسازيم. http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/01.jpg شروع برنامه 3DS MaX را اجرا کنيد. به پنل Creat رفته و در قسمت Shapes ابزار Line را فعال کنيد. در ليست طوماري Cration Method و در قسمت Lnitial type گزينه Smooth و در قسمت Drage type گزينه Bezier را انتخاب کنيد. در دريچه ديد چپ، يک منحني همانند شکل 1 ترسيم کنيد. http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/02.jpg به منوي Moodifiers رفته و در قسمت Patch/ spline Editting گزينه Lathe را کليک کنيد. اگر آباژور شمار همانند شکل 2 شد نگران نشويد! http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/03.jpg در پارامترهاي Lathe در بخش Direction محور y و در بخش Aling گزينه Min را کليک کنيد. در صورت نياز پارامتر Filp Normal را نيز فعال کنيد. در قسمت Segmentnh مقدار 32 را وارد نماييد.(شکل3) http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/04.jpg هنگامي که مقدار Segs را افزايش مي دهيد، موضوع شما هموارتر و زيباتر جلوه مي کند (شکل 4). http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/05.jpg کليد M را زده تا وارد پنجره مواد شويد. دکمه Standard را بزنيد سپس در پنجره ظاهر شده در قسمت Brows from: گزينه Mtl library را فعال و در ليست سمت راست ماده Marble را انتخاب و Ok کنيد. http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/06.jpg روي کره مورد نظر در پنجره مواد کليک کرده و دکمه ماوس را پايين نگه داشته سپس نشانه گر ماوس را به روي موضوع آباژور موجود در صفحه برده و دکمه ماوس را رها کنيد. با اين کار ماده به موضوع آباژور اعمال خواهد شد (شکل 6). http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/07.jpg در پنل Creat روي دکمه Cylinder کليک کنيد. براي جايگاه لامپ يک استوانه ايجاد و از ابزار Move براي قرار دادن آن در جاي مناسب استفاده کنيد (شکل هاي 7 و8) http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/08.gif http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/09.gif از کليد Ctrl استفاده کرده تا هر دو موضوع (جاي لامپ و پايه آباژور) انتخاب شوند، به منوي Group رفته و گزينه Group را انتخاب و نامي براي آن بگذاريد. حال نوبت ساختن حباب لامپ است. دوباره از ابزار Line استفاده کرده و يک نيم رخ از حباب لامپ همانند شکل 9 ايجاد کنيد. سپس يک اصلاح کننده Lathe به آن اعمال کنيد( شکل 10) . (همانند ساخت پايه آباژور) http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/09.gif http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/11.jpg به پنجره مواد رفته و يک ماده نوراني زيـبـا درست کرده و آنرا به لامــپ اعـمال کنيـد http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/12.gif حباب لامپ را جابجا کرده تا در مکاني صحيح قرار بگيرد، در صورت نياز اندازه آنرا با ابزار Scale کوچک و بزرگ کنيد تا طبيعي تر شود (شکل هاي 12 و 13) http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/13.jpg http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/14.jpg شکل 14 يک صفحه رندر شده از کار تا اين مرحله است! http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/15.gif براي ايجاد پايه نگهدارنده لامپ از ابزار Line استفاده کنيد و در ليست طوماري Rendering مقدار Thickness را بر 2 تنظيم کرده و پارامتر Renderable را فعال کنيد ( شکل هاي 15 و16) http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/16.jpg http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/17.jpg اکنون مهره اي براي پايه نگهدارنده لامپ ايجاد مي کنيم. ابزار Line را فعال کرده و مقدار Thickness را بر 1 تنظيم کرده و يک منحني همانند شکل 17 ترسيم کنيد. بار ديگر يک اصلاح کننده Lathe به آن اعمال کنيد تا مهره ساخته شود. http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/18.jpg از ابزار Move براي قرار دادن آن در مکاني صحيح استفاده کنيد (شکل هاي 18 و 19) . http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/19.jpg http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/20.gif مهره و پايه نگهدارنده لامپ را انتخاب کرده و به منوي Group رفته و گزينه Group را انتخاب و سپس نامي براي آن برگزينيد. اکنون مي خواهيم محفظه چراغ را ايجاد کنيم. همانگونه که حدس مي زنيد. ما آنرا با ابزار Line ساخته و يک اصلاح کننده Lathe به آن اعمال مي کنيم. يک منحني همانند شکل 20 ترسيم کنيد. يک اصلاح کننده Lathe به آن اعمال کنيد تا موضوع شما تکميل شود (شکل 21). http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/21.jpg http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/22.jpg اگر مايل بوديد، با استفاده از ابزار Line ، ميله هايي که در بالاي محفظه چراغ قرار دارند را طراحي کنيد، سپس آنها را با ابزار Move در مکان صحيح قرار دهيد. به پنجره مواد رفته و ماده يا بافتي به محفظه چراغ اعمال کنيد (شکل 22) خسته نباشيد، همانطور که مي بينيد، آباژور ما بسيار راحت و سريع ساخته شد ( شکل 23) با استفاده از ابزار Line و اصلاح کننده Lathe موضوعات بسيار زيبا و جالبي مي توانيد طراحي کنيد http://www.irib.ir/amouzesh/h/abajour/images/23.jpg p@ul18-08-2007, 09:07 PMاين اموزشو از توي مجله پيدا كردي ولي خوبه منم يه روز مي خواستم بزارم ولي حال نداشتم تايپ كنم ممنون interior_design18-08-2007, 09:36 PMخواهش می کنم عزیز. mahsoft21-08-2007, 01:29 PMinterior_design عزیز ممنون http://dingo.care2.com/c2c/emoticons/flirty.gif http://www.millan.net/minimations/smileys/springsmile.gif http://www.pic4ever.com/images/rose.gif Carl21-08-2007, 03:26 PMدستت درد نکنه:11: آموزش رو از کجای irib پیدا کردی؟ سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3169]