تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816421472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - شهرك‌سازي‌ها مانع اصلي صلح٭


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جهان - شهرك‌سازي‌ها مانع اصلي صلح٭
جهان - شهرك‌سازي‌ها مانع اصلي صلح٭

ترجمه: آرش فرح‌زاد: «فرانسه همه كار خواهد كرد تا ايران به سلاح‌هاي هسته‌اي دست پيدا نكند.» اين وعده‌اي بود كه نيكلا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه در آستانه سفر خود به اسرائيل در مصاحبه با روزنامه يديعوت آحارونوت داد. «آنها كه به‌طور اهانت‌آميزي از نابودي اسرائيل سخن مي‌گويند فرانسه را در مقابل خود خواهند ديد.» ساركوزي با اشاره به پرونده هسته‌اي ايران خواستار اعمال تحريم‌هاي جديد بر تهران در صورت تداوم تلاش اين كشور براي دستيابي به سلاح هسته‌اي شد. ساركوزي در گفت‌وگو همچنين اسرائيل را هم مورد انتقاد قرار داد و گفت: «شما بايد شهرك‌سازي را متوقف كنيد كه اين مانع اصلي در راه دستيابي به صلح با فلسطينيان است.» خصوصيات اخلاقي ساركوزي به‌گونه‌اي است كه حتي نزديك‌ترين دوستانش هم نمي‌دانند او چه زماني عصباني و برافروخته خواهد شد. ششمين رئيس‌جمهور جمهوري پنجم فرانسه همچنين به دليل رفتارها و گفتارهاي غيرديپلماتيك خود در محافل سياسي مورد استهزا قرار مي‌گيرد. شايد همين نكات باعث شد تا مشاورانش اصرار داشته باشند تا مصاحبه به صورت كتبي انجام شود. سوالاتمان را ارسال كرديم و به نظر مي‌رسد پاسخ‌هاي رئيس‌جمهور كاملا توسط مسوولان وزارتخانه در حوزه خاورميانه مورد بازخواني قرار گرفته و به‌گونه‌اي تنظيم شده كه اعراب از پاسخ‌هاي ايشان نرنجند. ساركوزي از پاسخ به سوالات شخصي طفره رفت، سوالاتي در مورد ريشه خانوادگي‌اش، پدربزرگ يهودي‌اش كه به مسيحيت گرويد و تاثير او در شكل‌گيري ديدگاه‌هاي ساركوزي نسبت به اسرائيل. او همچنين به سوالاتي در مورد همسر جديدش كارلا بروني كه در سفر به اسرائيل ساركوزي را همراهي مي‌كند پاسخ نداد.

جامعه جهاني چه اقداماتي بايد انجام دهد تا از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي جلوگيري كند؟
تا جايي كه به نگراني‌هاي فرانسه مربوط مي‌شود موضوع كاملا روشن است، يك ايران‌هسته‌اي غيرقابل قبول خواهد بود و مصمم هستيم كه از آن جلوگيري كنيم. اميدواريم بتوانيم از طريق مذاكره و گفت‌وگو به راه‌حلي برسيم. پيشنهاد جديد به ايران ارائه شده و مشوق‌هاي ملموس و عيني در مورد انرژي هسته‌اي، سياست و اقتصاد در آن گنجانده شده است. ايران امروز تصميم استراتژيكي بايد اتخاذ كند. يا همكاري خواهد كرد و اين تنها راهي است كه به ثبات و آرامش ختم خواهد شد و يا تصميم بگيرند كه بيش از گذشته خود را منزوي كند. انتخاب با خودشان است.
اخيرا نشانه‌هايي مشاهده شده حاكي از اينكه فرانسه موضع سخت خود نسبت به بشاراسد را تغيير داده است. موضع شما در مورد رئيس‌جمهور سوريه چيست؟
ما در موضع‌گيري خود در قبال سوريه تغييري نسبت به گذشته ايجاد نكرده و كوتاه نيامده‌ايم. ما تنها به نشانه‌ها و علايم ملموس و عيني كه از سوي دولت سوريه مشاهده كرديم پاسخ داديم. مهم‌ترين نشانه پايان يافتن بحران در انتخاب رئيس‌جمهور لبنان بود. ماه دسامبر در سخنراني خود در قاهره به روشني گفتم كه اگر تغييري مثبت و ملموس را در لبنان شاهد باشيم گفت‌وگوها را با سوريه ادامه خواهم داد. خوشبختانه اين تغييرات رخ داد و يكي آن تغييرات مثبت انتخاب ميشل سليمان به رياست‌جمهوري لبنان بود. به همين دليل با بشار اسد تماس گرفتم و رضايت خود را ابراز داشتم و از او خواستم تا اين رويه را ادامه دهد. همچنين به اسد يادآوري كردم كه مذاكرات سوريه با اسرائيل مسيرصحيحي را طي مي‌كند و كاملا مورد حمايت فرانسه است. علاوه بر اين اسد را دعوت كردم تا در اجلاسي كه با حضور اكثر رهبران كشورهاي خاورميانه از جمله اسرائيل از روز 13 جولاي (23 تير) در پاريس گشايش خواهد يافت شركت كند. انتظاراتي كه من از بشار اسد دارم مشابه انتظاراتي است كه جامعه جهاني دارد؛ اينكه به حركت در مسير درستي كه اخيرا آن را انتخاب كرده ادامه دهد و ثابت كند كه مي‌خواهد كشورش كانون صلح و ثبات در منطقه باشد.
‌ روند مذاكرات ميان اسرائيل و فلسطين را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
همه مي دانيم كه صلح پايدار در منطقه مستلزم ايجاد كشور دموكراتيك فلسطين است. فرانسه هر دو طرف را تشويق مي‌كند تا به مذاكرات ادامه دهند و تا قبل از پايان سال 2008 با هم به توافق برسند. در اين ميان امنيت كليد اصلي موفقيت است.
پرتاب موشك به سوي مردم اسرائيل پذيرفته نيست و اسرائيل اين حق را دارد كه در مقابل ترور و خشونت و متناسب با شدت آن از خود دفاع كند. حماس مي‌داند كه بدون در نظر گرفتن سه خواسته كميته چهارجانبه صلح انجام مذاكرات با اين گروه غيرممكن است: به رسميت شناختن اسرائيل، پايان به خشونت‌ها و احترام گذاشتن به توافقنامه‌هاي قبلي. آنها همچنين مي‌دانند كه اگر قصد دارند روابط خود را با جامعه جهاني بهبود بخشند بايد فورا موشك‌پراني‌ها را متوقف كرده و گلعاد شليط سرباز اسرائيلي- فرانسوي را آزاد كنند. آزادي شليط يكي از اولويت‌ها است و تنها با ميانجيگري حاصل خواهد شد. اين گفت‌وگوها طبيعتا بسيار حساس است و نكته مهم اين است كه به‌گونه‌اي رفتار نشود تا جان سرباز به گروگان گرفته شده كه شهروند فرانسه نيز به شمار مي‌آيد به خطر بيفتد.
چه پيامي براي اسرائيلي‌ها در آستانه اين سفر داريد؟
قبل از هر چيز در سالي كه اسرائيل شصتمين سالگرد تاسيسش را جشن مي‌گيرد براي مردم اين كشور آرزوي صلح و امنيت دارم. مثل يك دوست شما را تشويق مي‌كنم كه بر ترس‌ها و نگراني‌هاي خود غلبه كنيد و اين پروسه ديپلماتيك را با همسايگان عرب خود ادامه دهيد تا به صلحي پايدار در منطقه دست پيدا كنيم. اين رويكرد طبيعتا براي تعداد زيادي از اسرائيلي‌ها مستلزم پذيرش و اعتراف تلخ و تاريخي است. همچنين حمايت خود را از يهوديان اعلام مي‌كنم و به آنها وعده مي‌دهم كه هر زمان امنيت و موجوديت اسرائيل به خطر بيفتد در كنار اين كشور خواهم بود.
٭ اين گفت‌و‌گو صرفا به‌منظور آشنايي خوانندگان با ديدگاه‌هاي جانبدارانه رئيس‌جمهور فرانسه از اسرائيل چاپ شده و ديدگاه روزنامه نيست.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن