تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ادامه تصميمات دولت براي حل مشكل مسكن اعلام شدمهلت به مالكان خانه‌هاي خالي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: در ادامه تصميمات دولت براي حل مشكل مسكن اعلام شدمهلت به مالكان خانه‌هاي خالي
سخنگوي دولت: ظرف شش ماه نبايد خانه خالي داشته باشيمهر كس بيش از يك خانه دارد يا بفروشد يا اجاره دهد.
در راستاي اجراي طرح دولت براي ساماندهي بخش مسكن
ضرب‌الاجل 6 ماهه دولت براي تعيين تكليف خانه‌هاي خالي
زهرا واعظ – سخنگوي دولت در تشريح بخشي از برنامه دولت براي كنترل قيمت مسكن به مصوبه دولت در خصوص خانه‌هاي خالي اشاره كرد كه بر اساس آن اشخاصي كه صاحب حداقل 2 خانه خالي هستند، موظف شدند ظرف مدت 6 ماه از تاريخي كه اعلام خواهد شد يكي از خانه‌هاي خالي خود را اجاره دهند يا براي فروش بگذارند يا خانواده خود را در آن اسكان دهند.
غلامحسين الهام در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي ضمن تشريح آخرين اقدامات دولت در زمينه ساماندهي مسائل مربوط به مسكن افزود: بر اساس تصميم كارگروه مسكن، دولت كه بر اساس ماده 4 قانون تعزيرات حكومتي گرفته شده ظرف 6 ماه از تاريخ ابلاغ شده نبايد خانه خالي داشته باشيم.
وي با بيان اينكه تصميمات ديگري نيز در زمينه مسائل مربوط به مسكن از جمله وضعيت اجاره مسكن از سوي دولت اتخاذ شده است، گفت: پس از نهايي شدن اين تصميمات آنها را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
وي در اين نشست همچنين از مكلف شدن تمامي دستگاه‌ها و موسسات دولتي براي به فروش گذاشتن املاك ومستغلات در اختيار خود، خبر داد.
الهام در ادامه سخنان خود با تشريح بخش‌هايي از قانون ساماندهي حمايت از توليد و عرضه مسكن كه به منظور روان‌سازي و بهبود وضعيت در اين عرصه، توسط كارگروه مسكن دولت تنظيم و از سوي رييس جمهور ابلاغ شده است، گفت: اين قانون پس از انتشار در روزنامه رسمي، تا مدت مقتضي لازم‌الاجرا خواهد بود. سخنگوي دولت در تشريح اين قانون با اشاره به برخي از مواد آن اظهار كرد: بر اساس ماده «15» قانون ساماندهي حمايت از توليد و عرضه مسكن، اراضي باير با كاربرد مسكوني، در محدوده شهر‌هايي كه دولت تعيين مي‌كند، سالانه مشمول ماليات 12درصدي مبني بر ماخذ ارزش مالي ملك مي‌شوند.
وي افزود: بر اساس اين قانون، مالكين موظفند تا آخر ارديبهشت هر سال، گزارش زمين‌هاي باير مسكوني خود را به دفتر مالياتي حوزه مربوطه ارائه كنند و شهرداري‌ها نيز مكلف مي‌شوند تا ظرف شش ماه، زمين‌هاي باير موجود در حوزه خود را شناسايي و به دفتر مالياتي مزبور ارائه كنند.
الهام ادامه داد: همچنين، براساس ماده «16» اين مصوبه، به توليد مسكن براي گروه‌هاي كم درآمد و توليد مسكن در بافت‌هاي فرسوده، از حيث عوارض ساخت و عوارض مربوط به تراكم، 50 درصد تخفيف تعلق مي‌گيرد و نيم ديگر را نيز مي‌توان به صورت اقساط و بدون كارمزد پرداخت كرد.
سخنگوي دولت افزود: طبق مصوبه مذكور، دولت نسبت به تامين و توليد مصالح مورد نياز بخش مسكن مبني بر فن‌آوري‌هاي نوين و استانداردها اقدام و در صورت نياز براي واردات اين اقلام مجوز صادر مي‌كند.
آدرس داده‌ام
سخنگوي دولت در بخشي از اين نشست خبري به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ گفت.خبرنگاري از سخنگوي دولت پرسيد: شما از كاهش قيمت مسكن تا 30درصد در برخي استان‌ها خبر داده بوديد كه در مطبوعات در باره محل آن جنجال بسياري ايجاد شد؛ اين مناطق دقيقا در كجاي كشور بوده و طرح‌هاي دولت در اين زمينه قيمت مسكن در تهران را چقدر كاهش داده است؟
سخنگوي دولت پاسخ داد: برخي نشريات آدرس اين مناطق را داده اند. اگر ملاحظه كنيد در برخي از نشريات منتقد دولت هم آدرس داده شده و كد و مشخصات كاهش اين قيمت را در گزارشات متعدد مطرح كرده اند.
وي افزود: البته من گفتم كاهش قيمت مسكن تا 30درصد كه واقعيت هم دارد و در برخي استان‌ها و شهرستان‌ها محقق شده است. الهام يادآور شد: اين روند با پيگيري سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت بايد استمرار پيدا كند.
ما هم با اين رويكرد اين موضوع را دنبال مي‌كنيم. وضعيت مسكن با اين سياست‌ها به ثبات خواهد رسيد و كاهش بيشتري نيز خواهيم داشت.
خبرنگاري ازسخنگوي دولت خواست تا آدرس اين مناطق را كه به برخي نشريات اعلام شده براي آگاهي عمومي در اين جلسه هم اعلام كند كه وي گفت: شما هم اگر به اين پديده كمك كنيد بهتر است تا در مقابل آن بايستيد! وي اصرار خبرنگار براي ذكر مصاديقي از اين كاهش قيمت و مناطق آن را بي‌پاسخ گذاشت.
برنامه خاصي داريد؟
الهام در پاسخ به خبرنگاري كه به اظهارات رييس‌جمهور در خصوص توطئه ربودن وي در عراق اشاره كرد و گفت: چرا نمي‌خواهيد در اين باره توضيحي بدهيد و آيا اين توطئه بنا بر گفته يك سايت خبري از جانب آمريكا بوده يا خير، گفت: پس انتظار داشتيد از چه ناحيه‌اي باشد؟ موضوع مشخص است از كجا بوده، چرا عجله داريد الان همه موارد گفته شود.
وي تاكيد كرد: صبر و حوصله كنيد.
خبرنگار از الهام پرسيد مگر اتفاق خاصي قرار است بيفتد كه وي پاسخ داد: آيا شما برنامه خاصي داريد؟!
احمدي‌نژاد طرح تحول اقتصادي را تشريح مي‌كند
سخنگوي دولت از برنامه رييس‌جمهور براي توضيح پيرامون اصلاحات ساختاري اقتصادي در روز دوشنبه به‌صورت مستقيم از طريق سيماي جمهوري اسلامي ايران خبر داد. به گفته الهام، رييس‌جمهور در جريان اين ارتباط مستقيم و رودررو با مردم گفت‌و‌گو كرده و طرح تحولات ساختاري دولت در عرصه اقتصاد كشور را تشريح خواهد كرد.
خبرنگار دنياي اقتصاد از سخنگوي دولت سوال كرد كه ‌جوهره اصلي طرح تحول اقتصادي به گمان بسياري از صاحبنظران اقتصادي، ساماندهي يارانه‌‌هاي انرژي و به تبع آن نقدي كردن يارانه‌ها است. آيا مي‌توان حذف بنزين يارانه سهميه‌بندي خودروهاي لوكس و پرمصرف را گام اول اين ساماندهي تلقي كرد؟ سخنگوي دولت درپاسخ گفت:‌موضوعي كه رييس‌جمهور درباره آن صحبت خواهد كرد، درخصوص اصلاحات ساختاري اقتصاد است كه شامل بخش‌‌هاي مختلف خواهد شد؛ اما بحث بنزين و تصميمات راجع به سهميه‌بندي، برنامه جاري و عادي است؛ در حالي‌كه بحث اصلاحات ساختاري بحث عميق مبنايي است و نبايد آنها را برهم منطبق كرد و اين دو حوزه كاملا مستقل هستند. وي درباره نشست اخير دولت بابرخي نمايندگان مجلس درخصوص مسائل اقتصادي و تحولات ساختاري تصريح كرد: مسائل مربوط به اصلاحات ساختاري اقتصادي مسائلي است كه نمايندگان مجلس نيز بايد در جريان برنامه‌هاي دولت قرار بگيرند و با طرح نظرات خود به تبادل نظر با قوه مجريه بپردازند و همانطور كه ذكر شد رييس‌جمهور نيز در اين خصوص روز دوشنبه در گفت‌و‌گويي رودررو توضيحاتي را به مردم ارائه خواهند كرد.
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن