تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812824633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجام خدمات دستگاه هاي اجرايي در روستاها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: انجام خدمات دستگاه هاي اجرايي در روستاها
به گزارش واحد مركزي خبرمحمدعلي دارياني در مراسم امضاي تفاهم نامه وزارتخانه هاي نيرو و فناوري اطلاعات و ارتباطات افزود : براساس قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، دولت بايد برنامه كاهش سفرهاي درون شهري را كه توسط طرح "درگاه خدمات دولتي " اجرا مي شود در دستور كار قرار دهد. به همين منظور وزارت نيرو تصميم گرفت با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي روستاهايي كه داراي امكانات لازم هستند تمهيداتي در نظر بگيرد تا بتوانند از فناوري ارتباطات براي دريافت خدمات دستگاه هاي اجرايي استفاده كنند.

معاون وزير نيرو تصريح كرد: اين بدان معناست كه با اجرا و دايري اين دفاتر در روستاها، خدماتي از قبيل تقاضاي انشعاب آب و برق و فاضلاب ، پرداخت قبوض آب و برق ، تشكيل پرونده و رسيدگي به اشكالات پرونده و ايرادهاي قبوض و حوادث شبكه در اين دفاتر از طريق شبكه هاي اينترنتي به ادارات مربوطه منتقل و پيگيري مي شود.

وي از همكاري و آمادگي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين زمينه قدرداني كرد و گفت : در حال حاضر 6 هزار دفتر ICT روستايي و مخابراتي در كشور فعال است كه بخشي از فعاليت آنها در اختيار مشتركان روستايي وزارت نيرو قرار مي گيرد.

اين مقام وزارت نيرو با ابراز اميدواري از اينكه كه با اجراي اين طرح در هزينه ، وقت روستاييان كاهش چشمگيري ديده شود، افزود : اين طرح از چندين هزار مسافرت غير ضروري به شهر كه هزينه و وقت زيادي را از مردم روستا مي گيرد جلوگيري مي كند .

براساس متن اين تفاهم نامه كار گروهي مشترك از كارشناسان اين دو وزارت خانه تشكيل و درمدت سه ماه بايد درخصوص تدوين و اجرايي كردن محورهاي مورد همكاري اقدام كنند .

دارياني در پايان استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در زمينه خدمات رساني مطلوب به مردم را اجتناب ناپذير دانست و اظهار داشت : وزارت نيرو با افزايش طول شبكه فيبر نوري در صدد است تا در ارتقاء سطح كيفي ارائه خدمات آب و برق به مردم و مشتركان در سراسر كشور چه در شهر و چه در روستا نقش بسزايي ايفا كند.

معاون وزير نيرو در مراسم رونمايي شبكه آمار و اطلاعات اين وزارتخانه با اشاره به لزوم اطلاع رساني و ارايه آمار درسريعترين زمان گفت: با سازماندهي وبرنامه ريزي دقيق بايد به سمت ايجاد يك پايگاه مرجع آماري برويم. محمد علي دارياني تصريح كرد: با راه اندازي شبكه آمار و اطلاعات وزارت نيرو در واقع آمار وزارت نيرو داراي يك درگاه آماري متمركز شد و از اين پس همه حوزه هاي مختلف وزارت نيرو با هماهنگي درباره توليد و ارايه آمارهاي يكدست در سريع ترين زمان به مخاطبان اقدام مي كنند .

معاون وزير نيرو ، برنامه ريزي و انتخاب روش هاي اشاعه آمار و اطلاعات را راهبردي اصولي براي توليد آمار در وزارت نيرو دانست.

وي با تاكيد بر اين كه همه حوزه هاي وزارت نيرو بايد درباره بارگذاري محتواي اين شبكه كمال دقت و صداقت را داشته باشند ادامه داد: اين شبكه بي شك به عنوان يك مرجع اصلي آمار صنعت آب و برق محسوب مي شود.

از جمله وظايف مهم اين سامانه اينترنتي ارايه گزارشهاي متنوع عملكرد وزارت نيرو در سريع ترين زمان است .

معاون وزير نيرو با تاكيد بر اجراي مفاد سند فناوري اطلاعات اين وزارتخانه براي استقرار هر چه مطلوب تر فناوري اطلاعات و ارتباطات در اركان وزارت نيرو اضافه كرد: براي ساماندهي فعاليت هاي آماري وزارت نيرو و يك پارچه سازي فعاليت هاي آماري نظام نامه آمار و اطلاعات وزارت نيرو به زودي ابلاغ مي شود .

دارياني از همكاري و آمادگي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين باره قدرداني كرد و گفت: در حال حاضر شش هزار دفتر ICT روستايي و مخابراتي در كشور فعال است كه بخشي از فعاليت آن ها در اختيار مشتركان روستايي وزارت نيرو قرار مي گيرد .

براساس متن اين تفاهم نامه كارگروهي مشترك از كارشناسان اين دو وزارت خانه تشكيل مي شود و ظرف مدت سه ماه بايد به تدوين و اجرايي نمودن محورهاي مورد همكاري اقدام كنند .

رئيس گروه آمار و اطلاعات وزارت نيرو هم هدف از ايجاد شبكه آمار و اطلاعات وزارت نيرو را اطلاع رساني مناسب متمركز و هماهنگ با موضوع آمار صنعت آب و برق در يك شبكه مركزي، ارايه آمار دقيق به روز با طبقه بندي و دسته بندي ساده، تسريع در گردآوري و قابل دسترس بودن آمارهاي صنعت آب و برق در يك مكان، راه اندازي نظام رايانه اي آماري وزارت نيرو و سرعت در ارايه گزارش هاي عملكردي بيان كرد.

وي همچنين از استقرار نظام رايانه اي آماري در وزارت نيرو خبر داد و گفت: اين بخش در واقع يك سامانه نرم افزاري آماري است كه وظيفه آن ايجاد سامانه ارسال و جمع آوري آمار از نقطه ثبت تا اشاعه اطلاعات بدون واسطه است .

هم اكنون در روستاهاي كشور چندين دفتر ارتباطات و فناوري اطلاعات در ارايه خدمات آب و برق فعال هستند و انتظار مي رود پس از اجرايي كردن اين تفاهم نامه تعداد اين دفاتر در روستاها افزايش داشته باشد .

گفتني است شبكه امار و اطلاع وزارت نيرو امروز با حضور جمعي از معاونان و مشاوران وزير و مديران مركز آمار ايران رونمايي شد .

نشاني اينترنتي اين شبكه http://isn.moe.org.ir است .
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن