واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مرتضی nvcd24-07-2007, 03:05 AMسلام از روزی که تری دی مکس رو شروع کردم یه سری طرح ونقشه داشتم که بتونم اونها رو به انجام برسونم الان تقریبا با تری دی اشنام ولی مشکل زیاد دارم.سوالاتی داشتم که می خواستم کمکم کنید. با تشکر مرتضی nvcd24-07-2007, 03:16 AMهمانطور که از عنوان پیداست سوالم در مورد شکستن یه جسم در برخورده می دونم که چطور باید جسم رو توی riged body collection و fracture یزارم.ولی مشکلم اینه که نمی تونم یه جسم واحد رو به چند تیکه تبدیل کنم . مثلا یه شیشه با چندین تیکه چطور درست می شه که بتونه توی fracture کار بکنه. لازم به ذکره که من روش boleane رو امتحان کردم ولی اولا وقت گیره ثانیا تیکه های درست شده کامل نیستند یعنی ممکنه یه وجه رو نداشته باشند و برای همین توی پیش نمایش کار نمی کنند. توی help مکس ابزار جدید procutter رو برای این کار توصیه کرده ولی من از اون سر در نمی ارم اگه کسی این رو هم بلده بگه ممنون Aminzikzak24-07-2007, 10:29 AMخوب من زیاد از مکس سر در نمیارم ولی میدونم برای شکستن شیشه (خرد شدن) باید از پارتیکل استفاده کرد... تا طبیعی تر دربیاد ... hrgh224-07-2007, 05:14 PMببين دوست من برايشكستن شيشه يا هرچيزي تو ميتواني قسمتcreate / particle system/ parray را انتخاب كني و بكشي و دكمه Pick object را بزني و جسم مورد نظرت را انتخاب كني بعد بري به پارامتر load / save presets يكي از حالاتي كه هست را ( bubbles , comet و .. ) را انتخاب كني و انيميشن را اجرا كني يا مي توني از ايزار pbomb استفاده كني. مرتضی nvcd25-07-2007, 05:37 AMببين دوست من برايشكستن شيشه يا هرچيزي تو ميتواني قسمتcreate / particle system/ parray را انتخاب كني و بكشي و دكمه Pick object را بزني و جسم مورد نظرت را انتخاب كني بعد بري به پارامتر load / save presets يكي از حالاتي كه هست را ( bubbles , comet و .. ) را انتخاب كني و انيميشن را اجرا كني يا مي توني از ايزار pbomb استفاده كني. سلام اینهایی که شما گفتید رو می دونم .ولی اینها جسم رو تیکه تیکه می کنن و توی جا های دیگه استفاده می شن من منظورم reactor هاست. مرتضی nvcd25-07-2007, 05:44 AMسلام یه سوال دیگه: بعضی اوقات توی یه پروژه کلی یک قسمت رو امروز می سازیم یه قسمت رو فردا.و وقتی می خوام هر دو رو توی یک فایل قرار بدم تا با هم تکمیل کنم نمی شه .منظورم یه چیزی شبیه merge کردن Animation Keys هاست.فرض کنید امروز انیمیشن راه رفتن تا یه دری رو ساختم که 600 فریمه حالا فردا انیمیشن همون کاراکتر در حال ورود به داخل را ساختم با 1000 فریم.من می خوام بدونم چطور باید 1000 فریم دوم رو به 600 فریم اول اضافه کنم تا بشه 1600 فریم و کار تکمیلی تو دستم بیاد. hamishebahar25-07-2007, 09:05 AMسلام یه سوال دیگه: بعضی اوقات توی یه پروژه کلی یک قسمت رو امروز می سازیم یه قسمت رو فردا.و وقتی می خوام هر دو رو توی یک فایل قرار بدم تا با هم تکمیل کنم نمی شه .منظورم یه چیزی شبیه merge کردن Animation Keys هاست.فرض کنید امروز انیمیشن راه رفتن تا یه دری رو ساختم که 600 فریمه حالا فردا انیمیشن همون کاراکتر در حال ورود به داخل را ساختم با 1000 فریم.من می خوام بدونم چطور باید 1000 فریم دوم رو به 600 فریم اول اضافه کنم تا بشه 1600 فریم و کار تکمیلی تو دستم بیاد. سلام دوست من براي باز كردن انيميشن از منوي فايل گزينه merge رو انتخاب ميكني. براي اينكه بخواي فريم رو جلوتر ببري .اول فريم رو به 1600 تبديل ميكني و بعد هم روي شي كليك مي كني و روي نوار فريم چند تا خط عمودي ظاهر ميشن شما بايد با درگ كردن همه اونا رو انتخاب و بعد به هزار فريم جلوتر ببري. اگه خونه بودم با تصوير برات ميزاشتم. قربانت علي:11:. مرتضی nvcd25-07-2007, 09:42 AMسلام دوست من براي باز كردن انيميشن از منوي فايل گزينه merge رو انتخاب ميكني. براي اينكه بخواي فريم رو جلوتر ببري .اول فريم رو به 1600 تبديل ميكني و بعد هم روي شي كليك مي كني و روي نوار فريم چند تا خط عمودي ظاهر ميشن شما بايد با درگ كردن همه اونا رو انتخاب و بعد به هزار فريم جلوتر ببري. اگه خونه بودم با تصوير برات ميزاشتم. قربانت علي:11:. دستت طلا عزیز جان hrgh225-07-2007, 07:13 PMاين كاربه وسيله bone يا كاراكتر استوديو انجام ميشه كه آموزششون در help و tutorials مكس هستش مرتضی nvcd27-07-2007, 04:47 AMسلام توی تری دی مکس اکثر کار ها برای انیمیشن هست تا مدل سازی و خوب ساخت انیمیشن توی یک محیط سه بعدی پی زمینه ای رو احتیاج داره که با گردش دوربین زمینه ثابت بمونه مثل دنیای واقعی .اما اگه پس زمینه محیط Environment مکس رو توی رندر ببینیم تصویر پشت ثابت و همراه دوربین به هر طرف می اد که چندان محیط رو سه بعدی نمی کنه.می خواستم بدونم چه راهای برای این کار وجود داره؟ the_god_of_3dsmax29-07-2007, 07:25 PMیه کره بزرگ و.... مرتضی nvcd30-07-2007, 02:13 AMیه کره بزرگ و.... شما درست می فرمایید ولی یه کم مشکله.مثلا هر چی بزرگ هم باشه باز وقتی می خواید از جایی به جایی حرکت کنید تصویر پس زمینه یکم بزرگ یا کوچیک می شه the_god_of_3dsmax31-07-2007, 01:43 AMراه دیگه ای هم هست تو متریال ادیتور backgound رو اضافه می کنی و در حالت screen و کره می زاری مرتضی nvcd05-08-2007, 02:56 AMاز پاسخ هایی که دادید متشکرم ولی سوال اولم رو هنوز بی جواب گذاشتید کسی هست بیشتر کمکم کنه؟ مرتضی nvcd10-08-2007, 02:36 AMسلام مکس من دچار اشکال شده کسی می تونه کمک کنه: وقتی می خوام از reactor استفاده کنم توی صفحه بعد از انالیز world که دیگه باید تصویر بیاد اون بالای عنوان نوشته می شه open GL و بعد هم ایرور و بسته شدن یک دفعه نرم افزار . البته قبلا این طور نبود و خود سیستم display مکس Direct 3D هست و قبلا هم که از reactor استفاده می کردم اون بالا همون Direct 3D رو می نوشت ولی الان نمی دونم چطور شد یه دفعه عوض شد و دوباره که مکس رو ریست می کنی باز هم همون open GL می شه. راستی وقتی هم تغییرش می دم(این رو از help مکس یاد گرفتم )مثل قبل کار نمی کنه و اگه تعداد اجسام رو از 3 بالا تر ببری باز قفل می کنه و خودش بسته می شه. اگه کسی چیزی می دونه که کمکم میکنه لطفا بگه که خیلی ضروری احتیاج دارم hamishebahar12-08-2007, 11:37 AMسلام دوست من براي منم اين مشكل پيش ميامد ولي من تحملش ميكردم اگه نتونستي دوباره مكس رو نصب كن. من هم وسط كار يهو مكس بسته ميشد و ارور ميداد. فكر كنم اين براي رم سيستم باشه كم مياره و جوابنميده و مكس هم بلافاصه بسته ميشه. قربانت علي مرتضی nvcd14-08-2007, 03:50 AMاره عزیز من هم دارم به این نتیجه می رسم که این رم و کارت گرافیکم رو فکری به حالش بکنم الان هم خیلی رو رگ غیرتش داره کار می کنه وگرنه دارم دوستایی که اصلا کامپیوترشون هنگ می کنه:2: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1144]