تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819151600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چابهار مناسب‌ترين گزينه براي ترانزيت كالا به افغانستان است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چابهار مناسب‌ترين گزينه براي ترانزيت كالا به افغانستان است
خبرگزاري فارس: معاون اول رييس جمهور افغانستان در چابهار گفت: رشد و توسعه اقتصاد افغانستان براي ترانزيت كالا به بندر چابهار نيازمند است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد چابهار، مدير عامل منطقه آزاد چابهار امروز با معاون اول رييس جمهور افغانستان ديدار كرد كه در اين ديدار «احمد ضياء مسعود» افزود: رشد و توسعه اقتصاد افغانستان نيازمند بنادر و مسيرهاي ترانزيت براي واردات و صادرات كالا به افغانستان است و چابهار مناسب ترين گزينه براي اين شكوفايي و رونق اقتصادي است و ما خواهان همكاري ويژه با منطقه آزاد تجاري و صنعتي چابهار هستيم.
وي در اين ديدار موافقت خود را با سفر هيئتي متشكل از مقامات و فعالان اقتصادي افغان مقيم در افغانستان و ساير كشورها براي بررسي و شناخت پتانسيل هاي منطقه آزاد چابهار اعلام كرد و اظهار اميدواري كرد با انجام اين سفر شاهد افزايش مبادلات تجاري و ترانزيتي في مابين افغانستان و جمهوري اسلامي ايران به ويژه از طريق منطقه آزاد تجاري چابهار باشيم و مسير انحصاري كشور همسايه جنوبي افغانستان نيز شكسته شده و افزايش چشمگير در رونق تجارت از چابهار به افغانستان شاهد باشيم.
آقاي احمد ضياء مسعود در پايان اين ملاقات با توجه به نياز كشور افغانستان به مواد سوختي خواهان امكان سنجي ترانزيت سوخت به افغانستان از طريق منطقه آزاد چابهار شد.
در اين ديدار رييس هيات مديره و مدير عامل منطقه آزاد چابهار به تشريح موقعيت استراتژيك منطقه آزاد چابهار پرداخت و اظهار داشت: با توجه به استقرار اين منطقه در حوزه اقيانوس هند و درياي عمان و كوتاه ترين مسير ترانزيتي منطقه آزاد چابهار به افغانستان خواهان همكاري في مابين و توسعه روابط مابين افغانستان و منطقه آزاد چابهار شد.
محمد طاهر باقري زاده راه اندازي پرواز بين منطقه آزاد چابهار و كابل و ساير شهرهاي مهم افغانستان را حائز اهميت دانست و خطوط كشتيراني مشترك و همچنين حمل و نقل مشترك زميني را بين دو كشور مطرح ساخت.
وي آمادگي منطقه چابهار را بر پذيرش دانشجويان افغان براي تحصيل در دانشگاه بين المللي و همچنين ايجاد شعبه دانشگاه بين المللي چابهار در كابل را به معاون اول رييس جمهور افغانستان اعلام كرد.
مدير عامل منطقه آزاد در ادامه در خصوص توسعه بندر چابهار و توجه ويژه دولت جمهوري اسلامي ايران در تبديل بندر چابهار به عنوان كريدور ترانزيت شمال – جنوب و همچنين كريدور شرق – غرب تاكيد كرد و خاطر نشان كرد: با راه اندازي تاسيسات جديد بندري و توسعه حمل و نقل ريلي و جاده اي كه در دستور كار دولت قرار گرفته است منطقه آزاد چابهار نيازهاي كالايي كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز به ويژه كشورهاي محصور در خشكي را تامين خواهد كرد.
طاهري در خاتمه افزود: منطقه آزاد چابهار مي تواند در ارسال كالا به افغانستان و از طريق افغانستان به كشورهاي ثالث به ويژه كشورهاي شمالي افغانستان از جمله تاجيكستان و ازبكستان با كابل همكاري مشترك داشته باشد.
انتهاي پيام/ص
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن