تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819675457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خراسان جنوبي: اجراي منويات مقام معظم رهبري از سوي دولت سبب ارتقاء كشور شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار خراسان جنوبي: اجراي منويات مقام معظم رهبري از سوي دولت سبب ارتقاء كشور شد
خبرگزاري فارس: استاندار خراسان جنوبي گفت: حركت مقتدرانه دولت نهم در اجراي منويات مقام معظم رهبري يعني اجراي سياست عزت، حكمت و مصلحت سبب ارتفاع و ارتقاء جمهوري اسلامي ايران شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، سيد صولت مرتضوي امروز در جلسه شوراي اداري استان، حماسه سوم تير هشتاد و چهار را حركتي مبارك و نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: اين حماسه جهت گيري ها و نظريه پردازي هاي داخلي و اميدهاي بيگانگان را تغيير داد و به نااميدي تبديل كرد.
وي همچنين انتخاب سوم تير ماه را آغازي براي بازگشت به شعارها و ارزش هاي اوليه انقلاب، احياكننده آرمان هاي امام خميني ره و برطرف كردن دغدغه هاي رهبري انقلاب دانست و تصريح كرد: اكنون كه سه سال از اين انتخاب مي گذرد دستاوردهاي آن در ابعاد مختلف بين المللي، ملي و استاني قابل ارزيابي و ارائه است.
استاندار خراسان جنوبي اذعان داشت: اگر امروز دستگاه هاي نظرسنجي و سايت هاي اينترنتي بدون سانسور وارد ارزيابي شوند به تحقيق مي توان ادعا كرد كه نظام ايران در بين نظام هاي حاكم بر جهان در زمره برترين ها است.
مرتضوي گفت: امروز در عرصه هاي بين المللي معادلات حاكم بر جهان بدون حضور ايران معادلاتي لاينحل و بسيار پيچيده است و هر جا كه ايران وارد مي شود اعتماد ملل جهان را به دنبال دارد و در اين خصوص بايد صاحب نظران سخن بگويند.
وي با بيان اينكه دولت نهم با طرحي نو عزت عمومي را نهادينه و حق مردم را استيفا كرد، اظهار داشت: اين دولت با پشتوانه ملت اقدامات شجاعانه اي را انجام داد كه در طول تاريخ انقلاب كم نظير و يا بي نظير بوده كه از جمله آن مي توان به رقم خوردن امنيت رواني، اجتماعي و سياسي در اين دولت نام برد.
استاندار خراسان جنوبي به شاخصه هاي عملكرد دولت نهم در اين استان اشاره كرد و گفت: توفيقاتي كه خراسان جنوبي در بخش هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و امنيتي در طول خدمت دولت نهم داشته غير قابل مقايسه با دوران هاي مختلف است.
مرتضوي يكي از دغدغه هاي بزرگ جوانان و مردم استان را اشتغال، مسكن و ازدواج دانست و تصريح كرد: در اين استان و با حمايت هاي دولت تاكنون در كارگروه اشتغال يازده هزار و يكصد و ده طرح به تصويب رسيده كه براي عملياتي شدن اين طرح ها سيصد و پنجاه و هفت ميليارد تومان تسهيلات در اختيار بانك هاي عامل و صاحبان طرح قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: از اين تعداد طرح بالغ بر دويست و هفتاد ميليارد تومان انعقاد قرار داد صورت گرفته و مجموعه طرح هايي كه تصويب و انعقاد قرارداد شده سي و هفت هزار و ضضصد و نوزده فرصت شغلي به دنبال دارد.
استاندار خراسان جنوبي در خصوص ارزيابي از طرح هاي اقتصادي تصويب شده در كارگروه استان و عملياتي شدن آن نيز گفت: در اين زمينه از چند مرجع نظرخواهي انجام و هر سه ماه يكبار انحراف از معيارها شناسايي مي شود كه نتيجه آن نشان داده است كه بالغ بر نود و هشت درصد از طرح ها اجرايي شده است.
مرتضوي به طرح مورد مطالعه سازمان بيمه تأمين اجتماعي استان اشاره كرد و افزود: برابر آمار و ارقام اداره كل بيمه تأمين اجتماعي از بدو تأسيس تأمين اجتماعي در استان تا شهريور هشتاد و چهار كل بيمه شدگان تأمين اجتماعي چهل و يك هزار و سيصد و شصت و هشت نفر بوده است كه اين رقم در اسفند هشتاد و شش به دوازده هزار و ششصد نفر رسيده است.
وي اشتغال سالانه ايجاد شده در سه سال گذشته در استان را يازده هزار فرصت شغلي عنوان كرد و افزود: در بخش صنعت نيز تا ابتداي شهريور هشتاد و چهار تنها دويست و سي و چهار جواز تأسيس در استان صادر شده كه اين رقم از شهريور هشتاد و چهار تا اسفند هشتاد و شش به شانزده هزار و پنج جواز با ايجاد فرصت شغلي بيش از چهل و چهار هزار ريال رسيده است.
استاندار خراسان جنوبي در خصوص اقدامات دولت در بخش مسكن استان نيز گفت: در اين بخش در سطح استان امروز بيش از يك هزار هكتار زمين آماده واگذاري است و با وجود ايجاد يك شهرك جديد با وسعت يك هزار هكتار در نزديكي شهر بيرجند در حال حاضر هيچ مانعي براي واگذاري زمين در قالب پروژه مسكن مهر در هيج كجاي استان نداريم.
مرتضوي متراژ زمين هاي واگذار شده در استان را تاكنون يك ميليون و دويست هزار متر مربع دانست و گفت: تعداد پروانه هاي شهري صادر شده ساختماني در استان نيز پنج هزار و هفتصد پروانه است و حدود ده هزار واحد مسكوني نيز در حال ساخت داريم.
وي ادامه داد: در بخش مسكن روستايي هم از سال هشتاد تا هشتاد و چهار تنها يك هزار و چهل و هشت واحد مسكوني در سطح استان مقام سازي شده و از سال هشتاد و چهار تاكنون نيز 13 هزار و 680 واحد مسكوني روستايي در سطح استان مقام سازي شده است.
استاندار خراسان جنوبي اعطاي تسهيلات ازدواج به 20 هزار و 670 نفر، واگذاري سهام عدالت براي 112هزار نفر و توزيع بن رفاهي بين 260 هزار نفر در هر سال را از ديگر اقدامات دولت نهم در طول خدمتش در استان برشمرد.
مرتضوي به توسعه آموزش عالي استان در اين مدت اشاره كرد و گفت: تعداد رشته هاي تحصيلي دانشگاه بيرجند در طول خدمت دولت نهم در مقطع كارشناسي چهل و نه درصد، در مقطع كارشناسي ارشد نود درصد و در مقطع دكتري سيصد درصد رشد داشته است.
وي همچنين با بيان اينكه تعداد دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند نيز در اين مدت پنجاه و شش درصد افزايش يافته است، افزود: كل تخت هاي بيمارستاني استان نيز از سيصد و شصت و پنج تخت با رشد نود و شش درصدي به هفتصد و پانزده تخت رسيده است.
استاندار خراسان جنوبي در خصوص رونق اقتصادي استان گفت: مجموع درآمدهاي استاني خراسان جنوبي در پايان سال هشتاد و سه دوازده ميليارد تومان بوده كه با رشد دويست درصدي در پايان سال هشتاد و شش به سي و دو ميليارد تومان افزايش يافته است.
مرتضوي اضافه كرد: مجموع مانده سپرده هاي بانكي استان نيز از دويست و هفتاد مليارد تومان در پايان سال هشتاد و سه به هفتصد و پنج ميليارد تومان در پايان سال هشتاد و شش رسيده است.
وي توسعه بخش مخابراتي استان را يادآور شد و اظهار داشت: تا ابتداي دولت نهم يكصد و شصت هزار خط تلفن ثابت و نوزده هزار خط تلفن همراه در استان واگذار شده كه اين رقم در دولت نهم تاكنون به ترتيب با هفتاد و سه درصد رشد در بخش تلفن ثابت به دويست و هشتاد هزار خط و با رشد ششصد و پنجاه درصد در بخش تلفن همراه به يكصد و چهل و پنج هزار خط رسيده است.
استاندار خراسان جنوبي با بيان اينكه تا پايان امسال بالغ بر هشتاد و پنج درصد مصوبات سفر اول هيئت دولت به خراسان جنوبي به بهره برداري مي رسد، افزود: بر اساس ارزيابي كارشناسان كليه نيازهاي استان در سفر دوم هيئت دولت به تصويب رسيده است.
مرتضوي تصريح كرد: قطعا حجم عظيم اين اقدامات و افزايش سرمايه گذاري و نقدينگي سبب تغيير و بالا بردن قدرت خريد مردم، رونق اقتصادي، ساختماني، افزايش درآمد تجار و سرمايه گذاران و افزايش درآمد ناخالص استان شده كه اين خود بر افزايش تورم تأثير گذار است.
وي با تأكيد براينكه دولت بر آن است تا كمر غول تورم را با مساعدت مردم به فضل الهي بشكند، خاطرنشان كرد: برخي براي درست كردن آشفته بازار از طريق ايجاد جو رواني و شايعه در بين مردم تلاش مي‌كنند كه اين افراد خوشبختانه با هوشياري مردم و دولت روسياه شدند.
انتهاي پيام/ص
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن