تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

471 واحد صنعتي و معدني در ايام بزرگداشت روز صنعت ومعدن افتتاح مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 471 واحد صنعتي و معدني در ايام بزرگداشت روز صنعت ومعدن افتتاح مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون وزير صنايع و معادن از راه اندازي 471 واحد صنعتي و معدني در ايام بزرگداشت روز صنعت و معدن خبر داد و گفت: اين واحدها با 2 هزار ميليارد تومان و 700 ميليون دلار و هشت ميليون يورو راه اندازي مي شوند.


"حسن شيخ نيا" روز شنبه در يك نشست خبري در محل وزارت صنايع و معادن برگزار شد، ‌افزود: با راه اندازي اين واحدها بيش از 22 هزار فرصت شغلي جديد در كشور ايجاد مي شود.
وي گفت: بيشترين طرحها به ترتيب در استان هاي كرمانشاه با 35 طرح، آذربايجانشرقي با 33 طرح، ‌ايلام با 32 طرح، قزوين با 30 طرح و اصفهان با 29 طرح راه اندازي مي شود.
معاون منابع انساني و پشتيباني وزارت صنايع و معادن سپس به تشريح برنامه هاي روز صنعت و معدن پرداخت و گفت: در روز صنعت و معدن (دهم تيرماه) طي مراسمي 64 واحد و فعال نمونه بخش صنعت و معدن معرفي مي شوند.
شيخ نيا افزود: از مجموع اين 64 واحد و فعال نمونه، 27 واحد صنعتي، 20 واحد معدني و صنايع معدني، چهار پيشكسوت صنعتي، سه پيشكسوت معدني، ‌سه طرح نمونه، ‌يك مركز تحقيق نمونه، ‌يك مركز پژوهش نمونه، يك مركز فني و مهندسي نمونه، يك خوشه صنعتي نمونه، يك شهرك صنعتي نمونه، يك ناحيه صنعتي نمونه و يك مجتمع كارگاهي نمونه هستند.
وي افزود: به مناسبت بزرگداشت هفته صنعت و معدن همچنين پنج همايش با موضوعات مختلف مرتبط با صنعت و معدن برگزار مي شود.
معاون وزير صنايع و معادن هدف از معرفي واحدهاي نمونه صنعتي و معدني را نشان دادن امنيت سرمايه گذاري و تشويق نسل جوان كشور به سرمايه گذاري در بخش هاي صنعتي و معدني عنوان كرد.
** تجميع نقديندگي در بانك صنعت ومعدن
معاون وزير صنايع و معادن از بررسي طرحي براي تامين نقدينگي مورد نياز بخش صنعت و معدن خبر داد و از اين طرح به نام "طرح تجميع نقدينگي" نام برد.
شيخ نيا افزود: براي تامين نقدينگي و سرمايه در گردش صنايع كشور طرحي در وزارت صنايع و معادن مطرح شده كه براساس اين طرح منابع مورد نياز واحدهاي صنعتي و معدني به سمت بانك صنعت و معدن هدايت خواهد شد.
وي هدف از ارايه اين طرح را تامين نيازهاي بخش صنعت و معدن با سرعت بيشتر و تقويت بنيه بانك صنعت و معدن عنوان كرد.
اين مقام وزارت صنايع و معادن در بخش ديگري از اين نشست خبري به تشريح برنامه هاي سال جاري اين وزارتخانه پرداخت.
شيخ نيا با اشاره به طرح آمايش سرزمين گفت: در اين طرح 800 پروژه صنعتي و معدني در 30 استان كشور شناسايي شد كه براي اين طرحها امتيازات ويژه اي مانند واگذاري زمين در شهرك هاي صنعتي، اعطاي تسهيلات و پرداخت يارانه سود تسهيلات و مشوق هاي ديگر پيش بيني شده است.
وي هدف از اجراي طرح آمايش سرزمين را توسعه متوازن كشور عنوان كرد.
معاون وزير صنايع و معادن تكميل طرح هاي نيمه تمام صنعتي را از ديگر برنامه هاي سال جاري اين وزارتخانه عنوان كرد و افزود: با هدايت منابع و مديريت تلاش خواهيم كرد طرحهاي نيمه تمام به اتمام برسد، امسال طرحهاي متعددي در زمينه سيمان، فولاد، آلومينيوم، مس و غيره به بهره برداري خواهد رسيد.
شيخ نيا، كنترل توليد كشور با استفاد ه از نرم افزار توليد شده در وزارت صنايع ومعادن را گام مهمي براي تهيه آمار و اطلاعات عنوان كرد و افزود: با اين كار توليد در كشور نظارت خواهد شد.
وي توسعه و تحكيم روابط صنعتي و معدني با كشورهاي خارجي، اعتماد سازي در بخش خصوصي و ايجاد شرايط مناسب كسب و كار، جلب مشاركت تشكل هاي بخش خصوصي در تصميم گيريها در حوزه صنعت و معدن را از ديگر برنامه هاي وزارت صنايع و معادن در سال جاري عنوان كرد.
اقتصام ** 1579 ** 1558
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن