تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از اخبار استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كوتاه از اخبار استان قزوين
خبرگزاري فارس: بهره‌برداري از 27 طرح جهاد كشاورزي، ارتقاي رشته‌هاي دانشگاه علوم پزشكي قزوين، مراسم عصري با شعر و كارگاه آموزشي شيوه استفاده از فرمون‌ها از اهم اخبار كوتاه استان قزوين در 24 ساعت گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، بهره‌برداري از 27 طرح عمراني و توليدي جهادكشاورزي در شهرستان بوئين زهرا آغاز شد.
اين طرح‌ها شامل سه طرح آبياري تحت فشار، سه طرح كانال انتقال آب، چهار طرح فروشگاه توزيع سم، دو واحد گلخانه، سه طرح شركت تعاوني روستايي، هشت طرح دام و طيور، يك طرح استخر پرورش ماهي و سه طرح آبخيزداري و منابع طبيعي است.
در اين طرح‌ها افزون بر 27 ميليارد و 783 ميليون ريال از محل تسهيلات بانكي و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي هزينه شده است .
با بهره‌برداري از اين طرح‌ها ضمن بهره‌مندي 800 خانوار روستايي از خدمات زيربنايي، زمينه اشتغال 210 نفر نيز در منطقه فراهم شد.

* ارتقاء رشته‌هاي دانشگاه علوم پزشكي قزوين
تعدادي از رشته‌هاي تحصيلي علوم پزشكي و خدوات بهداشتي و درماني قزوين از مقطع كارداني به كارشناسي ارتقاء يافت.
رشته‌هاي اتاق عمل، هوشبري، علوم آزمايشگاهي و بهداشت محيط كه در مقطع كارداني در دانشگاه ارائه مي‌شد به مقطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته ارتقاء يافت.
راهيابي به سه رشته اول با مدارك ديپلم و يا كارداني صورت مي‌گيرد و پذيرش در رشته بهداشت محيط فقط از مقطع ديپلم انجام مي‌پذيرد.
گفتني است ظرفيت پذيرش هر يك از رشته‌هاي مذكور 20 نفر در سال است.

* مراسم عصري با شعر
كانون مفاخر علمي و ادبي شهر محمديه مراسم عصري با شعر را برگزار كرد.
كانون مفاخر علمي و ادبي مجتمع فرهنگي و هنري نيايش محمديه به مناسبت گرامي‌داشت شاعر نامي عمر خيام مراسم شب شعري را با حضور هنرمندان، شاعران و مسئولان شهر محمديه برگزار كرد.

* كارگاه آموزشي شيوه استفاده از فرمون‌ها
كارگاه آموزشي شيوه استفاده از فرموني‌ها و جلب‌كننده‌هاي آفات گياهي در سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين برگزار شد.
در اين كارگاه آموزشي يك روزه كه با حضور كارشناسان بخش خصوصي و كارشناسان خدمات كشاورزي برگزار شد، شركت‌كنندگان درخصوص ضرورت توجه به آفات نباتي و گياهي و شيوه مبارزه با اين آفات مطالبي را بيان كردند.
در حال حاضر 100كارشناس در قالب طرح خريد خدمات كشاورزي در استان قزوين فعاليت مي‌كنند.

* تعاوني‌ها راه حل حفظ و احياي صنايع دستي
به منظور سازماندهي و افزايش ميزان مشاركت مردم و حفظ و احياي صنايع دستي و هنرهاي سنتي، نشست شركت‌هاي تعاوني و نهادهاي مردمي در شهرستان بوئين زهرا تشكيل شد.
در اين نشست رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بويئن زهرا با اشاره به روند صنايع دستي در اين شهرستان بيان داشت: نقش صنايع دستي براي ايجاد اشتغال و درآمد بركسي پوشيده نيست و توجه به اين صنعت از طريق حمايت دولت مي‌تواند راهكار مناسبي در جذب افراد در حوزه‌هاي مختلف صنايع دستي باشد.
علي صادقي افزود: كمك‌هاي مردمي در اين صنعت بسيار مهم است و عملكرد مطلوب زماني نمايان مي‌شود كه با مشاركت مردم بتوانيم براي حفظ و احياي صنايع دستي و هنرهاي سنتي تلاش كنيم تا با ايجاد پايگاه‌هاي مردمي، يك فرهنگ براي پذيرش و نگهداري از اين هنرها داشته باشيم.
فرماندار بوئين زهرا نيز گفت: ثبت و راه‌اندازي شركت‌هاي تعاوني و سازمان‌هاي مردم نهاد مي‌تواند راه حل مناسب جهت همكاري بخش خصوصي با دستگاه‌هاي دولتي باشد كه با صرف هزينه و زمان كمتر به نتيجه مثبت و كاربردي برسد.
فرج ا... فصيحي رامندي افزود: ايجاد تعاوني و نهادهاي مردمي مي‌تواند براي رسيدن به هدف‌هاي بزرگ و متعالي كه با همفكري و مشاركت افراد است بازده و بازخورد مناسبي به روند كار بدهد.

* صندوقچه مرواريد در كانون پرورش
همزمان با آغاز تعطيلات تابستان، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين، با دعوت از گروه تئاتر سيار از تاريخ سي ويكم خرداد تا چهارم تير ماه لحظات شاد و پرخاطره‌اي را براي كودكان و نوجوانان قزويني خواهد آفريد.
نمايش صندوقچه مروايدكاري از مركز تئاتر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است كه نويسندگي و كارگرداني آن را ناصر آويژه برعهده دارد كه اين گروه 22 اجرا در نقاط مختلف استان خواهد داشت.

* ديدار مدير كل با پيشكسوتان
مديركل ارشاد قزوين و اعضاء انجمن قرآن و نهج البلاغه با قاري برجسته كشوري ديدار كردند.
گفتني است اين ديدار به جهت كسب رتبه دوم اين استاد در مسابقات قرآن كشور هندوستان انجام گرفت.
گفتني است از نداف در جلسه شوراي اداري استان قزوين نيز به جهت كسب مقام دوم مسابقات هند تقدير بعمل آمده بود.
انتهاي پيام /ف
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن