تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806439810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهاي انواع مواد غذايي باز هم گران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: بهاي انواع مواد غذايي باز هم گران شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: با وجود اعلام مكرر مسوولان مبني بر غير قانوني بودن بهاي برخي كالاها در جامعه و افزايش بازرسان در راستاي كنترل و نظارت در اين خصوص ، قيمت انواع مواد غذايي در روزهاي اخير رو به افزايش گذاشته است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با تعيين دستمزد 230 هزار توماني براي مشمولان قانون كار و حقوق هاي 200تا 300هزار توماني بسيار از كارمنداي دولتي ، طبعا افراد طبقات متوسط و پايين روزهاي سختي را با اين افزايش قيمت هاي كاذب پيش رو داشته و خواهند داشت.
اگر چه افزايش قيمت ها فقط مربوط به سياست هاي اقتصادي داخلي نيست و بخشي از آن ناشي از
افزايش قيمت ها در سطح جهاني ، خشكسالي و كمبود مواد غذايي در جهان است، اما جدي نگرفتن كنترل و نظارت بر قيمت كالا براي مصرف كننده عاملي اصلي اين افزايش ها به شمار مي رود.
افزايش دل بخواهي و بي رويه و بدون كنترل و برخورد شديد حكومتي در باره برخي قيمت ها در كل كشور سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان را به تكاپو انداخته تا جريمه هايي را براي اين گروه از سودجويان محتكران و گران فروش در نظر بگيرد.
به عنوان نمونه هم اكنون قيمت هر كيلوگرم هلو در بازار ميوه و تره بار ساري يكصد " 100تومان" است و همين هلوي قرمز با ورود به بازار مصرف در تهران و شهرهاي بزرگ و حتي در بازار خرده فروشي شمال كشور به كيلويي 600تا700تومان مي رسد.
در حقيقت توليد كننده در اين زمينه با هزينه هاي كاشت و داشت و برداشت و فروش كيلويي 100تومان نابود شده و واسطه و مالخر و دلال جيبي انباشته از پول دارد و مصرف كننده نيز يا نمي تواند مصرف كند يا آنكه بايد گران بخرد و اين يعني به معناي واقعي عدم نظارت و كنترل و كسي هم نيز دراين حوزه به مردم و جامعه پاسخگو نيست.

** گوشت قرمز و گوشت مرغ
با ذخيره سازي استراتژيكي گوشت مرغ و واردات گوشت قرمز نرخ اين محصول نسبت به اوايل سال جاري در يك آرامش و ثبات قرار گرفته است.
نرخ هركيلو گوشت گوسفندي بدون دنبه پنج هزار و 500 تومان و هر كيلو گوشت گوسفندي با دنبه چهار هزار و 500 تومان است همچنين قيمت هر كيلو راسته گوساله در بازار به شش هزار و 800 رسيده است. اما نرخ هر كيلو مرغ تعاوني كشتار تازه هزار و 700 تومان است و قيمت هر كيلو مرغ غير تعاوني دو هزار و 100 ومان به فروش مي رسد.
با تمام نظارت هاي اعمال شده به نظر مي رسد شاهد روند كاهش مواد پروتييني با افزايش قيمت جهاني باشيم.
** برنج
قيمت برنج داخلي نيز در روزهاي اخير كاهش چشم گيري داشته است به طوري كه قيمت برنج پرمحصول طارم هاشمي از پنج هزار و 800 تومان به چهار هزار و 800 تومان رسيد. همچنين نرخ برنج نيمه دانه طارم دو هزار و 400 تومان، طارم رمضاني سه هزار تومان رسيده كه تماما با كاهش قيمت نسبت به روزهاي پيش رو به رو شده ايم و امام نرخ برنج هاي وارداتي نيز كاهش يافته است به طوري كه برنج پاكستاني پرديس كه در روزهاي گذشته به هر كيلو سه هزار و 600 رسيده بود در حال حاضر دو هزار و 800، برنج پاكستاني زرد دو هزار و 400 تومان برنج پاكستاني سفيد دو هزار و 600 تومان، برنج هندي دو هزار و 800 تومان، برنج تايلندي نيز به هر كيلو هزار و 200 تومان رسيده كه اين جاي خرسندي است كه كاهش نرخ برنج را در اين بحران مواد غذايي در كشور شاهد هستيم.
** حبوبات
غله و حبوبات يكي ديگر از محصولات مورد نياز مردم است سير صعودي قيمت حبوبات از سال گذشته آغاز شده بود و در روزهاي اخير به اوج رسيده است ولي باز در سكون و بدون تغيير ماند.
لوبيا قرمز هر كيلو دو هزار و 400 تومان، لوبيا قرمز جگري هزار و 600 تومان، لوبيا چيتي دو هزار و 200 تومان، لوبيا سفيد هزار و 600 تومان، لپه تبريزي دو هزار تومان، ماش هر كيلو هزار و 500 تومان، عدس كانادا هر كيلو دو هزار تومان، عدس اردبيل نيز به همين رقم رسيده است و در حال حاضر از توزيع عدم اردبيل در بازار خبري نيست و تنها صادرات اين محصول به گوش مي رسد و در عوض واردات عدس كانادايي به كشور وجود دارد.
** چاي
در هفته هاي گذشته شاهد احتكار چاي در برخي از نقاط كشور و در پي آن منجر به گراني اين محصول در بازارهاي داخل كشور بوديم. اين در حالي است كه با كمبود آب چايكاران با كشت به موقع در مزارع و همچنين واردات اصولي اين محصول به كشور طبيعي است نبايد قيمت اين محصول جهش ناگهاني قيمت داشته باشد.
به رغم اين توضيحات در هفته هاي گذشته سوء استفاده كنندگان اقتصادي با احتكار اين محصول در انبارها، توزيع و قيمت آن را در كشور دچار مشكل ساخته ولي با نظارت به موقع و تدبير هوشمندانه مردم جلوي اين افزايش كاذب گرفته شد. در حال حاضر قيمت چاي سيلان قلي هر كيلو هشت هزار و 500 تومان، سيلان شكسته هر كيلو 11 هزار تومان، كلكته زرين 14 هزار تومان، مخلوط سيلان و كلكته هشت هزار و 500 تومان، سيلان نيم ريز 10 هزار تومان، زرين ارجينال 10 هزار و 500 تومان، كله مورچه اي هشت هزار و 500 تومان قابل توضيح است كه چاي ايراني زياد در بازار توزيع نشده است شايد بعد از برداشت هاي دوم و سوم برگ سبزي چاي شمال كشور شاهد چاي ايراني در بازار شويم.

** روغن
وضعيت بازار روغن در يك سال اخبر پرنوسان بوده به طوري كه هم اكنون با بالارفتن پي در پي بهاي آن در برخي مناطق به خصوص در تهران جزء كالاهاي پر و صدا در آمده است.
در حال حاضر روغن كيلويي جامد در بسياري از واحدهاي صنفي جزء كالاهاي لوكس در آمده است و اگر هم مغازه اي اين محصول را داشته باشد با قيمت 10 هزار تومان به فروش مي رسد.
نرخ روغن مايع نيست به اواخر گذشته 400 تومان افزايش ديده مي شود روغن مايع يك ليتري دو هزار تومان است كه اين افزايش را مي توان از جهش طبيعي و مقارن با افزايش نرخ روغنن خام وارداتي به كشور دانست./110
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن