تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816375941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ملت ايران منطق را با منطق جواب مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ملت ايران منطق را با منطق جواب مي دهد
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي ملت ايران را ملتي فهيم و شجاع توصيف كرد كه منطق را با منطق جواب مي دهد.


هموطن آنلاين _خطيب جمعه تهران با اشاره به سفر سولانا ، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ، به تهران و ارائه بسته پيشنهادي گروه موسوم به 1+5 گفت: نظام ما از ابتدا طرفدار مذاكره در اين عرصه بوده است اما مذاكره اي كه برهاني و براي حل مشكل باشد نه مذاكره اي كه مقدمه اي براي اقدامات شرورانه است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي ملت ايران را ملتي فهيم و شجاع توصيف كرد كه منطق را با منطق جواب مي دهد.
وي افزود: اما اگر دشمنان به ويژه اسرائيلي ها و حاميان آنها در آمريكا بخواهند با زبان زور حرف بزنند مطمئن باشند تو دهني محكمي خواهند خورد .
خطيب جمعه تهران خاطرنشان كرد: اين عقب مانده هاي سياسي اگر تاكنون نفهميده اند ، بدانند روانشناسي ملت ايران با هر عقيده و مكتبي كه دارند بيگانه ستيزي است .
امام جمعه موقت تهران خطاب به دشمنان تصريح كرد:‌ اگر چپ به ايران نگاه كنيد شاهد حضور يكپارچه ملتي خواهيد بود كه تا ابد شما را از هر حركتي پشيمان خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي با اشاره به خطر امضاي توافقنامه امنيتي واشنگتن - بغداد گفت:‌ مردم غيرتمند عراق زيربار اين توافقنامه نمي روند.
وي با اشاره به مواضع ستودني مراجع بزرگ عظام و دولت عراق در قبال اين توافقنامه گفت: سعادت ملت عراق در ادامه همين مسير است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش از قوه قضائيه خواست تا پرونده مربوط به ادعاهاي مطرح شده درباره برخي از شخصيت ها را با عادلانه ، با حساسيت و دقيق بررسي كند .
سيد احمد خاتمي افزود : اين پرونده صرفا چند ادعا نيست و كاري حساب شده است .
وي تصريح كرد :قوه قضائيه بايد سرنخ ها و مفتريان را شناسايي و آنان را به مجازات برساند تا ديگر مفتريان بدانند ، زدن افترا هزينه سنگيني دارد .
خطيب جمعه تهران با اشاره به هفتم تير سالروز به شهادت رساندن آيت الله دكتر بهشتي و 72 تن از يارانش گفت : بيشتر شخصيت هايي را كه منافقين كور دل به شهادت رساندند در ابتدا ترور شخصيت شدند و بعد به شهادت رسيدند .
حجت الاسلام خاتمي با يادآوري اتهامات بي اساس به شهيد بهشتي مبني بر انحصار طلبي، قدرت و فرصت طلبي و شخصي كه در خانه اشرافي زندگي مي كند افزود :شهيد بهشتي شخصيتي بود كه پس از انقلاب براي مسئوليتهايش حتي يك ريال حقوق نگرفت .
خطيب جمعه تهران افزود : حضرت امام راحل نيز بيش از به شهادت رسيدن شيهد بهشتي از مظلوميت ايشان متاثر شدند .
وي با تاكيد براينكه ترور شخصيت هاي نظام بار ديگر آغاز شده است گفت : بايد مردم بويژه جوانان ما مراقب اين اقدامات باشند ، فريب طرحي كه جمعي و باند ي در كنار هم بنشينند و هم قسم شوند كه افشاگري كنند و دروغ هايي را درباره چهره هاي بهشتي گونه مطرح كنند ، نخورند .
امام جمعه موقت تهران هجمه به مرجعي كه يك عمر قدم و قدمش براي نشر اسلامي بوده و هم اكنون از شخصيت هاي حامي نظام جمهوري اسلامي است ، به عنوان بخشي از اين اقدام اشاره كرد و گفت : شخصيتي را به دروغ مورد هجمه قرار مي دهند كه در مدت 10 سال رياست برقوه قضائيه ، حتي يك ريال حقوق دريافت نكرد .
وي افزود : اين هجمه در ادامه همان پرونده است كه شهيد بهشتي را مورد هتك شخصيتي قرار دادند.
خاتمي با بيان اينكه مردم تحت تاثير اين شايعات قرار نمي گيرند افزود : برخي آدمهاي ساده لوح مي گويند فلان مطلب شنيده شده است ، بدانيد كه نقل اين مطالب هم حرام است .
خطيب موقت جمعه تهران با تاكيد برتلاش دشمنان نظام براي ايجاد جنگ رواني در داخل كشور گفت : دشمنان مي خواهند با گسترش اين شايعات مردم را از مسئولان نظام جدا كنند .
وي به حرف هاي محفلي برخي ها مبني براينكه براي رسيدن به هدف بايد اين قبيل اقدامات را انجام داد اشاره كرد و اين اقدامات را كاري منافقانه خواند و گفت : مردم و مسئولان ما بيدار باشند كه تحت تاثير اين دام ها قرار نگيرند .
خطيب جمعه تهران با اشاره به رويداد هاي تاريخ انقلاب اسلامي در دهه آخر خرداد و دهه اول تير سال 1360 در خصوص طرح عدم كفايت بني صدر و عزل وي از سمت رياست جمهوري از طرف حضرت امام راحل ، سوء قصد ناكام به مقام معظم رهبري در مسجد ابوذر و شهادت آيت الله دكتر شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش بدست منافقين ، اين ايام گوياي

" مسئولان كشور از مردم مي خواهند ، در مصرف آب هم بيشتر صرفه جويي كنند تا اين مشكل سپري شود.... "

سياه شدن بيشتر قدم به قدم پرونده سياه منافقين كوردل است .
وي افزود : آنچه مايه تعجب است اين است كه مدعيان ليبرال دموكراسي غرب كه شعار حقوق بشر و مبارزه با تروريسمشان گوش فلك را كركرده است ، اخيرا نام گروهك تروريستي منافقين را از فهرست سازمان هاي تروريست خارج كرده اند .
امام جمعه موقت تهران افزود : اين كشورها نه تنها ضد تروريست نيستند ، بلكه خود تروريست پرور و حامي تروريست ها هستند و از شعارها ، استفاده ابزاري مي كنند .
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي تصريح كرد : دنيا بداند جرياني در آمريكا و اروپا وجود دارد كه از شعارهاي مقدس براي رسيدن به منافع نامشروعشان سوء استفاده مي كند .
وي با اشاره به افتادن بني صدر و منافقين به لجن زار سياه بختي گفت : ضعف اعتقادي ، رذيله جاه طلبي و انحصار طلبي، بازي خوردن از بيگانگان، و بريدن از ولايت عوامل اين سقوط و بدبختي است .
خطيب موقت تهران افزود : راز بدبختي آنان اين بود كه از حضرت امام بريدند و الان به عنوان نوكر آمريكا و صهونيست ها عمل مي كنند .
وي مصداق ولايت حق را ، ولايت فقيه دانست و گفت : سعادت ، سيادت و سربلندي ، در همراهي و ذلت و روسياهي از جدا شدن از ولايت فقيه است .
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي اشاره به وضعيت كمبود آب در كشور، نياز جدي و همكاري مردم را براي صرفه جويي در مصرف آب خاطرنشان كرد و افزود : بايد به صورتي از اين نعمت خدادادي استفاده شود كه اسراف و تبذير كه حرام شرعي است صورت نگيرد .
خطيب جمعه تهران با يادآوري صرفه جويي مردم در مصرف گاز در زمستان گذشته گفت: مسئولان كشور از مردم مي خواهند ، در مصرف آب هم بيشتر صرفه جويي كنند تا اين مشكل سپري شود.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از خطبه دوم نماز با گراميداشت سالروز ميلاد خجسته حضرت زهرا(س) گفت : با همان شكوهي كه به استقبال عزاي حضرت زهرا(س) رفتيم بايد به استقبال سالروز ميلاد خجسته آن حضرت برويم.
وي با اشاره به نامگذاري سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن و مادر ، بانوان را اساسي ترين ركن در خانوده و جامعه توصيف كرد .
خطيب موقت جمعه تهران همچنين سالروز تولد حضرت امام خميني (ره) ، بزرگ مجدد اسلام در عصر حاضر را گرامي داشت .
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي با گرامي داشت ياد و خاطره شهيد دكتر مصطفي چمران گفت : شهيد چمران با مدال رضايت ولي فقيه ، با پيكري خونين به ملاقات خدا رفت.
امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نيز به اصول اخلاقي اسلام اشاره كرد و گفت: انس با خدا از اصول اخلاقي است.
خاتمي با بيان اينكه بسياري از فرامين اخلاقي در صدد ايجاد زمينه براي انس با خدا هستند ، افزود: عمل صالح يكي از راههاي انس با خدا است.
وي عمل صالح را داراي دو ويژگي عمده دانست و گفت: ويژگي نخست عمل صالح، خالصانه و براي خدا بودن آن است و ويژگي دوم، عملي است كه براساس تكليف باشد.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه چه بسا عملي در يك مقطع، عمل صالح اما در مقطع ديگر، عملي فاسد مي شود گفت: در آستانه پيروزي انقلاب براي شكست طاغوت امام فرمود : سربازها از سربازخانه فرار كنند، اما امروز اين عمل فاسد و نادرست است.
خطيب موقت جمعه تهران تكليف محوري را سيره انبيا خواند و گفت: انبيا به نتيجه توجهي نداشتند بلكه به تكليف خود عمل مي كردند.
وي با بيان اينكه در خصوص عمل به تكليف چهار نكته قابل توجه است ، افزود: اول اينكه تكليف محوري به معناي ديمي و بي برنامه عمل كردن و غيركارشناسانه بودن نيست .
آيت الله خاتمي به فرموده پيامبر اعظم اشاره كرد و گفت: براساس اين فرموده كسي كه غيركارشناسانه عمل كند افسادش بيش از اصلاحش خواهد بود. وي زمان شناسي را ويژگي دوم عمل به تكليف بيان كرد و گفت: در انجام امور نبايد عجله داشت و همچنين نبايد فرصت ها را از دست داد .
آيت الله خاتمي اضافه كرد: از دست ندادن فرصت ها هم در عرصه فردي، اجتماعي و سياسي نقش دارد
به گونه اي كه در عرصه فردي ، فرد گنهكار بايد قبل از فوت فرصت توبه كند. امام جمعه موقت تهران وجدان كاري را سومين ويژگي عمل به تكليف خواند و گفت:‌ كار را بايد درست و صحيح انجام داد و سرهم بندي كردن كارها در شان يك مسلمان نيست.
آيت الله خاتمي تشخيص اهم را چهارمين ويژگي عمل به تكليف بيان كرد و گفت: بايد در ميان كارهاي خوب، خوبتر را انتخاب كرد زيرا كسي كه به كارهاي غيرمهم مشغول باشد ،مهم را از دست خواهد داد.
وي اضافه كرد: در كارهاي فردي ، سياسي و اجتماعي نيز بايد كارهاي مهم از غير مهم تشخيص داده شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به ولادت حضرت زهرا (س) و كيفيت آماده شدن آن حضرت براي رفتن به مسجد و خواندن خطبه ،گفت: بانوان مي توانند در عرصه اجتماعي با ضوابط شرعي و فاطمه گونه و همراه با عفت حاضر شوند.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن