تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815569419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدون توجه به انتقادات بين‌المللي به جنگ عراق مجلس نمايندگان آمريكا با اختصاص بودجه به ادامه جنگ عراق و افغانستان موافقت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بدون توجه به انتقادات بين‌المللي به جنگ عراق مجلس نمايندگان آمريكا با اختصاص بودجه به ادامه جنگ عراق و افغانستان موافقت كرد
خبرگزاري فارس: اعضاي مجلس نمايندگان آمريكا پس از مدت‌ها اختلاف بين جمهوري‌خواهان و دموكرات‌ها در اختصاص بودجه بيشتر به جنگ عراق و افغانستان، موافقت كردند تا 162 ميليارد دلار در اختيار ارتش اين كشور قرار گيرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، مجلس نمايندگان اين كشور بدون در نظر گرفتن جدول زماني براي خروج نيروهاي نظامي از عراق، سرانجام روز پنجشنبه با صدور لايحه‌اي موافقت كرد تا به جنگ عراق و افغانستان و ادامه عمليات‌هاي نظامي در دو كشور مذكور، 162 ميليارد ديگر اختصاص يابد.
اين توافق پس از مدتها زماني كه از تقاضاي بسياري از فعالان خشمگين صلح مبني بر پايان دادن جنگ عراق مي‌گذشت و پس از هفته‌ها اختلافي كه بين دموكرات‌ها و جمهوري‌خواهان در اين زمينه به وجود آمده بود، به دست آمد.
اين لايحه كه اكنون به سنا رفته است هزينه عمليات‌هاي نظامي آمريكا در عراق و افغانستان را تا اواسط سال 2009 تامين خواهد كرد.
قبل از راي‌گيري، "جيم نوسل" رئيس اداره برنامه بودجه آمريكا در اين باره گفت:«اين لايحه تمام نيازهاي رئيس‌ جمهور را برآورده خواهد ساخت. اين توافق پس از آن به دست آمد كه دموكرات‌ها قبول كردند "جدول زماني از آن برداشته شود".»
حزب اكثريت از زماني كه كنگره را به دست گرفت(از انتخابات سال 2006 ) بارها تلاش كرد تا بوش را به خاطر حمله به عراق تحت فشار گذارد اما هر بار با شكست روبرو شد.
در اين توافق همچنين قرار شد تا به كهنه سربازان مزاياي بيكاري و آموزشي بيشتري اختصاص يابد.
دموكرات‌ها هميشه تاكيد داشتند تا به كهنه‌سربازان مزاياي آموزشي بيشتري اختصاص يابد. بنا بر اين توافق از اين پس كهنه‌سربازان از مزاياي جديد آموزشي برخودار خواهند شد.
اين در حالي است كه قبلا اين طرح با مخالفت جمهوري‌خواهان سنا و مقامات كاخ سفيد روبرو شده بود.
در اين طرح، سرانجام با درخواست دموكرات‌ها مبني بر افزايش حقوق بيكاري كهنه سربازان موافقت شده است.
نكته مهمتر در اين لايحه اين است كه از دولت عراق نيز خواسته شده است "تا به اندازه ماليات دهندگان آمريكايي براي بازسازي عراق و براي ساخت پايگاه‌هاي دائمي در اين كشور هزينه پرداخت كنند".
اين لايحه ديروز در مجلس نمايندگان به راي گذاشته شد كه در راي‌گيري اول با ‌268 راي موافق در مقابل ‌155راي مخالف و در راي‌گيري دوم با ‌416 راي موافق در مقابل ‌12 راي مخالف به تصويب رسيد.
با تصويب اين لايحه اگر چه به دو سال بحث و بررسي دولت بوش و نمايندگان دموكرات كنگره براي هزينه كردن جنگ عراق و افغانستان پايان داده شد اما اين دو كشور حداقل تا 2 سال آِينده تحت اشغال نيروهاي متجاوز آمريكا و كشورهاي همدست آن خواهند بود.
انتهاي پيام/.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن