تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816720874




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست هيات نمايندگان اتاق ايران مطرح شد: * صادرات سنتي بخش خصوصي افزايش نيافته است * ايجاد 30 مركز اطلاع‌رساني در اتاق‌ها درباره فرصت‌هاي تجاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در نشست هيات نمايندگان اتاق ايران مطرح شد: * صادرات سنتي بخش خصوصي افزايش نيافته است * ايجاد 30 مركز اطلاع‌رساني در اتاق‌ها درباره فرصت‌هاي تجاري


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

نشست اين ماه هيات نمايندگان اتاق ايران در غياب رييس اتاق برگزار شد و نمايندگان بخش خصوصي ميزبان رايزنان بازرگاني جديد در كشورهاي هدف بودند؛ همچنين در سخنراني‌هاي پيش از دستور نيز اعضاي اتاق درباره‌ كاهش صادرات سنتي بخش خصوصي و مشكلات صنايع هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا علاء ميرمحمد صادقي ـ نايب رييس اتاق بازرگاني ايران ـ گزارشي از اقدامات هيات ريسه اتاق ايران در يكسال و نيم گذشته بيان كرد و گفت: تصويب قانون اجرايي سياست‌هاي كلي اصل 44 وظيفه اتاق و بخش خصوصي را سنگين‌تر مي‌كند و فعالان اقتصادي براي انجام اين وظيفه بايد خود را آماده كنند.

ميرمحمد صادقي با اشاره به مصوبه جديد اتاق ايران درباره صدور گواهي‌ مبداء براي كالاهاي وارداتي عنوان كرد: بر اساس اين مصوبه كه در روزهاي آينده اجرايي مي‌شود در صورتي كه كالاها براساس ضوابط تعيين شده وارد كشور شوند نيازي به اخذ گواهي مبدأ از آنها نخواهد بود از سوي ديگر پيشنهاد شده است تا نماينده بخش خصوصي در كميسيون تعيين ارزش كالاهاي وارداتي كه در اختيار گمرك قرار دارد حضور يابد.

وي عنوان كرد: در مدت زماني كه از فعاليت‌ هيات رييسه جديد اتاق ايران مي‌گذرد رييس اتاق ايران با نماينده بيش از 20 كشور جهان ديدار كرده و حضور در نمايشگاه‌ها و بازديد از تشكل‌هاي وابسته به اتاق نيز انجام گرفته و بيش از 28 هيات تجاري به كشورهاي مختلف جهان اعزام مي‌شوند.

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران همچنين به تشكيل كارگروه ويژه‌اي براي بررسي‌ قانون جديد اتاق‌هاي بازرگاني اشاره كرد و افزود: پس از جمع‌آوري اظهار نظرهاي اعضاي هيات نمايندگان اتاق‌هاي بازرگاني درباره پيش‌نويس؛ اين قانون براي اعضاي اتاق‌هاي شهرستان‌ها ارسال مي‌شود.

ارائه گزارش عملكرد از سوي نايب رييس اتاق ايران در حالي انجام مي‌شد كه به گفته يكي از روساي اتاق‌هاي شهرستان‌ها در نشست روساي اتاق‌ها انتقاداتي به عملكرد هيات رييسه اتاق ايران مطرح و عنوان شده بود كه انتظارات اتاق‌هاي شهرستاني از سوي رييس جديد و هيات رييسه اتاق ايران به درستي محقق نشده و اتاق‌هاي بازرگاني و بخش خصوصي همچنان با مشكلات سابق خود دست به گريبانند در حالي كه «اتاق‌هاي بازرگاني تشنگاني به دنبال آب بوده‌اند ولي در پاسخ با سرابي بيش مواجه نبوده‌اند!»

به گزارش ايسنا در ادامه اين نشست اسدالله عسگراولادي ـ رييس كميسيون صادرات اتاق ايران ـ با اشاره به رشد 21 درصدي آمار صادرات غير نفتي در دو ماهه سال جاري گفت: نتيجه اين رشد حاكي از آن است كه عمده آن مربوط به رشد صادرات دولت بوده و صادرات سنتي بخش خصوصي با افزايشي مواجه نبوده است، بنابراين مركز توسعه تجارب بايد اين هشدار بپذيرد كه حركت صعودي صادرات غير دولتي در حال متوقف شدن است.

وي از اينكه رايزنان بازرگاني به جاي ديدار و هماهنگي با اتحاديه‌ها، تشكل‌ها به ديدار و مذاكره با هيات‌ رييسه اتاق ايران اكتفا كرده‌اند اظهار گله‌مندي كرد.

پورفلاح ـ يكي از اعضاي هيات نمايندگان اتاق ايران ـ نيز از نبود آمار از فعاليت‌هاي بخش خصوصي انتقاد كرد و خواستار تشكيل مركز آمار در اتاق بازرگاني ايران شد.

وي همچنين با گله‌مندي از اقدام ديرهنگام اتاق براي تصويب بودجه سالانه خواستار تهيه سريعتر بودجه سال آينده و طرح آن با اعضاي هيات نمايندگان اتاق ايران شد.

در ادامه عضو هيات رييسه اتاق بازرگاني اروميه نيز به مشكلات صنايع كشور اشاره كرد و گفت: اقتصاد بسته و دولتي از چالش‌هاي اصلي اقتصاد كشور بوده و نيز كندي در تصميم‌گيري‌ها، بي‌اهميت دانستن زمان، نگاه‌هاي سنتي و غير واقعي دانستن عوامل تاثيرگذار در صنعت از جدي‌ترين موارد مطرح در رشد صنعتي كشور محسوب مي‌شوند و ضروري است تا مديران ارشد اقتصادي در خصوص حركت به سمت سيستم‌هاي نوين و علم مديريت جديد اقدام موثري شكل دهند.

در ادامه بحرينيان ـ ديگر عضو هيات نمايندگان اتاق ايران ـ نيز نبود برنامه‌ريزي و استراتژي مناسب براي اقتصاد كشور را ريشه اصلي معضلات دانست و تصريح كرد: تدوين استراتژي وظيفه بخش خصوصي نيست بنابراين دولت بايد براي رفع مشكلات برنامه‌ريزي كند تا علاوه بر جذب سرمايه‌گذري‌ها مشكلات ريز و درشت نيز قابل حل شود.

به گزارش ايسنا، مهدي غضنفري ـ رييس سازمان توسعه تجارت ايران ـ به همراه جمعي از رايزنان جديد بازرگاني در هيات نمايندگان اتاق ايران حضور داشت در ابتداي سخنانش از اعزام هيات‌هاي تجاري و نيز شيوه‌ انجام اين سفرها انتقاد و پيشنهاد ادغام برخي از هيات‌ها را مطرح كرد.

معاون وزير بازرگاني خواستار تعامل و همكاري‌هاي بيشتر اتاق‌هاي بازرگاني كشور براي حل مشكلات تجارت و نوآوري و خلاقيمت بيشتر بخش خصوصي در اين زمينه شد و گفت: اتاق‌هاي بازرگاني بايد مديريت فضاي اقتصادي و نيز صادرات كشور را در اختيار بگيرند.

وي به پروتكل همكاري امضا شده بين اتاق ايران و وزارت بازرگاني اشاره و تاكيد كرد كه سازمان توسعه تجارت در زمينه تاسيس مراكز تجاري، تفاهم‌نامه‌ هيات‌هاي تجاري و بازاريابي به تفاهم‌نامه ايجاد دفاتر خدماتي و بازاريابي در استان‌ها، برگزاي نمايشگاه‌ها و نيز دعوت از نماينده اتاق براي گزينش رايزنان بازرگاني آماده همكاري با اتاق ايران است.

غضنفري خبر داد كه 30 مركز اطلاع‌رساني درباره فرصت‌هاي تجاري و سرمايه‌گذاري در اتاق‌هاي بازرگاني كشور در حال ايجاد است.

معاون وزير بازرگاني گفت: سازمان توسعه تجارت در حال حاضر به 15 كشور جهان رايزن بازرگاني اعزام كرده و به زودي تعداد آنها به 30 كشور و در نهايت به 60 كشور افزايش خواهد يافت.

وي به برنامه‌هاي وزارت بازرگاني در راستاي حمايت از رشد صادرات اشاره و بيان كرد: سازمان توسعه تجارت با همين هدف، طرح پايلوت تنظيم روابط تجاري با كشورهاي حاشيه خليج فارس را در قشم اجرايي، كلينيك‌هاي بسته بندي و نمايشگاه‌ دائمي بسته بندي را نيز راه‌اندازي كرده است.

وي گفت: سيستم حمل و نقل دريايي براي محموله‌هاي صادراتي نيز در حال ساماندهي است لذا بهتر است بخش خصوصي در اين زمينه پيشنهادات عملي خود را ارائه كند.

غضنفري عنوان كرد: رشد آمار صادرات بيانگر اهميت آن است و سازمان توسعه تجارت نيز در صد تاسيس شركت‌هاي بزرگ مديريت صادرات براي حمايت از صادرات نسبي است و علاقه‌مند است تا اين امر با همكاري اتاق‌هاي بازرگاني و بخش خصوصي انجام شود.

بر اساس اين گزارش محمدحسين كريمي پور ـ رييس كميسيون كشاورزي و صنايع تبديلي اتاق ايران ـ نيز گزارشي از بحران جهاني غذا ارائه كرد و گفت: بر اساس پيش‌بيني فائو حتي اگر مصرف كنندگان ميزان مصرف را كاهش دهند قيمت‌هاي مواد غذايي همچنان بالا خواهند ماند.

به گفته وي مولفه‌هاي موثر در رشد قيمت مواد غذايي در دو بخش عرضه و تقاضاست و در حال حاضر توليد محصولات تحت تاثير ناملايمات جوي، تورم، سقوط ارزش دلار و نيز افزايش قيمت سوخت قرار گرفته است.

در اين نشست همچنين انتظارات سازمان توسعه تجارت از اتاق بازرگاني ايران درباره رايزنان بازرگاني مستقر در كشورهاي هدف مطرح شد.

بر اساس اين انتظارت:

ـ پيگيري و همكاري اتاق بازرگاني براي ايجاد اتاق‌هاي مشترك بين ايران و كشورهاي هدف

ـ دعوت از رايزنان بازرگاني در جلسات شوراي مشترك بازرگاني و كشورهايي كه اتاق بازرگاني با آنها شورا يا كميته يا اتاق مشترك دارند.

ـ ارتباط مشترك ما بين اتاق‌هاي بازرگاني ايران و اتاق بازرگاني شهرستان‌ها با رايزنان بازرگاني

ـ انتخاب چند مدير از اتاق بازرگاني و ارائه يك چك ليست و تدوين وظايف متقابل طرفين و ارائه به رايزنان بازرگاني براي تسهيل ارتباطات

ـ ايجاد جلسات دوره‌اي مابين اتاق بازرگاني ايران و اتاق شهرستان‌ها با رايزنان بازرگاني

ـ فعال كردن يك نفر از اعضاء اتاق در جلسات انتخاب و اعزام رايزنان بازرگاني

ـ همكاري اتاق بازرگاني ايران با هيات‌هاي اعزامي از سوي كشور هدف به ايران

ـ همكاري اتاق بازرگاني ايران براي اعزام هيات‌هاي تجاري به كشور هدف

ـ ارسال نمونه كالاهاي با كيفيت توسط بخش خصوصي براي بازاريابي رايزنان بازرگاني در كشور هدف

ـ استمرار و ايجاد تعهدات دائمي در قراردادهاي بلندمدت و باكيفيت مداوم كالاها

ـ مبادله اطلاعات به روز تجاري

ـ عملياتي كردن توافق‌نامه‌هاي اتاق ايران با كشورهاي هدف

ـ آموزش شركت‌ها و بخش‌ خصوصي در عرصه صادرات براي داشتن حداقل استانداردها توسط اتاق بازرگاني

ـ پيگيري اصلاح قانون كار در سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي

ـ توسعه روابط تجاري و تاسيس صندوق مشترك و شركت‌هاي مشترك

ـ رتبه بندي كارت‌هاي بازرگاني براي جلوگيري از توسعه فعاليت تاجر نماياني كه به اقتصاد ملي صدمه مي‌زند.

ـ ارسال اطلاعات مربوط به توانمندي‌هاي استان‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري از طريق روابط عمومي اتاق بازرگاني ايران

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن