تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816474142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برادر شهيد دكتر چمران: نتوانسته ايم نمونه هاي ارزنده الگوها و اسوه هاي انقلاب اسلامي را عرضه كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: برادر شهيد دكتر چمران: نتوانسته ايم نمونه هاي ارزنده الگوها و اسوه هاي انقلاب اسلامي را عرضه كنيم


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: برادر شهيد دكتر چمران گفت: واقعا حيف است كه (همه سيستم هاي ما) نتوانسته ايم نمونه هاي ارزنده الگوها و اسوه هاي انقلاب اسلامي خود را نه تنها به جوانان خود بلكه به دنيا عرضه كنيم كه اگر گوشه هايي از آن را باز كنيم مي بينيم كه قابل مقايسه با ساير قهرمانان دنيا نيستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مهندس مهدي چمران در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران به مناسبت سالگرد شهادت شهيد چمران گفت: امروز سالگرد شهيد بزرگوار، معلم متعهد و دانشمند مخلص و جنگجوي بي نظير شهيد دكتر مصطفي چمران است كه در سال 60 در نزديك همين ساعات بين سوسنگرد و بستان با خمپاره عراقيان به ملكوت اعلي پيوست.
وي ضمن تسليت و تبريك ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار، پيرامون شخصيت شهيد چمران گفت: ما در جامعه مان نياز به الگو و اسوه هايي داريم كه نسل هاي جوان از آنها پيروي كنند و راه اين الگوها را دنبال كنند.
مهندس چمران افزود: جامعه اي كه الگو نداشته باشد به دنبال الگوهاي ديگري مي رود و چشمانشان به آن سوي مرزها و زنان و مردان آنها دوخته مي شود و به سوي الگوهاي كاذب مي روند.
وي با بيان اينكه داشتن الگو يك نياز فطري است، گفت: در صورت داشتن الگو، مسير آنها دنبال راه درست طي مي شود ولي خلا الگو در جامعه باعث مي شود كه جوانان الگوهاي نادرست را انتخاب و راه آنها را دنبال كنند.
بردار شهيد دكتر چمران با اعلام اينكه جوانان در صورت خلاء الگو، در حالت مثبت آن به دنبال قهرمانان دنيا روند، گفت: اگر به تاريخ رزمندگان خودمان توجه كنيم مي بينيم كه چه بسيار قهرماناني هستند كه تنها مكتوب نوشته شده اند و از الگوي آنها آنطور كه بايد استفاده نشده است از جمله قهرماناني چون چگوآرا و ارنس كه در دنيا معروف اند الگوي بهتر و مناسب تري هستند.
وي افزود: واقعا حيف است كه (همه سيستم هاي ما) نتوانسته ايم نمونه هاي ارزنده الگوها و اسوه هاي انقلاب اسلامي خود را نه تنها به جوانان خود بلكه به دنيا عرضه كنيم كه اگر گوشه هايي از آن را باز كنيم مي بينيم كه قابل مقايسه با ساير قهرمانان دنيا نيستند.
مهندس چمران تصريح كرد: در صورت خلا الگو، جوانان ما به سمت قهرمانان هاليوودي مي روند و دليل آن اين است كه ندانسته ايم كه الگوهاي خوب را بايد ارايه دهيم و اينكه چرا امام ما نوجوانان 13 ساله را رهبر معرفي مي كند، زيرا مي خواهد او را الگو معرفي كند و به مردم ما مي گويد كه مثل چمران بميريد.
برادر شهيد دكتر چمران همچنين با اعلام اينكه آيا ما در اين بيست و چند ساله زندگي اين شهيدان را بايد توضيح مي داديم و فيلم ارزنده از آن مي ساختيم، گفت: البته الگو شدن شرايطي مي خواهد و جوان براي اينكه بخواهد الگو بپذيرد، هيجان نيز نياز دارد و اين جذابيت را شهداي بزرگوار ما دارند و امروز كه سالگرد شهادت شهيد بزرگوار دكتر چمران است امر همه چيز را در حد متعالي داشت و از بزرگترين دانشمندان دنيا بود و او يك عارف وارسته و عابدي بود كه به دليل ايمانش ذره اي از اعتقادات اسلامي خود كوتاه نمي آمد حتي اگر او را تكفير مي كردند اما از ايمان اصول اخلاقي خود كوتاه نمي آمد.
وي با بيان اينكه شهيد دكتر چمران يك سياستمدار مدبر بود، خاطرنشان كرد: تحليل هاي سياسي او بي نظير بود، او يك رزمنده و فرمانده بي نظير نظامي بود و او يك مرد هنر و ورزشكار بود، تابلوهاي نقاشي، خطاطي و نوشتاري او بي نظير است و مكتبي براي خود داشت.
وي افزود: حال كه فردي همه اينها را همراه با هم داشت، هنوز فيلم سازان ما نتوانستند قهرماني وي را به تصوير بكشند و كم آوردند ولي انشاء الله روزي چنين كاري خواهند كمرد.
مهندس مهدي چمران به برخي نوشته هاي اين شهيد بزرگوار اشاره كرد و افزود: راه وي برگرفته از ولايت و دعاي كميل بود كه در آمريكا به فارسي همين دعا را برگردانده و براي دانشجويان آنجا برنامه دعاي كميل داشت.
وي با بيان اينكه چنين شهدايي تنها در ايران اتفاق مي افتد، گفت: فقط در شيعيان علي مي توان چنين افرادي را پيدا كرد.
مهندس مهدي چمران با بيان اينكه مبارزه دكتر چمران، مبارزه ارزش ها بوده تصريح كرد: او وقتي كه يك تنه در سوسنگرد مي جنگيد، با همان كاميون غنيمت گرفته شده از دشمن به پشت جبهه ها برگشت.
وي تاكيد كرد: ساحل دكتر چمران همان شهادت بود./07/120
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن