تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821064211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس قوه قضاييه: ولايت فقيه مبناي حكومت اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس قوه قضاييه: ولايت فقيه مبناي حكومت اسلامي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: آيت‌الله هاشمي شاهرودي گفت: با افزايش موج اسلام‌گرايي نقش حكومتي روحانيت پررنگ‌تر شده و فعاليت‌هاي گوناگوني در افق حوزه‌ها گشوده شده است.

به گزارش روز جمعه گروه دريافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، وي در همايش سراسري جامعه مدرسين و علماي بلاد، اسلامگرايي را در مقابل تهاجم فرهنگي ارزيابي كرد و گفت: ساز و كار مناسب با شرايط امروز جهان اسلام بايد در دستور كار حوزه قرار گيرد.
رييس قوة قضاييه توليد فكر و انديشه ديني را در اين راستا بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: ابتكار عمل و نظريه‌پردازي‌هاي در زمينه‌هاي جديد و مورد نياز، شايد تا ديروز به اين حد مورد توجه نبوده است، اما امروز به اين مسائل نيازمنديم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، توليد افكار مناسب با روز را نيازمند مباني اصيل اسلامي توصيف كرد و اظهار داشت: يكي از مهمترين رسالتهاي حوزه اين است كه علاوه بر پاسخ‌گويي به شبهات، ابتكارعمل را در دست گرفته و نسبت به مكاتب ديگر و دشمنان شبهه‌افكني كند.
آيت‌الله هاشمي شاهرودي با بيان اين كه حوزه‌هاي علميه در طول تاريخ، مركز فرماندهي سياسي و اقتصادي جامعه بوده‌اند گفت: عالمان ديني به خاطر حفاظت از دين الهي جايگاه والايي در اسلام دارند و به عنوان وارثان انبيا قرار داده شده‌اند.
وي افزود: نقش علماي اسلام با برپايي حكومت اسلامي پررنگ‌تر شده و نياز به هدايت را بيشتر نمايان مي‌كند.
رييس قوة قضاييه برپايي حكومت اسلامي را از وظايف عالمان دين باور بر شمرد و اظهار داشت: استمرار و تقويت حكومت اسلامي نيز به همان اندازه مهم و سرنوشت ساز است.
وي مبناي حكومت اسلامي را ولايت فقيه عنوان كرد و گفت: ولايت فقيه از متن حوزه‌هاي علميه شكوفا و در جامعه اجرا شده است.
عضو برجسته جامعه مدرسين حوزه علميه جايگاه امروز حكومت اسلامي را در تاريخ اسلامي بي‌نظير توصيف كرد و گفت: امروزحكومت اسلامي با دستاوردهاي فراوان بيروني و خارجي توانسته است به خوبي به وظيفه خود عمل كند.
آيت الله هاشمي شاهرودي تربيت متخصص در تمامي رشته هاي معارف اسلامي را ازديگر رسالتهاي مهم حوزه دانست وگفت: حفاظت از اسلام راستين ومقابله با تحريف وشبهه افكني از وظايف دائمي حوزه ها است و امروز با توجه به شرائط جهان ضروري تر شده است.
وي ساماندهي ارتباط مردم و نظام اسلامي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تقليد وتبليغ دوركن اصلي ارتباط مردم وجامعه بوده وهستند كه متكفل حوزه‌هاي علميه است.
رييس قوه قضائيه با بيان اينكه هر چه تشكيلات روحانيت مستحكمتر شود،ايستادگي در برابر دشمن قوي تر خواهد شد تصريح كرد: سرتاسر جهان اسلام امروز اقبال گسترده اي نسبت به علماي ديني پيدا كردند كه بايد از اين ظرفيتها استفاده شود.
آيت الله هاشمي شاهرودي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائيه گفت: امروز قوه قضائيه ونظام قضائي ايران مورد تائيد وتحسين حقوقدانان وقضات ارشد كشورهاي اسلامي است.
وي افزود: اصلاح لوايح قضايي، آيين دادرسي مدني وكيفري، ارائه قانون مجازات اسلامي،متناسب كردن مباني فقهي با دنياي مدرن امروز،اصلاح ساختارهاي قضايي،راه اندازي شوراي حل اختلاف از مهمترين دستاوردهاي دستگاه قضايي در سالهاي اخير است./07/120
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن