تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806963206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش هاي جامع و كامل ساخت مدل با مكس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hamishebahar14-07-2007, 10:42 AMسلام دوستان امروز ميخوام فايلهايي رو براي شما بزارم. كه هر كدوم آموزش مختص به خودشو داره. اميدوارم خوشتون بياد. اولين آموزش: در این آموزش شما با روش ساخت لباس که از تغییر دهنده های Cloth و Garment Maker استفاده می شود, آشنا می شوید .(فایل زیر به صورت PDF می باشد.) دانلود فايل: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! http://www.3dspro.net/amozesh/cloth/cloth_tutorial.gif hamishebahar14-07-2007, 10:45 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/fabric/fabric1.jpg در این آموزش قصد دارم روش استفاده از تابع Cloth را به شما آموزش دهم.تابع Clothبرای ساخت پارچه به کار می رود. 3d max را اجرا کنید سپس زاویه دید تون را بهtop تغیر دهید ویک Plane به پارامتر های زیر رسم کنید. حالا یک قوری هم رسم کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/1.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/2.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! زاویه دیدتون را به Front تغییر دهید .حالا Plane رو انتخاب کنید و کمی به بالا بیاورید به طوری که Plane بالا تر از قوری قرار گیرد . http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/3.jpg زاویه دیدتون را به Top تغییر دهید و یک plane رسم کند .به طوری که Plane 2 بزرگتر از Plane که در ابتدا رسم کردیم باشد. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/4.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/5.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! خوب حالا Plane 1 را انتخاب کنید و به پنل Modify بروید .از Modifier Liste تابع Cloth را انتخاب کنید. حالا روی دکمه Object Properties کلیک کنید .در پنجره باز شده plane 1 را انتخاب کنید .سپس Cloth و در آخر در قسمت Cloth Properties گزینه Silk را انتخاب کنید. نکته: قسمت 1 قسمتی است که Objecte های انتخاب شده توسط شما را نشان می دهد. و قسمت 3 مربوط به جنس پارچه می باشد.که شما می توانید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.که ما در این قسمت Silk یعنی پارچه ابریشمی را انتخاب کردم. شما می توانید بسته به نیازتون از لیست یک نوع پارچه را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/6.jpg http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/8.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حالا دکمه Add Objecte را بزنید و در پنجره باز شده Plane 02 و Teapot01 را انتخاب کنید.حالا Inactive را به Collision Object تغییر دهید .سپس Ok را کنید. نکته : Collision Object را به موضوعاتی نسبت می دهیم که نمی خواهیم دارای خاصیت پارچه باشند. حالا برای شبیه سازی به قسمت Simulation بروید.اگر می خواهید شبیه سازی به صورت انمیشن باشد گزینه Simulate ولی اگر می خواهید به صورت انمیشن نباشد گزینه Simulate Local (damped) را بزنید .اگر دکمه Simulate Local (damped) استفاده می کنید پس از رسیدن نتیجه مطلوب دکمه Simulate Local (damped) را دوباره فشار دهید. در آموزش بعدی آموزش ساخت لباس را به شما آموزش می دهم تاروش تابع Cloth را به خوبی یاد بگیرید. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/9.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! http://www.3dspro.net/amozesh/fabric/10.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! نویسنده : وحید قیدرلو hamishebahar14-07-2007, 11:09 AMدر اين آموزش قصد دارم به شما آويزان کردن پارچه را آموزش دهم . پس از اجراي 3d max زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد.حالا يک Plane به پارامتر length :100 width :80 length segs:25 width:25 رسم کنيد حالا يک Cylinder به پارامتر Radius:1 Height:148 رسم کنيد.سپس Cylinder را بالاي Plane قرار دهيد (مطابق شکل) http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/1.jpg http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/2.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Plane را انتخاب کنيد و از Modifier List تابع cloth را انتخاب کنيد . روي دکمه Object Properties کليک کنيد .در پنجره باز شده مطابق شکل عمل کنيد. حالا روي دکمه add Objects کليک کنيد و Cylinder را انتخاب کنيد .حالا مطابق شکل عمل کنيد.سپس ok کنيد زاويه ديدتون را به Front تغيير دهيد سپس دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را بزنيد.حالا راس هاي بالاي را انتخاب کنيد. حالا در کرکره Group روي دکمه Make Groupکليک کنيد سپس روي دکمه Preserve کليک کنيد.(مطابق شکل) دوباره دکمه هاي ترکيبي Ctrl+B را فشار دهيد. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/3.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/4.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! Plane را انتخاب کنيد .دکمه Simulate Local را بزنيد .حالا مشاهده مي کنيد که در Plane همانند پارچه چروک مي افتد.خوب حالا اگه شما مي خواهيد که باد شروع به وزیدن کند و پارچه شروع به حرکت در بیاورد وپايين وبالا برود بايد يک باد ايجاد کنيد براي اين کار به قسمت space warps برويد و Wind را انتخاب کنيد. حالا يک Wind ايجاد کنيد به طوري که فلش جلو آن به سمت پارچه باشد.(مطابق شکل) http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/5.jpg http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/6.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! شما براي افزايش سرعت باد مي توانيد مقدار Strength را افزايش دهيد .من اين مقدار را مساوي 5 قرار دادم شما بسته به نياز خود مي توانيد آن را کم و زياد کنيد. plane را انتخاب کنید.حالا در کرکره Object روی دکمه Cloth Forces کلیک کنید. در پنجره باز شده Wind 01 را انتخاب کنید سپس روی فلش بالایی کلیک کنید تا Wind 01 به قسمت Forces in Simulation برود. http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/7.jpg http://www.3dspro.net/amozesh/fabric-part2/8.1.jpg !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! حالا Plane را انتخاب کنيد و در کرکره Object روي دکمه Simulate کليک کنيد.حالا شما بايد انيمشني مطابق بالا داشته باشيد. اميدوارم که از اين آموزش استفاده کرده باشيد. نویسنده : وحید قیدرلو hamishebahar14-07-2007, 11:11 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/gold/gold.jpg 3d max را اجرا کنید سپس دکمه M را روی صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Editor Material باز شود.در پنجره باز شده روی دکمه Standard کلیک کنید . سپس از پنجره Material/map browser. ماده Raytrace را انتخاب کنید .سپس نوع Shading را به Blinn تغییر دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/1.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/gold/2.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/gold/3.jpg سپس روی رنگ Diffuse کلیک کرده و رنگ آن را به 70,40,0 تغییر دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/4.jpg به Specular Highlight بروید و رنگ Specular color را به RGB 255,240,215 تغییر دهید .مقدار Specular Level را به 100 و مقدار Glossiness را به 65 تغییر دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/5.gif روی دکمه None کنار Reflect کلیک کنید سپس از پنجره باز شده Falloff را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/6.gif روی رنگ دوم کلیک کنید و رنگ آن را به RGB 255,200,100 تغییر دهبد. حالا نوع Falloff Type را به Fresnel تغییر دهید.در قسمت : Fresnel Parameters مقدار Index of Refraction را مساوی 15 قرار دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/7.gif حالا روی دکمه Background کلیک کنید تا پس زمینه ماده از بین برود و ماده بهتر مشاهده شود. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/8.gif روی دکمه http://www.3dspro.net/amozesh/gold/10.jpgGo to Parent کلید کنید تا به عقب برگردید سپس به کرکره Super Sampling بروید . Use Global Settings را غیر فعال کنید .حالا تیک Enable Sampler را بزنید سپس گزینه Max 2.5 Star را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/11.jpg متریال ساخته شد.حالا برای بهتر دیدن متریال در محیط آن تغییراتی ایجاد می کنیم. گزینه Environment(محیط) را از منوی Rendering انتخاب کنید و رنگ Background آن را به سفید تغییر بدهید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/12.jpg دکمه T را فشار دهید تا زاویه دید شمابه بالا تغییر کند.سپس یک Plane به پارامترهای زیر رسم کنید: Length: 1000 andWidth: 1000. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/13.gif پنجره Editor Material را باز کنید(با زدن کلید M ).یک گوی خام انتخاب کنید .سپس روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید سپس در پنجره باز شده Checker را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/14.jpg Tiling را به 9 تغییر بدهید.و مقدار Angle w را مساوی45 قرار دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/15.jpg حالا ماد ساخته ده را به Plane نسبت بدهید.یک Sphere رسم کنید و ماده طلا را به آن نسبت دهید. نکته :برای نسبت دادن ماده به موضوع میتوانید ماده را بکشید و روی موضوع رها کنید. دکمه F9 را بزنید تا نتیجه را مشاهده کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/16.jpg hamishebahar14-07-2007, 11:13 AM3d max را اجرا کنید سپس دکمه M را روی صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Editor Material باز شود.در پنجره باز شده روی دکمه Standard کلیک کنید . سپس از پنجره Material/map browser. ماده Raytrace را انتخاب کنید . سپس نوع Shading را به Blinn تغییر دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/1.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/gold/2.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/gold/3.jpg سپس روی رنگ Diffuse کلیک کرده و رنگ آن را به 197,198,200. تغییر دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/Silver/1.jpg به Specular Highlight بروید و رنگ Specular color را به سفید (255,255,255)تغییر دهید .مقدار Specular Level را به 90 و مقدار Glossiness را به50 تغییر دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/Silver/2.jpg به کرکره Map بروید.سپس مقدار Reflect را مساوی 70 قرار دهید و روی دکمه None کنار Reflect کلیک کنید سپس از پنجره باز شده Falloff را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/Silver/3.jpg روی رنگ دوم کلیک کنید و رنگ آن را به 228,229,231 تغییر دهید. حالا نوع Falloff Type را به Fresnel تغییر دهید. در قسمت : Fresnel Parameters مقدار Index of Refraction را مساوی 10 قرار دهید . حالا روی دکمه Background کلیک کنید تا پس زمینه ماده از بین برود و ماده بهتر مشاهده شود. روی دکمه http://www.3dspro.net/amozesh/gold/9.jpgGo to Parent کلیک کنید تا به عقب برگردید. سپس به کرکره Super Sampling بروید . Use Global Settings را غیر فعال کنید .حالا تیک Enable Sampler را بزنید سپس گزینه Max 2.5 Star را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/11.jpg متریال ساخته شد.حالا برای بهتر دیدن متریال در محیط آن تغییراتی ایجاد می کنیم. گزینه Environment(محیط) را از منوی Rendering انتخاب کنید و رنگ Background آن را به سفید تغییر بدهید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/12.jpg دکمه T را فشار دهید تا زاویه دید شمابه بالا تغییر کند.سپس یک Plane به پارامترهای زیر رسم کنید: Length: 1000 andWidth: 1000. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/13.gif پنجره Editor Material را باز کنید(با زدن کلید M ).یک گوی خام انتخاب کنید .سپس روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید سپس در پنجره باز شده Checker را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/gold/14.jpg Tiling را به 9 تغییر بدهید.و مقدار Angle w را مساوی45 قرار دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/gold/15.jpg حالا ماد ساخته شده را به Plane نسبت بدهید. یک Sphere رسم کنید و ماده نقره را به آن نسبت دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/Silver/4.jpg hamishebahar14-07-2007, 11:23 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/toor/toor.jpg در این آموزش شما روش استفاده از Spline (موضوعات دوبعدی )برای ایجاد موضوع های سه بعدی را فرا می گیرید. پس از اجراي برنامه3d max به مسير زير برويد : Command panel/Create/Shapes سپس يك NGon به شعاع 60 ايجاد كنيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/1.gif به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/2.gif حالا تمام NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/3.gif اگر تا اينجا درست پبش امده باشيد بايد چنين شكلي داشته باشيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/4.gif دوباره همه NGon ها را انتخاب كنيد و به منوي Tools برويد و گزينه Array را انتخاب كنيد و تنظيمات آن را مطابق شكل زير تغيير دهيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/5.gif پس از انتخاب همه NGon ها کليد Ctrl+V را فشار دهيد سپس در پنجره باز شده Ok را بزنيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/6.gif حالا Ngon ها را روي محور X ها جابجا کنيد وکنار Ngon هاي قبلي قرار دهيد . http://www.3dspro.net/amozesh/toor/7.gif يکي از NGonها را انتخاب کنيد سپس راست کليک کرده و از منوي Convert to گزينه Convert to Editable Spline را انتخاب کنيد http://www.3dspro.net/amozesh/toor/8.gif به پنل Modify برويد و در کرکره Geometry دکمه Attach Mult را بزنيد. http://www.3dspro.net/amozesh/toor/9.gif در پنجره باز شده پس از زدن دکمه All دکمه َAttach را بزنيد. http://www.3dspro.net/amozesh/toor/10.gif حالا به کرکره Rendreing برويد و گزينه Enable in Rendreing و Enable in Viewport را فعال کنيد . حال شما مي توانيد رندر کنيد و نتيجه را مشاهده کنيد ( کلید F9 را بزنید ) hamishebahar14-07-2007, 11:27 AM» آموزش ساخت توپ بسکتبال با نرم افزار 8 3d max براي ديدن آموزش به آدرس زير برويد چون آموزش زياد بود نتونستنم اينجا بيارم (چندين صفحه دارد) !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! hamishebahar14-07-2007, 11:29 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/tube/larg.jpg یک Tube به پارامترهای زیر رسم کنید http://www.3dspro.net/amozesh/tube/ee.jpg دکمهF4 را بزنید تا خطوط موضوع را ببینید . به پنل Modify بروید روی Tube راست کلیک کنید و گزینه Edit able poly را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/2.gif Edge را انتخاب کنید .سپس همانند شکل یکی ازEdge های کناری را انتخاب کنید بعد روی دکمه Loop کلیک کنید .سپس Edge ها را روی محور Z کمی به سمت پایین بکشید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/12.jpg دوباره Edge های وسط را انتخاب کنید و دکمه Loop را بزنید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/13.jpg حالا به کرکرهSoft Selection بروید و گزینه Use Soft Selection را فعال کنید سپس مقدار Falloff را به 8 تغییر دهید حالا Edge ها را روی محور Z کمی به سمت بالا بکشید.سپس Use Soft Selection را غیر فعال کنید http://www.3dspro.net/amozesh/tube/17.jpg حالا همین کارها را برای آن طرف لاستیک انجام دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/tube/14.jpg دکمه F را بزنید سپس Polygon را انتخاب کنید وPoly های روبه رو را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/3.gif سپس دکمه T را بزنید و از Main toolbar دکمه Window/crossing را فعال کرده وcircular selection region را به دایره تغییر داده و select object را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/tube/9.jpg حالا با فشار دادن کلید Alt و فشار دادن کلید موس از وسط دایره بکشید و بعد از رد شدن خطوط قرمز رها کنید تا poly های وسط Tube از حالت انتخاب خارج شوند. http://www.3dspro.net/amozesh/tube/10.jpg دکمه M را بزنید یک کره خام انتخاب کنید و رنگ Diffuse آن را به RBG:101 , 101 , 101 تغییر دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/tube/4.jpg سپس به کرکره Map بروید روی دکمه None گزینه Bump کلیک کنید . در پنجره باز شده روی Bitmap کلیک کنید http://www.3dspro.net/amozesh/tube/5.jpg سپس یک بافت خطوط لاستیک را انتخاب کنید .(شما می توانید از بافت زیر استفاده کنید ) http://www.3dspro.net/amozesh/tube/texture_tire_tread 4.jpg مقدار Tiling را به 4.3 و 6 تغییر دهید ومقدار V: را مساوی 10.0 قرار دهید و روی دکمه Go to Parent کلیک کنید http://www.3dspro.net/amozesh/tube/6.jpg سپس مقدار Bump را به 129 تغییر دهید و روی دکمه assign material to selection کلیک کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/7.jpg به منوی Edit بروید وگزینه select Invert را انتخاب کنید http://www.3dspro.net/amozesh/tube/8.jpg دوباره به پنجره Material editor بروید .یک کره خام انتخاب کنید سپس رنگ Diffuse را به RBG:101 , 101 , 101 تغییر دهید سپس روی دکمه assign material to selection کلیک کنید Edge را انتخاب کنید و چهارتا از Edge های داخل Tube را انتخاب کنید سپس دکمه Loop را بزنید سپس با استفاده از Scale آنهارا روی سه محور کوچک کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/tube/15.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/tube/16.jpg به پنل Modify بروید و از لیست Modifier list تابه Turbo Smooth را انتخاب کنید و مقدار Iterations را مساوی 2 قرار دهید. http://www.3dspro.net/amozesh/tube/18.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/tube/19.jpg ساخت مدل لاستیک به پایان رسید حالا رندر کنید ونتیجه را ببینید نویسنده :وحید قیدرلو hamishebahar14-07-2007, 11:31 AMبه آدرس زير برويد: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! قربان شما علي:11: . hamishebahar14-07-2007, 11:34 AMبرنامه 3d max را اجرا کنید .سپس یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید http://www.3dspro.net/amozesh/zare/1.gif سپس به پنل modify بروید و از Modifier list تابع FFD 3*3*3 را انتخاب کنید http://www.3dspro.net/amozesh/zare/2.gif سپس کلید های Ctrl +B رافشار دهید بعد وسط Cylinder را انتخاب کنید و کمی به سمت بالا بکشید. آن طرف را همانند این طرف درست کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/zare/3.gif دکمه M را بزنید سپس روی دکمه standard کلیک کنید در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید نوع Templates را به Glass-Clear تغییر دهید و رنگ Diffuse Color را به سفید و مقدار Index of Refraction را به 2 تغییر دهید سپس روی دکمه assign material to selection کلیک کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/zare/4.gif حالا یک tube به پارامترهای زیر رسم کنید http://www.3dspro.net/amozesh/zare/5.gif یک Cylinder به پارامترهای زیر رسم کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/zare/6.gif حالا ابتدای سیلندر را به انتهای حلقه متصل کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/zare/7.gif سپس به پنل modify بروید و روی سیلندر راست کلیک کنید و گزینه Editable Poly را انتخاب کنید . http://www.3dspro.net/amozesh/zare/8.gif به کرکره Edit Geometry بروید رویه دکمه Attach کلیک کنید سپس روی حلقه کلیک کنید دوباره روی دکمه Attach کلیک کنید تا غیر فعال شود .حالا از Modifier list تابع TurboSmooth را انتخاب کنید و مقدار Iterations را به 2 تغییر دهید . دکمه M را بزنید و یک گوی خام انتخاب کنید .حالا روی دکمه standard کلیک کنید و در پنجره باز شده Architectural را انتخاب کنید حالا مطابق شکل عمل کنید http://www.3dspro.net/amozesh/zare/9.gif ذزبین ساخته شد و این ذربین همانند ذره بین واقعی خاصیت بزرگ نمای داره شما می توانید یک موضوع راجلوی آن قرار دهید و بزرگ نمای آن را مشاهده کنید hamishebahar14-07-2007, 11:38 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/farsi/3d.jpg يكي از مشكلاتي كه فارسي زبان ها در استفاده از 3d max دارند فارسي نويسي در اين برنامه است .در اين مقاله سعي كردم كه به بررسي اين مشكل به پردازيم .معمولا در برنامه هاي كه از زبان فارسي پشتيباني نمي شود مي توان از برنامه هاي استفاده كرد كه امكان فارسي نويسي در آن برنامه را ممكن مي كنند . اما اين برنامه ها نيز هريك به نوبه خود در فارسي نوشتن بعضي از برنامه ها مشكل دارند. يكي از برنامه هاي كه در فارسي نوشتن 3d max مشكلي ندارد برنامه فارسي نويس پرند است شما با استفاده از اين برنامه ونصب چند فونت فارسي به راحتي مي توانيد در 3d max فارسي بنويسيد. استفاده از اين برنامه خيلي ساده و سريع است .به طوري كه شما موقعي كه مي خواهيد فارسي بنويسيد پس از باز كردن برنامه پرند بازدن دكمه هاي ctrl+p مي توانيد شروع به فارسي نوشتن كنيد .در عكس بالا نمونه ي از فارسي نويسي در 3d max را مشاهده مي كنيد. این برنامه علاوه بر فارسی نویسی دارای کيبرد فارسي و تاريخ نگار شمسي و تقويم شمسي ديواري پرند که روی صفحه نمایش نشان می دهید است . مي توانيد اين برنامه را از اينجا دانلود كنيد.(حجم برنامه 7.5MB): !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! hamishebahar14-07-2007, 11:39 AMشاید تا به حال دیده باشید که وقتی پرده ای جلوی پنجره ای اتاق تان آویزان کرده اید هنگامی که باد می آید چطور به حرکت در می آید و تکان می خورد.حالا ما می خواهیم شبیه سازی این پرده و باد را به شما آموزش بدهیم. برنامه 3D Max را اجرا کنید. به Command Panel create Standard Primitives بروید سپس یک Box به پارامترهای زیر ایجاد کنید: Length:4.0 Width:138.0 Height:62 حالا یک Box دیگر به پارامترهای زیر رسم کنید: Length:39 Width:48 Height:28 Box دومی را که رسم کردید همانند شکل طوری محل آن را تعیین کنید که در وسط box اولی قرار گیرد. http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image001.png Box اولی را انتخاب کنید وبه مسیر Command Panel create Compound Objects بروید.سپس روی دکمه Boolean کلیک کنید.به کرکره Pick Boolean بروید و روی دکمه Pick Operand B کلیک کنید سپس روی box دومی که ایجاد کردید کلیک کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image003.png به Command Panel create Standard Primitives بروید و یک Plane به پارامترهای زیر ایجاد کنید: Length:29 Width:48 Length Seg:10 Width Seg:10 پس از ایجاد Plane آن را 83 درجه روی محور X بچرخوانید.حالا جای Plane را طوری تنظیم کنید که دقیقا روبه روی سوراخ قرار گیرد. بهCommand PanelModify بروید .ازList Modifier تابع reactor Cloth را انتخاب کنید.در کرکره Properties مقدار Mass را مساوی 10 قرار دهید. دکمه F را روی صفحه کلید بزنید .روی مثبت کنار reactor Cloth کلیک کنید و Vertex را انتخاب کنید. سپس به وسیله Object http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image005.gifSelect ردیف اول راسها را انتخاب کنید.حالا به کرکره Constraints بروید و روی دکمه Vertices Fix کلیک کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image007.jpg دکمه L را روی صفحه کلید فشار دهید.از پنل reactor ، Wind را انتخاب کنیدودر صفحه کلیک کنید.به طوری که باد پشت پرده باشد. http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image008.gif به Command PanelModify بروید .در کرکره Properties مقدار Wind Speed را مساوی 90 قرار دهید. Ripple را فعال کنید و مقدار Magnitude را مساوی 5 قرار دهید . http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image009.png Plane را انتخاب کنید وبه پنل reactor بروید و روی http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image012.jpgcreate cloth Collection کلیک کنید . سپس به Utilities برویدو روی reactor کلیک کنید .به کرکره Preview & Animation بروید و مقدار Start Frame را مساوی 50- قرار دهید سپس روی Create Animation کلیک کنید و روی دکمه ok کلیک کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/parde/parde_files/image013.png حالا انیمیشن ساخته شد .فقط کافیست Play کنید. hamishebahar14-07-2007, 11:41 AMhttp://www.3dspro.net/amozesh/Book/book.jpg بعد از اجرای برنامه به Command panelCreateGeometryStandard Primitives بروید ویک Box به پارامترهای زیر رسم کنید: Length :8 Width : 50 Height :67 http://www.3dspro.net/amozesh/Book/1.jpg روی Box راست کلیک کنید وConvert to گزینه Convert to Editable Poly را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/2.jpg به Command panelModify بروید .سپس روی Polygon کلیک کنید http://www.3dspro.net/amozesh/Book/3.jpg با نگه داشتن کلید Ctrl سه طرف پشت، راست وچپ Box انتخاب کنید(جلد کتاب). http://www.3dspro.net/amozesh/Book/4.jpg به کرکره Edit Polygons بروید.روی دکمه کوچک Extrude کلیک کنید. سپس در پنجره باز شده (Extrude Polygons) مقدار Extrusion Height مساوی 0.1 قرار دهید و در قسمت Extrusion Type گزینه Local Normal را انتخاب کنید و Ok کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/5.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/Book/5.1.jpg سپس در کرکره Edit Polygons روی دکمه Outline Polygons کلیک کنید و مقدار Outline Amount را مساوی 0.22قرار دهید و OK کلیک کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/6.jpghttp://www.3dspro.net/amozesh/Book/6.1.jpg دوباره روی دکمه کوچک Extrude وOk کنید. دکمه M را فشار دهید تا پنجره Material Editor باز شود.در پنجره باز شده یک گوی خام اتخاب کنید.سپس به کرکرهBlinn Basic Parameters بروید سپس روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/7.jpg سپس در پنجره باز شده (materialmap Browser) دوبار روی Bitmap کلیک کنید http://www.3dspro.net/amozesh/Book/7.1.jpg .در این پنجره که باز می شود عکس مورد نظر خودتون را انتخاب کنید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/7.2.jpg به Command panelModify بروید .سپس Polygon را انتخاب کنید. سپس جلد را انتخاب کنید(البته یک طرف کتاب) .دکمه M را فشار دهید سپس در پنجره Material Editor متریالی را که ساختید انتخاب کنید سپس روی دکمه Assign Material to Selection کلیک کنید.تا ماده ساخته شده به کتاب نسبت داده شود.قسمت پشت و آن طرف جلد نیز به همین روش یک عکس نسبت دهید. برای شبیه سازی برگه های کتاب به صورت زیر عمل کنید بروید به یک برنامه کرافیکی (مثلا Paint ویندوز)و یک شکل شبیه شکی زیر بکشد.(یا از همین عکس استفاده کنید) http://www.3dspro.net/amozesh/Book/khat.bmp پنجره Material Editor را باز کنید سپس یک گوی خام انتخاب کنید.روی دکمه کوچک Diffuse کلیک کنید و در پنجره باز شده (materialmap Browser) دوبار روی Bitmap کلیک کنید و عکس بالا را انتخاب کنید. به کرکره Coordinates بروی و مقدار Titling را مساوی 29.5 و مقدار W را مساوی 90 قرار دهید . حالا روی د کمه Go to parent کلیک کنید تا به عقب برگردید. http://www.3dspro.net/amozesh/Book/8.jpg به کرکره Map بروید و دکمه روبه روی Diffuse را بگیرید وبکشید بعد روی Bump رها کنید.(این متریال مربوط به روی کتاب وکف آن است) http://www.3dspro.net/amozesh/Book/9.jpg برای ایجاد یک متریال برای جلوی کتاب یک متریال مثل متریال قبلی بسازید فقط مقدار w را تغییر ندهید. hamishebahar14-07-2007, 11:42 AMخوب دوستان خسته نباشيد آموزش ها فعلاً به پايان رسيده اميدوارم لذت كافي و استفاده خوبي برده باشيد. موفق باشيد و سربلند. قربان شما علي:11: . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3913]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن