محبوبترینها
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1840539017
تاثیر Hz در قدرت کارت گرافیک ؟
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ASUS POWER08-07-2007, 07:38 PMسلام . من قبلا فکر می کردم هر چی GPU Hz کارت گرافیک بالاتر باشه قدرتش بیشتره . ولی چند وقت پیش دیدم که Hz 8600 از 8800 خیلی بالاتره ! چرا ؟!:41: javadshahvand08-07-2007, 08:29 PMکدوم مدلش رو دیدی؟ دقیق بگو Lord_theOne09-07-2007, 08:09 AMعزيز بستگي به ساپورت مانيتور هم دارد قدرت مطرح نيست فقط سرعت انتقال نور است مثلا 85 يعني 85 بار در ثانيه لامپ تصوير نورش قطع و وصل مي شود انسان بيشتر از 60 بار نمي تواند ببيند براي همين اگر 60 بگذاري لرزش را مي بيني و 75 ديگه نمي بيني لرزش را درضمن Lcd ها كاري به هرتز ندارند چون لامپ تصوير ندارند ASUS POWER09-07-2007, 04:55 PMعزيز بستگي به ساپورت مانيتور هم دارد قدرت مطرح نيست فقط سرعت انتقال نور است مثلا 85 يعني 85 بار در ثانيه لامپ تصوير نورش قطع و وصل مي شود انسان بيشتر از 60 بار نمي تواند ببيند براي همين اگر 60 بگذاري لرزش را مي بيني و 75 ديگه نمي بيني لرزش را درضمن Lcd ها كاري به هرتز ندارند چون لامپ تصوير ندارند نه عزیز ! من منظورم Hz مانیتور نیست ! هرتز جی پی یو !! ASUS POWER09-07-2007, 04:58 PMکدوم مدلش رو دیدی؟ دقیق بگو تبلیغ نشه ولی : point of view 8600 فکر کنم که از 8800ش Hz بالاتر بود ! javadshahvand09-07-2007, 05:23 PMتبلیغ نشه ولی : point of view 8600 فکر کنم که از 8800ش Hz بالاتر بود ! فکر نکن اگه مطمئنی با دلیل مدرک بیا ASUS POWER10-07-2007, 10:02 AMفکر نکن اگه مطمئنی با دلیل مدرک بیا چشم استاد ! Capcom10-07-2007, 10:18 AMبرید یه نگاه به xfx G8600 GTS XXX بکنید....اون هم همینطور هست....تقریبا رد تمام موارد از 8800 gts اون بالاتره ocz10-07-2007, 10:24 AMببين دوست عزيز GPU هم بمانند CPU هر چه فركانس كاري آن بالاتر باشد كارايي بيشتري دارد البته اين يك مطلب كلي بود كه نوشتم چون كارايي فقط به فركانس كاري وابسته نيست اما عموميت دارد واحد اندازه گيري فركانس،هرتز Hz است ASUS POWER10-07-2007, 10:29 AM8600 : Graphics Chipset: GeForce 8600 GTS / Slot: PCIe / Interfaces: 2x DVI (Dual Link), TV-Out (HDTV) / Memory Size: 256 MB / Memory Type: GDDR3 / Memory Interface: 128 Bit / GPU clock speed : 675 MHz / Memory Clock Speed: 2,000 MHz / DirectX support: 10.0 / Shader Model: 4.0 / Unified Shader: 32 / Cooling: active (reference design) / Height (slots): 1 / HDCP enabled 8800 : Graphics Chipset: GeForce 8800 GTX / Slot: PCIe / Interfaces: 2x DVI (Dual Link), TV-Out (HDTV) / Memory Size: 768 MB / Memory Type: GDDR3 / Memory Interface: 384 Bit / GPU Clock Speed: 575 MHz / Memory Clock Speed: 1,800 MHz / DirectX support: 10.0 / Shader Model: 4.0 javadshahvand10-07-2007, 10:51 AM384 Bit کجا 128 Bit کجا اگه 8600 هرتزش بالاست جاش 8800 مقدار بیتش بالاست فقط GPU برای تشخیص مبنی بر قدرتمند بودن گرافیک نیست Lord_theOne11-07-2007, 03:56 AMبرد با برد فرق دارد نمي شود مثلا يك 8600GT ASUS را با 8800 A&G مقايسه كرد بايد از يك برد باشد و هرتز تنها همانطور كه يك نمونه اش را javadshahvand (http://www.p30world.com/forum/member.php?u=82596) گفتند مطرح نيست البته اينها از يك خانواده هستند و شباهتهاي زيادي هم بهم دارند در كل گفتم ASUS POWER11-07-2007, 10:43 AMبرد با برد فرق دارد نمي شود مثلا يك 8600GT ASUS را با 8800 A&G مقايسه كرد بايد از يك برد باشد و هرتز تنها همانطور كه يك نمونه اش را javadshahvand گفتند مطرح نيست البته اينها از يك خانواده هستند و شباهتهاي زيادي هم بهم دارند در كل گفتم اونایی که من نوشته بودم مال pointofview بودن ! ;) 384 Bit کجا 128 Bit کجا اگه 8600 هرتزش بالاست جاش 8800 مقدار بیتش بالاست فقط GPU برای تشخیص مبنی بر قدرتمند بودن گرافیک نیست پس همیشه هرتز مبنای سنجش قدرت نیست . ممنون ! Mahdi_Moosavi12-07-2007, 05:24 PM384 Bit کجا 128 Bit کجا اگه 8600 هرتزش بالاست جاش 8800 مقدار بیتش بالاست فقط GPU برای تشخیص مبنی بر قدرتمند بودن گرافیک نیست این ها که مربوط به پهنای باند حافظه هستش !!!!! سوال دوستمون درباره کارایی بیشتر GPU هست . پس همیشه هرتز مبنای سنجش قدرت نیست . ممنون ! اما در مورد سوال شما باید بگم که درسته همیشه فرکانس هسته مبنای سنجش PERFORMACE نیست . باید عوامل دیگه هم مورد بررسی قرار بگیره . در GPU باید علاوه بر فرکانس هسته ، Pixel pipeline که خیلی مهمه در نظر گرفته بشه که تعداد شون در 8600gt به 32 عدد و در 8800gts به 96 تا و در مدل 8800gtx به 128 عدد میرسه !!!! حالا خودت می تونی مقایسه کنی !!! یعنی 3 - 4 برابر بیشتر !!! ASUS POWER12-07-2007, 07:17 PMاین ها که مربوط به پهنای باند حافظه هستش !!!!! سوال دوستمون درباره کارایی بیشتر GPU هست . اما در مورد سوال شما باید بگم که درسته همیشه فرکانس هسته مبنای سنجش PERFORMACE نیست . باید عوامل دیگه هم مورد بررسی قرار بگیره . در GPU باید علاوه بر فرکانس هسته ، Pixel pipeline که خیلی مهمه در نظر گرفته بشه که تعداد شون در 8600gt به 32 عدد و در 8800gts به 96 تا و در مدل 8800gtx به 128 عدد میرسه !!!! حالا خودت می تونی مقایسه کنی !!! یعنی 3 - 4 برابر بیشتر !!! :18: :18: :18: :42: :blink: ASUS POWER12-07-2007, 07:17 PMاین ها که مربوط به پهنای باند حافظه هستش !!!!! سوال دوستمون درباره کارایی بیشتر GPU هست . اما در مورد سوال شما باید بگم که درسته همیشه فرکانس هسته مبنای سنجش PERFORMACE نیست . باید عوامل دیگه هم مورد بررسی قرار بگیره . در GPU باید علاوه بر فرکانس هسته ، Pixel pipeline که خیلی مهمه در نظر گرفته بشه که تعداد شون در 8600gt به 32 عدد و در 8800gts به 96 تا و در مدل 8800gtx به 128 عدد میرسه !!!! حالا خودت می تونی مقایسه کنی !!! یعنی 3 - 4 برابر بیشتر !!! :18: :18: :18: :42: :blink: من همیشه این سوال تو ذهنم بوده چرا بهشون می گن pipeline ؟ FarhadP3012-07-2007, 09:41 PMمن همیشه این سوال تو ذهنم بوده چرا بهشون می گن pipeline ؟pipeline يا خط لوله،محليه كه محاسبات در مراحل مختلف اون انجام مي گيره چه در CPU چه GPU ASUS POWER13-07-2007, 05:42 PMpipeline يا خط لوله،محليه كه محاسبات در مراحل مختلف اون انجام مي گيره چه در CPU چه GPU چرا pipe حالا ؟ FarhadP3013-07-2007, 05:52 PMکلمه پایپ لاین در دنیای گرافیک بیشتر از هر جای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. تا مدتی قبل تعداد خط لوله های یک کارت گرافیک توان کارت و کارایی معماری کارت را مشخص می کرد. بعد ازظهور GPU یک واژه دیگه هم اضافه شد.engine یا موتور. کلمه موتور به هرنوع پردازشی که در GPU انجام میشود اشاره دارد. مثلا" موتورهای رأسی (vertex engines ) کارشون ارسال داده برای خط لوله های پرداخت پیکسلها هستند.(pixel rendering pipelines ). بدون توجه به اینکه ما راجع به CPU یا GPU صحبت می کنیم کلمه خط لوله در هر دو معنای مشابهی دارد.اینو میشود با خط مونتاژ یک کارخانه تولید خودرو مقایسه کرد: بجای اینکه هر نفر مسوول ساختن یک خودرو بطور کامل باشد ساخت ماشین به چندمرحله تقسیم میشود.مثلا" چندین ماشین ابتدا شاسی و بدنه آنها نصب میشود. بعد به مرحله بعد میروند نصب درها . بعد از آن نصب موتور و همینطور الی آخر .مزیتش اینه که شما مجبور نیستید که منتظر بشوید تا ساخت یک ماشین بطور کامل انجام بشود.به محض اینکه ماشین اول بدنه اش نصب میشود شما سراغ ماشین بعدی میروید.خط لوله هم همچین روشی دارد.بجای اینکه صبر کند تا یک عملیات بطور کامل انجام شود تا بتواند سراغ عملیات بعدی برود یک پردازنده دارای خط لوله کاراهاشو طوری تقسیم می کند که در چند مرحله به اتمام برسند.اینطوری چندین عملیات همزمان اجرا میشوند.ابتدایی ترین خط لوله در پردازنده ها 5 مرحله ای هستند: 1- واکشی دستورالعملها:گرفتن دستورالعملها از برنامه برای اجرای آنها. 2-رمزگشایی دستورالعملهایا Instruction Decode :فهمیدن اینکه اون دستورالعملها از پردازنده در خواست انجام چه کاری را دارند. 3-واکشی داده ها یا Fetch Data :گرفتن داده های مورد نیاز دستورالعملها از حافظه(مثلا" A = B + C با پیدا کردن مقادیر B و C می توانیم آنها را جمع کنیم .) 4-اجرا-انجام عملیات (جمع B و C ). 5-مرحله آخر نوشتن نتیجه در حافظه( ذخیره کردن مقدار نهایی در یک جا ). البته پردازنده های امروزی خیلی پیچیده تر از این هستند ولی پایه و اساس خط لوله ها هم در سی پی یو و هم GPU به همین شکل هستند. منتها مراحل خط لوله ها در کارت گرافیک خیلی بیشتره .یعنی می تواند شامل صدها و هزارها مرحله باشد.خط لوله های کارت گرافیک بطور کلی در 6 مرحله خلاصه می شوند: 1- واکشی دستورالعملها و رمزگشایی یا Instruction Fetch/Decode : این مرحله ای است که دستورالعملهاو فرامین از درایور کارت دریافت میشوند و بعد از رمزگشایی به بخشهای دیگر خط لوله منتقل می شوند تا اجرا شوند.این مرحله ای است که وظایف مراحل دیگر را هم مشخص می کند. 2-پردازش راسی یا Vertex Processing : هم اکنون GPU می داند که به چه داده هایی نیاز دارد تا پردازش را شروع کند.داده هایی که برای GPU فرستاده می شوند به صورت رئوس یک مثلث هستند که در انتها روی صفحه مانیتور نمایش داده می شوند.اولین مرحله واقعی اجرایی در خط لوله به اسم T&L خوانده می شود(Transform &Lighting یا تبدیل و نور پردازی).این یعنی تبدیل داده های راسی که -برای GPU فرستاده شده -به یک صحنه 3 بعدی .مرحله تبدیل نیاز به محاسبات بسیار زیاد ریاضی که دائم تکرار می شوند دارد.بعد از آن نوبت محاسبات نورپردازی برای هر یک از رئوس مثلث است .در یک GPU قابل برنامه ریزی ,مراحل ابتدایی پردازش راسی به قدری قابل انعطاف هستند که برنامه های کوچک سایه سازی راسی (vertex shader ) می توانند برای کنترل مشخصات رئوس مثلث-تغییر شکل و حالت ,چگونه بنظر رسیدن یک مدل و..- نوشته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.این مرحله در حقیقت خودش یک پایپ لاین است که به مراحل کوچکتری تقسیم شده است . http://webnegar.blogspot.com/2003/05/pipeline.html ASUS POWER13-07-2007, 06:06 PMکلمه پایپ لاین در دنیای گرافیک بیشتر از هر جای دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. تا مدتی قبل تعداد خط لوله های یک کارت گرافیک توان کارت و کارایی معماری کارت را مشخص می کرد. بعد ازظهور GPU یک واژه دیگه هم اضافه شد.engine یا موتور. کلمه موتور به هرنوع پردازشی که در GPU انجام میشود اشاره دارد. مثلا" موتورهای رأسی (vertex engines ) کارشون ارسال داده برای خط لوله های پرداخت پیکسلها هستند.(pixel rendering pipelines ). بدون توجه به اینکه ما راجع به CPU یا GPU صحبت می کنیم کلمه خط لوله در هر دو معنای مشابهی دارد.اینو میشود با خط مونتاژ یک کارخانه تولید خودرو مقایسه کرد: بجای اینکه هر نفر مسوول ساختن یک خودرو بطور کامل باشد ساخت ماشین به چندمرحله تقسیم میشود.مثلا" چندین ماشین ابتدا شاسی و بدنه آنها نصب میشود. بعد به مرحله بعد میروند نصب درها . بعد از آن نصب موتور و همینطور الی آخر .مزیتش اینه که شما مجبور نیستید که منتظر بشوید تا ساخت یک ماشین بطور کامل انجام بشود.به محض اینکه ماشین اول بدنه اش نصب میشود شما سراغ ماشین بعدی میروید.خط لوله هم همچین روشی دارد.بجای اینکه صبر کند تا یک عملیات بطور کامل انجام شود تا بتواند سراغ عملیات بعدی برود یک پردازنده دارای خط لوله کاراهاشو طوری تقسیم می کند که در چند مرحله به اتمام برسند.اینطوری چندین عملیات همزمان اجرا میشوند.ابتدایی ترین خط لوله در پردازنده ها 5 مرحله ای هستند: 1- واکشی دستورالعملها:گرفتن دستورالعملها از برنامه برای اجرای آنها. 2-رمزگشایی دستورالعملهایا Instruction Decode :فهمیدن اینکه اون دستورالعملها از پردازنده در خواست انجام چه کاری را دارند. 3-واکشی داده ها یا Fetch Data :گرفتن داده های مورد نیاز دستورالعملها از حافظه(مثلا" A = B + C با پیدا کردن مقادیر B و C می توانیم آنها را جمع کنیم .) 4-اجرا-انجام عملیات (جمع B و C ). 5-مرحله آخر نوشتن نتیجه در حافظه( ذخیره کردن مقدار نهایی در یک جا ). البته پردازنده های امروزی خیلی پیچیده تر از این هستند ولی پایه و اساس خط لوله ها هم در سی پی یو و هم GPU به همین شکل هستند. منتها مراحل خط لوله ها در کارت گرافیک خیلی بیشتره .یعنی می تواند شامل صدها و هزارها مرحله باشد.خط لوله های کارت گرافیک بطور کلی در 6 مرحله خلاصه می شوند: 1- واکشی دستورالعملها و رمزگشایی یا Instruction Fetch/Decode : این مرحله ای است که دستورالعملهاو فرامین از درایور کارت دریافت میشوند و بعد از رمزگشایی به بخشهای دیگر خط لوله منتقل می شوند تا اجرا شوند.این مرحله ای است که وظایف مراحل دیگر را هم مشخص می کند. 2-پردازش راسی یا Vertex Processing : هم اکنون GPU می داند که به چه داده هایی نیاز دارد تا پردازش را شروع کند.داده هایی که برای GPU فرستاده می شوند به صورت رئوس یک مثلث هستند که در انتها روی صفحه مانیتور نمایش داده می شوند.اولین مرحله واقعی اجرایی در خط لوله به اسم T&L خوانده می شود(Transform &Lighting یا تبدیل و نور پردازی).این یعنی تبدیل داده های راسی که -برای GPU فرستاده شده -به یک صحنه 3 بعدی .مرحله تبدیل نیاز به محاسبات بسیار زیاد ریاضی که دائم تکرار می شوند دارد.بعد از آن نوبت محاسبات نورپردازی برای هر یک از رئوس مثلث است .در یک GPU قابل برنامه ریزی ,مراحل ابتدایی پردازش راسی به قدری قابل انعطاف هستند که برنامه های کوچک سایه سازی راسی (vertex shader ) می توانند برای کنترل مشخصات رئوس مثلث-تغییر شکل و حالت ,چگونه بنظر رسیدن یک مدل و..- نوشته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.این مرحله در حقیقت خودش یک پایپ لاین است که به مراحل کوچکتری تقسیم شده است . دستت درست ! henriholmz15-07-2007, 12:09 AMدوستان دستتان درد نکند با دادن این اطلاعات،واقعا حیف به عزیزانی با هوش و خلاقی که در ایران دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند و از لذت استفاده ان محرومند.من که حالا با سرعتی معادل 8 مگابایت در ثانیه دارم از اینترنت استفاده میکنم حیفم میاد شما که لیاقت ان را دارید استفاده نکنید،امیدوارم در مملکت ما هم روزی افراد دلسوزی بر راس امور باشند!! ASUS POWER15-07-2007, 09:20 AMدوستان دستتان درد نکند با دادن این اطلاعات،واقعا حیف به عزیزانی با هوش و خلاقی که در ایران دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند و از لذت استفاده ان محرومند.من که حالا با سرعتی معادل 8 مگابایت در ثانیه دارم از اینترنت استفاده میکنم حیفم میاد شما که لیاقت ان را دارید استفاده نکنید،امیدوارم در مملکت ما هم روزی افراد دلسوزی بر راس امور باشند!! اولین پستت مبارک سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 599]
-
گوناگون
پربازدیدترینها