تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807498767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- مرگ تدریجی با گلوله هایی که دود می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

راسخون: امروزه سيگارکشيدن در ميان زنان خصوصا در کشورهاي پيشرفته امري پيش پا افتاده است. با اينکه آنان از عواقب آن مطلعند اما اين طور وانمود مي کنند که تفريحي به آن روي مي آورند. اما خود مي دانند که پس از گذشت مدتي اين تفريح ديگر جنبه عادت مي يابد و سلامت آنها را تهديد مي کند و بالاخره ديري نمي پايد که آنها به اين تفريح معتاد مي شوند. در ادامه به عمده ترين آسيب هايي که در اثر مصرف سيگار به زنان وارد مي شود اشاره شده است.  

  سرطان ها در سال هاي اخير تحقيقات نشان داده است که احتمال سرطان ريه در زنان سيگاري بسيار بيشتر از مردان است و حتي احتمال سرطان سينه، سرطان ريه و ناراحتي هاي قلبي در زناني که فقط در معرض دود سيگار قرار مي گيرند بيشتر از زنان عادي است. خطر سرطان ريه به کميت، مدت زمان و حجم سيگار کشيدن در طول روز بستگي دارد. شانس مبتلا شدن زنان سيگاري که يک يا دو پاکت در طول روز مي کشند، به اين بيماري خطرناک 20 برابر بيشتر از زنان غيرسيگاري است. هر چند که تحقيقات ارتباط سرطان گردن رحم و آلت تناسلي را با سيگار کشيدن ثابت کرده اما هنوز ارتباطي با سرطان تخمدان کشف نشده است. از ميان سرطان هاي ديگري که ممکن است زنان سيگاري به آن دچار شوند مي توان سرطان کبد، لوزالمعده، کليه ، روده، مثانه و دهان را نام بود. در مورد سرطان هاي حنجره  و مري هم شواهدي در دست است. بيماري هاي قلبي شيوع ناراحتي هاي قلبي در ميان زنان سيگاري بسيار قابل ملاحظه است. سيگار يکي ازمهم ترين دلايل بيماري هاي قلبي در ميان زنان کمتر از 50 سال است و احتمال خطرناک بودن آن به مدت زمان سيگار  کشيدن و تعداد سيگار در ارتباط است. کشيدن يک تا 14 نخ سيگار در روز خطر بروز سکته را در زنان دوبرابر و بيشتر از 25 نخ اين احتمال را چهار برابر مي کند. احتمال اين خطر، يک يا دو سال پس از ترک مي تواند به طور چشمگيري کاهش يابد. از سوي ديگر زنان سيگاري که قرص ضدبارداري مصرف مي کنند هم بيشتر در معرض بيماري هاي قلبي هستند. بيماري هاي خوني ناراحتي ديگري که زنان سيگاري ممکن است با آن درگير شوند حمله کم خوني و خون ريزي پرده عنکبوتيه قلب است. گرفتگي سرخرگ کاروتيد هم در ميان اين گروه از زنان بسيار ديده شده است. احتمال مرگ زنان سيگاري به دليل آماس رگ آئورت و پارگي آن وجود دارد. همچنين ارتباط سيگار با لوسمي خون و ديابت نوع دو هم ثابت شده است. عملکرد قاعدگي، يائسگي و بيماري هاي خوش خيم مربوط به زنان تحقيقات بسياري ثابت کرده اند که سيگار ممکن است باعث افزايش خطر قاعدگي هاي دردناک، وقفه در جريان قاعدگي و نامنظمي آن شود. زنان سيگاري زودتر از زنان غيرسيگاري به دوران يائسگي مي رسند. از ديگر خطرات متوجه اين زنان، نازايي، باروري ديرتر؛حامگلي خارج از رحم، سقط جنين و تشنج هنگام بارداري است. اين زنان تمايل کمتري به شيردادن به نوازد خود دارند.  

  بيماري هاي تنفسي از سوي ديگر سيگار اولين دليل بيماري هاي انسداد مزمن ريوي در زنان شناخته شده است. در آمريکا حدود 90 درصد مرگ و مير ناشي از اين بيماري در زنان از سيگار کشيدن آنها نشأت مي گيرد. برنشيت و آسم هم از ديگر بيماري هاي شايع در زنان سيگاري است.   وزن به نظر نمي رسد شروع سيگار کشيدن ارتباطي با کم کردن وزن داشته باشد اما طي گذشت مدتي حتماً موجب کاهش وزن ناخواسته مي شود. زنان اهل سيگار از نظر توزيع چربي، بدن و ماهيچه هاي مردانه تري دارند. پوکي استخوان و خطر شکستگي آن زناني که ديرتر يائسه شده و هنوز سيگار مي کشند داراي تراکم استخوان کمتري نسبت به زنان غيرسيگاري هستند. آنها بيشتر در معرض شکستگي استخوان لگن قرار مي گيرند. به دليل تاثيراتي که سيگار بر هورمون استروژن مي  گذارد، زنان سيگاري پنج تا ده درصد زودتر دچار پوکي استخوان خصوصاً در زانو و لگن مي  شوند. وضعيت ظاهري تمام مردان و زنان سيگاري از نفس بدبو، دندان هاي لک دار، جرم هاي دايمي دندان، خرابي آنها و چروک هاي گريزناپذير پوست صورت و کلاً پيري زودرس رنج مي برند. اين مشکل گريبانگير تمام زنان و مردان سيگاري است.  
تبلیغات مبتکرانه علیه سیگار - pixfa.net
  بيماري هاي معده و روده اي طبق آمار مطالعات، زنان سيگاري از بيماري هاي کيسه صفرا مانند سنگ کيسه صفرا و کيست چربي، همچنين زخم معده، التهاب روده بزرگ و زخم بافت روده بزرگ و کوچک کمتر در امان هستند. ورم مفاصل ورم مفاصل يا آرتروز در زنان سيگاري به مراتب بيشتر از زنان ديگر است. بيماري هاي چشم آب مرواريد،استحاله ماهيچه چشم و آب سياه چشم از بيماري هاي مرتبط با کشيدن سيگار است که ممکن است زودتر از رسيدن به کهولت سن در زنان سيگاري اتفاق بيفتد.  

  ايدز تحقيقات نشان داده اند که زنان سيگاري بيشتر از ساير زنان در معرض عفونت HIV نوع يک هستند. بيماري هاي رواني افسردگي، اضطراب دايمي، پراشتهايي رواني يا جوع، احساس کمبود توجه و شيزوفرني در زنان سيگاري بسيار چشمگيرتر است.   ناهنجاري هاي عصبي زنان سيگاري بيشتر دچار بيماري هاي عصبي نظير پارکينسون مي شوند. اطلاعاتي مبني بر ارتباط سيگار و آلزايمر هنوز در دسترس نيست.  

بيماري هاي غدد زنان سيگاري بيشتر در معرض خطر بيماري هاي ناشي از نارسايي استروژن و تيروئيد هستند.   999   منتظر اخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن