تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815521000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبارزه با مواد مخدر، به عزم جهاني و طرح هاي جديد نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مبارزه با مواد مخدر، به عزم جهاني و طرح هاي جديد نياز دارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): كابل ـ سفير ايران در افغانستان روز پنجشنبه در آيين تحويل بخشي از كمك هاي بلاعوض ايران به وزارت مبارزه با مواد مخدر اين كشور گفت : مبارزه با مواد مخدر، به اراده جهاني و طرح هاي جديدي نياز دارد.


به گزارش ايرنا ، فداحسين مالكي با تاكيد بر ضرورت نياز به طرحها و ايده جديد در مبارزه با اين پديده افزود : براي تغيير كشت از خشخاش به محصولات اساسي ، نياز به تهيه طرح هاي مدون است تا كشاورزان به كشت محصولات اساسي تشويق شوند.
وي با اشاره به ايجاد تحول مثبت در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان افزود : ايران از اين تحول استقبال و از آن حمايت مي كند.
ايران از سال 1382 شمسي تاكنون سالانه ، مبلغ 50 ميليون دلار كمك بلاعوض در اختيار افغانستان قرار مي دهد.
وي تاكيد كرد كه مبارزه با پديده مواد مخدر مختص يك يا چند كشور نخواهد بود ، بلكه مساله جهاني است .
مالكي ، كشت و توليد مواد مخدر را معلول عوامل مختلف دانست و افزود : با توجه به ضرورت عزم جهاني در مبارزه با اين پديده ، افغانستان به تنهايي قادر به ريشه كن ساختن اين پديده خطرناك نيست .
وي با رد انتقاد برخي كشورها ، نهادها و سازمان هاي جهاني از افغانستان در مبارزه با مواد مخدر گفت : نه تنها كشورهاي منطقه ، بلكه جامعه اروپا از افزايش مصرف مواد مخدر نيز نگران است .
مالكي از ايران بعنوان كشور پيشرو در مبارزه با مواد مخدر ياد نمود و افزود: ايران در تشكيل پليس بين المللي آماده همكاري است .
سفير ايران با اشاره به اختصاص يكصد ميليون دلار در سالجاري براي كنترل مرزها گفت كه ايران بر اساس تعاليم اسلامي و انساني به مبارزه با مواد مخدر ادامه مي دهد.
وي ادامه داد : ايران تاكنون در اين رابطه بيش از سه هزار و 500 شهيد و افزون بر 11 هزار جانباز تقديم جامعه بشري كرد.
وي از رسانه هاي افغانستان خواست ، پديده اعتياد خصوصا مصرف قرص هاي روان گردان را با كار كارشناسي مورد بررسي قرار دهند.
وي بر تقويت پليس و نهادهاي افغانستان به تجهيزات جديد در مبارزه با مواد مخدر تاكيد نمود و اعلام كرد كه ايران 200 هزار دلار براي آموزش در اختيار پليس اين كشور قرار خواهد داد.
وي در ادامه به آمادگي ايران براي مبادله زندانيان افغان تاكيد كرد و گفت كه ايران تجارب ارزنده اي در درمان معتادان دارد و در قالب تفاهم نامه آماده انتقال تجربه به كارشناسان افغان است .
دولت ايران در راستاي مبارزه با مواد مخدر تعداد ششهزار و 500 جلد كتاب آموزشي در يكصد عنوان و 20 دستگاه رايانه جديد همراه با دو دستگاه سرور با لوازم ضروري در اختيار وزارت مبارزه با مواد مخدرافغانستان قرار داد.
كتب اهدايي اختصاص به كتابخانه ديجيتالي وزارت مبارزه با مواد مخدر اين كشور دارد كه نيروهاي پليس و كارشناسان افغان از اين پس قادر خواهند بود از مناطق مختلف افغانستان از اين كتاب ها استفاده كنند.
كتاب ها در رابطه با قاچاق كالا ، جرم شناسي ، آسيب هاي اجتماعي ، پليس علمي ، موارد حقوقي ، كشف علمي جرايم و موضوع تنفيذ قانون مي باشد.
خدايداد وزير مبارزه با مواد مخدر افغانستان از همكاري ايران در مبارزه با مواد مخدر قدرداني نمود و ابراز اميدواري كرد كه استمرار اين مساعدت ها در آينده براي تضعيف مافياي مواد مخدر در منطقه نقش سازنده اي خواهد داشت .
وي خواهان تشريك مساعي جامعه جهاني براي مبارزه با مواد مخدر در كشورش شد و تاكيد كرد : ايران با توجه به تجارب گران بها در اين زمينه مي تواند كمك هاي زيادي را در اختيار افغانستان قرار دهد.
خدايداد تصريح كرد كه معضل مواد مخدر منحص افغانستان نيست ، بلكه كشورهاي منطقه را نيز تهديد مي كند.
وي از كاهش سطح زير كشت و توليد ترياك در افغانستان خبر داد و گفت : اين امر مرهون تلاش جمعي جامعه جهاني در كشورش است و ادامه روند كاهش توليد ترياك نيازمند مساعدت هاي جهاني است .
در حال حاضر 21 ولايت از 34 ولايت افغانستان عاري از كشت خشخاش و يا در مرحله نزديك به نابودي مزارع خشخاش دارد.
آساق **332**1789
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن