تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلخوري استاد شجريان از اولين شب كنسرت


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: دلخوري استاد شجريان از اولين شب كنسرت
اين برنامه در حالي آغاز شد كه مشتاقان حاضر يك ساعتي را به انتظار شروع برنامه و ورود هنرمندان بر روي صحنه نشستند اما بر خلاف هميشه و دقت و حساسيت استاد به نظم و برگزاري سر وقت كنسرت با يك ساعت تاخير آغاز گرديد.
استاد آواز ايران محمدرضا شجريان، همزمان بابزرگداشت دكتر علي شريعتي (29 خرداد) اولين شب كنسرت خود را همراه با گروه شهنازدرتالار وزارت كشور برگزار كرد.
اين برنامه در حالي آغاز شد كه مشتاقان حاضر يك ساعتي را به انتظار شروع برنامه و ورود هنرمندان بر روي صحنه نشستند اما بر خلاف هميشه و دقت و حساسيت استاد به نظم و برگزاري سر وقت كنسرت با يك ساعت تاخير آغاز گرديد.
محمدرضا شجريان ضمن ابراز شرمندگي و عذر خواهي از حضار دليل تاخير را مشكلاتي دانست كه در سالن وزارت كشور وجود داشت: هنرمندان براي استفاده از سرويس بهداشتي دچار مشكل شدند تعدادي از آنها حدود نيم ساعت در آسانسور گير كردند.
پس از توضيح مسائل اتفاق افتاده، گروه كه از كوك كردن ساز فارغ شده بود شروع به نواختن كرد پس از پيش درآمد بار ديگر استاد به گلايه پرداخت اما اينبار مخاطب او تعدادي از حاضرين بودند كه بر خلاف در خواست هاي مكرر مسئولين سالن با دوربين وارد شده و به عكس و گرفتن فيلم مشغول بودند.
درخواست و گلايه استاد با تشويق دوستدارانش روبه رو شد. اينبار در كنار شجريان بزرگ به جاي همايون، مژگان دخترش نشسته بود كه با نواختن سه تار، پدر را در اين كنسرت ياري مي كرد.
مژگان شجريان نيزبه همراه برادرش همايون و سه خواهرش نزد پدر آواز را فرا گرفته است.
صداي استاد پس از چند دقيقه با اين شعر در سالن طنين افكن شد:
چو بشنوي سخن اهل دل مگو كه خطاست
سخن شناس نه اي جان من خطا اينجاست
پس از اين شعر نيز كلام حافظ شيرازي بود كه بر زبان استاد جاري گشت:
ما ز ياران چشم ياري داشتيم
خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم
همه چيز براي ماندگاري يك شب ناب و به ياد ماندني دراذهان دوستداران صداي شجريان آماده بود، اما گويا هميشه شب اول كنسرت مشكلاتي در سيستم صوتي سالن وزارت كشور را در پي دارد.
در قسمت دوم برنامه هر گاه استاد آواز را شروع مي كرد مشكلاتي به وجود مي آمد كه هم براي هنرمندان و هم براي حاضرين آزار دهنده بود كه اين مورد هم دلخوري استاد را در پي داشت.
شب اول كنسرت شجريان اگر چه مشكلاتي را به همراه داشت اما بسيار خوب و لذت بخش سپري شد، خصوصا براي كساني كه با صداي آسماني او انس گرفته اند.
لازم به ذكر است كه دراين شب دبير كل فدراسيون فوتبال مهدي محمد نبي هم به همراه خانواده از حاضرين در سالن وزارت كشور بود كه ساعاتي فارغ از دغدغه فوتبال از صدا و هنر استاد و گروه شهناز لذت برد.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن