تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815164555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از خراسان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه از خراسان جنوبي
خبرگزاري فارس: اجراي برنامه موسيقي سنتي در بيرجند، آغاز مرمت قلعه هاجر آباد قاين و برپايي نمايشگاه كاريكاتور در فردوس از مهم ترين اخبار خراسان جنوبي در بيست و چهار ساعت گذشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، به مناسبت اوقات فراغت و همزمان با ايام ميلاد حضرت زهراي مرضيه (س) و گراميداشت هفته زن برنامه موسيقي در بيرجند و قاين برگزار مي شود.
همزمان با فرخنده ميلاد بانوي دو عالم حضرت زهراي مرضيه (س) با مجوز اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان از سوي مؤسسه فرهنگي هنري عرفان با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان گروه موسيقي وزيري به سرپرستي كيوان ساكت از چهارم تا ششم تيرماه در محل مجموعه فرهنگي تاريخي باغ اكبريه بيرجند اجراي برنامه موسيقي سنتي دارند.
همچنين در تاريخ‌هاي هشتم و نهم تيرماه با همكاري فرهنگ و ارشاد اسلامي قاين اين گروه موسيقي در محل مجتمع فرهنگي هنري ارشاد شهرستان اجراي برنامه خواهند داشت.

*آغاز مرمت فصل دوم قلعه هاجر آباد قاين
فصل دوم مرمت قلعه هاجر آباد قاين كه با شماره چهار هزار و 570 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است آغاز شد.
در اين مرحله پس از برداشت لايه فرسوده و سبك سازي ديوار و برج ضلع شمالي بنا و كمربندي بر اساس شواهد موجود از شيب و زوايه ديوارها به وسيله دو لايه كاهگل مرمت مي شود.
اين بنا كه مربوط به اواخر دوره صفويه و اوايل دوره قاجار است قلعه اي تدافعي بوده و سفالينه‌هاي بدست آمده در داخل و خارج آن حكايت از زندگي شهري در قرون سوم و چهارم هجري تا دوره قاجاريه دارد.

* برپايي نمايشگاه كاريكاتور در فردوس
در آستانه فرا رسيدن اوقات فراغت، نمايشگاه كاريكاتور با عنوان كره زمين در فردوس برپا شد.
نمايشگاه كاريكاتور با عنوان «كره زمين» با شركت 35 اثر كاريكاتور از دانش آموزان مقطع متوسطه آموزشگاه هاي فردوس برپا شد.
اين نمايشگاه كه با راهنمايي گروه آموزش زمين شناسي مديريت آموزش و پرورش فردوس و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان برپا شده به مدت ده روز براي بازديد علاقمندان داير است.

*برگزاري شب فرهنگي در مهموئي
آستانه ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز تولد رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي شب فرهنگي امشب در مهموئي برگزار مي شود.
اين مراسم با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و جمعي از شاعران مركز استان در روستاي مهموئي از توابع آرين شهر شب فرهنگي با دعوت دهداري روستا برگزار مي شود.
در اين مراسم علاوه بر حضور بر مزار شهداي اين روستا و بازديد از خانواده‌هاي معزز شاهد مراسم شب فرهنگي شامل سخنراني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و قرائت اشعار توسط شاعران در خصوص ميلاد حضرت زهرا (س)، هفته زن و ميلاد حضرت امام خميني (ره) برگزار مي شود.
هدف از برگزاري اين برنامه شناسايي استعدادهاي فرهنگي منطقه و حضور مسئولين فرهنگي استان در عمق روستاها و مناطق محروم و آشنايي با مسائل فرهنگي اين مناطق است.
انتهاي پيام/ع
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن