تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805681139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران: به همكاري با آژانس ادامه مي دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ايران: به همكاري با آژانس ادامه مي دهيم
مذاكرات بايد درباره همه مسائل آغاز شود و تضمين مي كنيم كه همواره همه چيز تحت نظارت و بازرسي آژانس خواهد بود...
هموطن آنلاين _نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي بارديگر با تاكيد براينكه به همكاري كامل خود با آژانس ادامه مي دهيم ، گفت : ايران به آژانس درباره فعاليت هاي هسته اي خود اطلاع رساني كرده و به تعهدات بين المللي خود پايبند است.
سلطانيه در مصاحبه اختصاصي با شبكه تلويزيوني الجزيره در پاسخ به اين سوال كه امريكا و غرب مي خواهند شما را در تنگنا قرار دهند تا از آژانس بين المللي انرژي اتمي خارج شويد چرا شما با پذيرفتن بسته پيشنهادي كه ارائه كرده اند آنها را در تنگنا قرار نمي دهيد ، گفت : ما قبلا پيام آشكاري ارسال كرديم و تكرار مي كنم كه به طور كامل به تعهدات بين المللي خود پايبنديم و به همكاري كامل خود با آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه مي دهيم و براساس پيمان منع گسترش سلاح هسته اي به تعهدات خود پايبنديم.
وي تصريح كرد : همان طوركه گفته ايم حق داريم به انرژي هسته اي براي اهداف صلح آميز دست پيدا كنيم بنابراين هيچ دليلي براي اعمال فشار عليه ايران و واداركردن آن به چشم پوشي از حق مشروع خود نمي بينيم و براساس قوانين بين المللي همه كشورهاي جهان چنين حقي دارند و ما حق داريم به اين راه و به همكاري خود ادامه مي دهيم.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين بارديگر تكرار كرد : ضمن همكاري با آژانس ، غني سازي اورانيوم را تعليق نخواهيم كرد.
سوال مجري الجزيره : پاسخ نهايي ايران به بسته پيشنهادي كه اخيرا خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در تهران ارائه كرده است ، چيست؟
سلطانيه پاسخ داد :‌همانطور كه گفتيم در حالي كه به طور كامل با آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري مي كنيم ، اعلام كرديم كه از هر سوالي درباره فعاليت هاي هسته اي خود استقبال مي كنيم و هر ابهامي را در اين باره رفع خواهيم كرد و در عين حال همه را به ميز مذاكره دعوت مي كنيم البته بدون پيش شرط.
نماينده ايران در آژانس ادامه داد، به همين علت ما پيشنهادهاي خود را ارائه كرديم و پيشنهادهايي از گروه 1 + 5 دريافت كرديم و اين موضوع مورد بررسي قرار دارد و همچنين از نظر اصولي همواره خواستار آغاز مذاكرات بدون پيش شرط هستيم.
مجري الجزيره در ادامه اين مصاحبه سوال كرد در پيشنهادي كه غربي ها ارائه كرده اند گفته اند كه براي همكاري با ايران در زمينه انرژي هسته اي كه مي خواهيد براي اهداف صلح آميز به آن دست پيدا كنيد و مجهز كردن ايران به نيروگاههايي كه با آب سبك كار مي كنند و همكاري در زمينه هاي تجارت ،كشاورزي ، اقتصاد و هواپيمايي آماده اند چرا اصرار داريد دستيابي به انرژي هسته اي بدون رويارويي با جامعه بين المللي را رد كنيد و به غني سازي ادامه دهيد؟
نماينده ايران در آژانس گفت :‌پاسخ اين سوال بسيار ساده است و سند بين المللي الزام آوري وجود ندارد كه كمك هاي هسته اي را تضمين كند و با توجه به تجربه خود و نبود اعتماد مي بينيم كه هيچ كشوري وجود ندارد كه اين تضمين ها را داشته باشد به عنوان مثال در رابطه با نيروگاه بوشهر كه ميلياردها دلار هزينه دارد مي بينيم كه فعاليت آن ناگهان به علت نياز به سوخت متوقف مي شود بنابراين بايد سوخت به عنوان ذخيره داشته باشيم تا فعاليت نيروگاه خود را پوشش دهيم.
سلطانيه افزود : در رابطه با غني سازي مي خواهم اشاره كنم كه طرف مقابل در طول چهار سال گذشته از اين موضوع به عنوان بهانه استفاده مي كند و مي گويد كه مسائل حل نشده اي وجود دارد و صرفا حل اين مسائل به موضوع پايان خواهد داد اكنون محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي مي گويد كه مسائل حل نشده حل شده است بنابراين هيچ دليلي براي درخواست از ايران به منظور متوقف كردن غني سازي وجود ندارد و ما پذيرفته ايم كه برنامه هاي خود را زير نظر آژانس قرار دهيم و سند قانوني امضا كرده ايم كه مي گويد همه تاسيسات غني سازي در چارچوب توافقنامه هاي مشترك قرار دارد و اين به معناي بازرسي دقيق است و هيچ كشوري در جهان حتي كشورهايي كه اورانيوم را غني سازي مي كنند اينگونه شفاف تعامل نمي كنند.
مجري الجزيره با اشاره به برخي جزئيات بسته پيشنهادي ارائه شده به ايران پرسيد آيا فايده غني سازي اورانيوم براي ايران بيشتر از اين پيشنهادها است؟
سلطانيه پاسخ داد : هفت سال مذاكره با آژانس بين المللي انرژي اتمي در سال 87 شكست خورد زيرا اين كشورها با دادن هرگونه تضميني به كشورهاي در حال توسعه مخالفت كردند و در مدت 30 سال گذشته هيچ تضميني براي نيروگاههايي كه داريم دريافت نكرده ايم پس چگونه مي توانيم اعتماد كنيم.
وي افزود : مذاكرات بايد درباره همه مسائل آغاز شود و تضمين مي كنيم كه همواره همه چيز تحت نظارت و بازرسي آژانس خواهد بود و همه كارشناسان جهان را براي حضور در تاسيسات خود دعوت مي كنيم و اين بهترين پيشنهادي است كه به آنها ارائه مي كنيم.
مجري الجزيره در بخش ديگري از اين مصاحبه پرسيد امريكايي ها تهديد مي كنند كه همه گزينه ها از جمله توسل به زور مطرح است ، ايران تا چه اندازه اين گونه تهديدات را جدي مي گيرد؟
سلطانيه در پاسخ به اين سوال گفت : عراق به بهانه وجود سلاح كشتار جمعي هدف حمله قرار گرفت كه ثابت شد اشتباه است و به علت اين اشتباه تاريخي هزاران نفر از غيرنظاميان عراقي كشته شدند و جامعه بين المللي اجازه نخواهد داد اين اشتباه تكرار شود.
وي به تهديدات اسرائيل و امريكا عليه تاسيسات هسته اي ايران اشاره كرد و گفت : تهديدات اسرائيل و امريكا ادامه دارد و متاسفانه شوراي امنيت سازمان ملل متحد سكوت اختيار كرده و اين شرم آور است و ميليون ها نفر از دوستداران صلح در جهان اوضاع را از نزديك زيرنظر دارند و اجازه نخواهند داد اين اشتباه تكرار شود.
سلطانيه در اين حال بارديگر تاكيد كرد: ما به همكاري خود با آژانس ادامه مي دهيم و من به همه جهان تاكيد مي كنم كه فعاليت هاي ما شفاف و صلح آميز است.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن