تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821144057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست سازمان سلامت جهاني براي افزايش كمك به كودكان آفريقايي


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: درخواست سازمان سلامت جهاني براي افزايش كمك به كودكان آفريقايي
سازمان سلامت جهاني OMS از كليه كشورهاي جهان خواست براي كاهش مرگ و مير كودكان آفريقايي با يكديگر همكاري كنند.


به گزارش سرويس دانش و فن آوري برنا به نقل از سايت خبري OMS، با توجه به اين مساله كه هر ساله در حدود پنج ميليون كودك در آفريقا بر اثر گرسنگي و نبود وسايل رفاهي جان خود را از دست مي دهند، سازمان سلامت جهاني OMS از كليه كشورهاي جهان خواست تا جهت پايين آوردن اين تعداد مرگ و مير با يكديگر همكاري كنند.

براساس اين گزارش سازمان سلامت جهاني OMS طي بيانيه اي از تمامي كشورهاي جهان خواست تا با همكاري در اين طرح دوستانه، دست به دست هم داده و تا سال 2015 دوسوم ميزان مرگ و مير كودكان را در آفريقا كاهش دهند.

در حال حاضر ميزان مرگ و مير كودكان آفريقايي 7/4 ميليون نفر در سال است و با توجه به اين رقم، آفريقا بيشترين ميزان مرگ و مير كودكان را در كل جهان دارد.

بايد در نظر داشت كه ميزان مرگ و مير كودكان در پنج كشور آفريقايي الجزاير، مصر، ليبي، مغرب و تونس از سال 1990 تا 2006، 45 درصد كاهش يافته و همين امر اين كشورها را كمك مي كند تا به اهداف برنامه هزاره سازمان ملل كه رساندن آمار مرگ و مير كودكان به كمتر از 5 درصد تا سال 2015 ميلادي است، نزديكتر شوند.

همچنين چندي پيش سازمان يونيسف گزارشي تحت عنوان "كيفيت زندگي كودكان آفريقايي در سال 2008" را منتشر كرد كه گوياي اين مطلب بود كه در سال هاي اخير بواسطه افزايش اقدامات بهداشتي در منطقه صحراي آفريقا وضعيت زندگي كودكان تا حدي بهتر شده و مرگ و مير كودكان بر اثر بيماري سرخك از سال 2000 تا 2006، 91 درصد كاهش يافته و ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در چهار كشور آفريقايي اريتره، اتيوپي، مالاوي و موزامبيك از سال 1990 تا كنون دست كم 40 درصد كاهش داشته است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//128 - 128 - 50//www.BornaNews.ir
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن