تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812937988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين تمبر اسلامي تاريخ پست آمريكا در مشهد به نمايش گذاشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نخستين تمبر اسلامي تاريخ پست آمريكا در مشهد به نمايش گذاشته شد
مشهد - خبرگزاري مهر: نخستين تمبر اسلامي تاريخ پست آمريكا با عنوان "عيد مبارك" كه در تيراژ 75 ميليون نسخه چاپ و منتشر شده است در گنجينه تمبر و اسكناس موزه آستان قدس رضوي در معرض نمايش عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدحسين يزدي‌نژاد مسئول گنجينه تمبر و اسكناس موزه آستان قدس رضوي ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: اين تمبر كه به مناسبت عيد سعيد فطر در سال 2005 ميلادي چاپ و منتشر شده مورد توجه و استقبال بسياري از مسلمانان جهان قرار دارد، به طوري كه شركت پست آمريكا مجبور به تجديد چاپ آن در تيراژ چند ميليوني به مناسبت عيد سعيد قربان در سال 2006 ميلادي شد.

وي افزود: مسلمانان آمريكا با بسيج امكاناتي نظير تقاضاي حضوري، نامه‌هاي پستي و الكترونيكي، دورنگار و تلفن پس از 10 سال موفق شدند ايالات متحده آمريكا را وادار به چاپ اولين تمبر با موضوع اسلام كنند.

وي خاطرنشان كرد: اين تمبر توسط يكي از خوشنويسان مسلمان و مشهور آمريكا به نام محمد زكريا به خط ثلث با قلم ني ژاپني و مركب دست‌ساز بر روي كاغذ آهاردار كه با سه لايه زاج سفيد و سفيده تخم‌مرغ جلا داده شده و با سنگ عقيق صيقل يافته و به مدت يكسال قبل از خطاطي كهنه شده طراحي و خوشنويسي شده است.

مسئول گنجينه تمبر و اسكناس افزود: مقامات پست آمريكا در بيانيه ‌اي رسمي اظهار كردند كه اين تمبر باعث آشنايي بيشتر غير مسلمانان با عقايد، آداب و رسوم همسايگان، همكاران و دوستان مسلمان خود شده است.

گنجينه تخصصي تمبر و اسكناس موزه آستان قدس رضوي با 200 هزار قطعه تمبر تاريخي 180 كشور جهان نمايشگاهي منسجم از فرهنگ، آداب و رسوم، ابنيه و آثار تاريخي، دستاوردهاي علمي و ورزشي و پيام‌هاي صلح و دوستي ملل مختلف جهان است.
 پنجشنبه 30 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 478]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن